Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
phedre
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

en nog drie weken langer, en voor de scholen zelfs nog langer, tot na de mei vakantie! Heel veel sterkte allemaal, hou vol en blijf/wordt gezond!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik had eigenlijk gewoon tot einde van de maand verwacht, of zelfs eerste weekend van mei. Ik ga ervan dat ik zeker nog tot eind juni thuiswerk, daar had ik me vorige week eigenlijk al op ingesteld.

Bedacht me vanmiddag dat ik dit jaar extra vakantiedagen had gekocht. Zodat ik wat vaker weg kon. Maar nu ben ik me aan het afvragen of het congres waar ik in december heen wil nog wel door gaat. Dat zullen we t.z.t. wel gaan bezien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
chell

Bericht door chell »

Dat thuiswerken bevalt me stiekem wel. Ik krijg veel meer gedaan en met veel minder stress zonder al het gezeur van mijn collega's. Dus nog een maand erbij vind ik niet eens zo erg. Ben wel verdrietig dat ik mijn babynichtje nu ook niet meer zie tot ergens in mei. En dat ze dan helemaal niet meer zo mini is. Nu al ontaarde tante.
Jezebel

Bericht door Jezebel »

@ Chell: helemaal niet ontaard, dat je er verdrietig over bent laat toch juist zien dat het je iets doet? Juist goed om nu afstand te houden!

Eerlijk gezegd viel het mij mee, ik had verwacht dat het tot 1 juni verlengd zou worden. Ik weet niet of ik er juist blij mee ben of niet dat het 'maar' tot en met de meivakantie is.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik verwacht nog wel een verlenging
MILF :grin_ani:
Mack

Bericht door Mack »

Daar hoef je echt geen weddenschap op af te sluiten. :clown:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

En de informatie van de zijde van onze overheid blinkt uit in onduidelijkheden..
Verschillende maatregelen die elk een eigen "einddatum" hebben. En winkels die gesloten zijn zonder dat dit door onze overheid is opgelegd. Winkeliers mogen dat natuurlijk zelf bepalen, maar het schept alleen maar verwarring. En sommige vakantieparken mogen gewoon open zijn terwijl anderen dat weer niet mogen.
Hoezo zijn de regels duidelijk?
puppie

Bericht door puppie »

De belangrijkste regel is anders behoorlijk duidelijk hoor, blijf zoveel mogelijk thuis :-)
kitten

Bericht door kitten »

Er wordt veel gerekend op eigen inschatting inderdaad.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

En de einddatums zijn ook prima helder: evenementen zijn verboden tot aan 1 juni. De huidige maatregelen waaronder sluiting van scholen en een verbod op contactberoepen is tot 28 april (de dag na koningsdag). Dat ze het niet hebben doorgetrokken tot en met de meivakantie is volgens mij in de ijdele hoop dat ze snel de maatregelen kunnen afschalen.

De eigen inschatting valt toch wel mee? Nu.nl heeft een overzichtje gemaakt.
inschatting.jpeg
Ondertussen zijn er onverlaten die dubieuze berichten doorsturen op facebook. Een zogenaamd volkskrantlinkje naar een artikel over het niet uitbetalen van vakantiegeld. Dit keer een 1 aprilgrap. Maar het ziet is precies een techniek waarop ook phisinglinkjes worden verstuurd. Het was gelijk een wijze les voor de familieapp in rode vlaggen (en ik drop ze hier maar ook even
- Doorgestuurd bericht
- Spraakmakend onderwerp (clickbait)
- Dubbele link: begint in dit geval met een legitiem nieuwsmedium domein, gevolgd door een spatie en begint daarna opnieuw. Het lijkt één URL te zijn, maar het zijn er dus twee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Als er een overzichtje van gemaakt moet worden is het toch niet heel duidelijk of makkelijk te onthouden. Lijkt de snelheid op de snelweg wel :)
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

eireann schreef: Als er een overzichtje van gemaakt moet worden is het toch niet heel duidelijk of makkelijk te onthouden. Lijkt de snelheid op de snelweg wel :)
Dat bedoel ik dus. Net als dat alle restaurants, café's e.d. gesloten moeten blijven, behalve afhaal.
Wat doet de lokale frietboer? Juist, max. 1 persoon binnen enkel voor pinbetaling en direkt meenemen van het gekochte. Meubilair heeft hij verhuisd naar de opslag. En foodtrucks doen ook goede zaken.
chell

Bericht door chell »

En wat is daar mis mee dan? Niks toch. Er is afstand, mensen hebben eten en de snackbar gaat niet failliet. Prima geregeld.
Genoeg restaurants die nu ook alternatieven bieden. Afhaal of thuisbezorgd. Het restaurant bij ons beneden doet roomservice.

Tis niet verboden om geld te verdienen
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

En als campings al open gaan, is het toiletblok, gemeenschappelijke ruimtes, restaurants en zo allemaal gesloten. Volgens mij heb je dan niet zo veel te zoeken op campings en gaat overheid daarbij uit van gezond verstand van de mensen zelf.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

eireann schreef: 01 apr 2020, 22:09 Als er een overzichtje van gemaakt moet worden is het toch niet heel duidelijk of makkelijk te onthouden. Lijkt de snelheid op de snelweg wel :)
Nou, het is geen rocket science natuurlijk. En zoveel dingen hoef je volgens mij niet te onthouden. Nu gewoon even alleen boodschappen doen en frisse neus halen, zoveel mogelijk contact vermijden. Ik denk niet dat je het heel makkelijk mist als ineens iets weer wel mag.
Plaats reactie