eireann schreef: ↑11 apr 2020, 07:29Voor papa crematie hebben we mazzel, IPV een sneue karige crematie met een handjevol mensen die geen familie zijn en een ongemakkelijk koffiemoment doen we het nu alleen met familie zonder poespas. (Past wel bij pap zonder poespas). Wat het fijn maakt is dat het nu normaal voelt IPV sneu.
Zoals J. Cruijff zo treffend kon zeggen: "Ieder nadeel heb z'n voordeel."
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Wij zouden nu een hele leuke tijd krijgen: KleineBart is voor de tweede keer grote neef geworden, en afgelopen week hebben de ouders van AndereBart getekend voor de koop van een huis tussen de twee kleinkinderen in. Maar omdat onze kleine niks snapt van anderhalve meter afstand houden hebben we nog steeds ons neefje niet gezien, oma maar een keer sinds Kerst en opa met Kerst voor het laatst. Ze wonen zo dichtbij nu (uurtje fietsen ipv ruim anderhalf uur met de auto), maar het is verder weg dan ooit.
Wij wonen buiten: we zitten en spelen veel in de tuin, maar we merken sterk dat KleineBart contact met andere mensen mist. Gisteren even langs de boerderij winkel en hij is alleen maar bezig met flirten en zwaaien.
Aan mijn kant van de familie hebben we eind februari de oudste zus van mijn moeder begraven. Gelukkig heeft ze van Corona niks meer meegekregen, ze is gestorven aan kanker. Toen heeft mijn vader nog even opgepast op de kleine. Daarna is mijn broer ziek geworden. Ze denken dat hij corona heeft gehad, maar daarbovenop een andere infectie heeft gekregen waar hij nu meer last van heeft. Dus hun zoon zit nu ook alweer bijna een maand in isolatie.
Ik vind het heftig allemaal, en wil mijn zoon niet aan een anderhalvemetermaatschappij blootstellen. Vandaar ook geen bezoek aan de opa's en oma's. Liever even wachten en dan weer stoeien en knuffelen, dan hem dat nu afleren en wat dan straks als het wel weer mag?
Dat kan fijn zijn, deze week ook zoiets gedaan. Eenzaamheid begint hier zwaarder te wegen.
Vandaag ook gewoon mijn dag niet. Beetje verveeld. Krokant buikspek was niet krokant, smaakte wel ok verder. Het is een algehele MEH! Zo'n dag dat ik extra vroeg naar bed wel zodat ie voorbij is.
Ik heb geen last van eenzaamheid want een partner en twee katten, maar mis wel m'n sociale contacten. En aan de andere kant zou ik lekker even een dagje helemaal alleen zonder R. thuis ook wel fijn vinden.
zo langzaam aan begin ik toch mn meiden wel te missen, we spreken elkaar wel en de oudste zie ik soms ook wel, en t gebeurt wel vaker dat we elkaar n paar weken niet zien, maar nu t niet mag is t anders. En ik mis de knuffels, het aanraken, het over andere dingen praten dat dat F*cking corona, het lijkt wel of niks anders bestaat in de wereld momenteel. Ik word er momenteel ff niet vrolijker van (en he.. dat geldt denk ik wel voor iedereen hoor, maar toch..)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Eenzaamheid raakt mij ook minder, met 3 kids en Heerscher. Maar gisteren wilde ik even wandelen, even alleen zijn, komt Middelste achter me aan skeeleren. Jeuj, gezellig... En toen op het eind vd wandeling Middelste naar binnen was en ik nog even op het bankje in onze straat plofte, kwam Heerscher naar me toe of het wel ok was. Ja. Ik ben ok. Ik wil gewoon heel graag even ALLEEN zijn! Als ik boodschappen ga doen, tegenwoordig eens in de 3 dagen of zo, duurt dat vaak uren. Omdat ik voor en na de winkel nog uren in de auto blijf zitten, want dan ben ik even alleen.
Vandaag is echt een slechte dag voor me. Door het weekeinde (extra halve dag gewerkt op vrijdag) maandag wel vrij ben ik nog meer uit mijn werk/thuis ritme dan ik al was. En ik heb het gewoon moeilijk met de situatie. De onzekerheid over de toekomst. Wanneer ik weer eens ergens met de trein heen kan. Of ik deze zomer ook binnen moet zitten. Ik wil verdomme gewoon een beetje duidelijkheid. Ik ben op dit moment in staat om die hele kut-corona-lever-al-je-burger-rechten-in-app te installeren en mondkapjes te gaan naaien en dragen als dat betekent dat ik weer een gewoon leven kan hebben en ik mijn huidhonger weer kan stillen. Al die sombere gedachten waar ik net een beetje af begon te komen zijn weer volle kracht terug.
Dank jullie. Even ranten hielp wel een beetje met stoom afblazen.
Vanmiddag ook met psych erover gehad. waar de zere plekken voor mij precies zitten. Kreeg nog een compliment van haar: ik doe al heel erg veel om goed om te gaan met deze situatie. Nadeel: Ik kan niet heel veel meer doen om om te gaan met deze situatie.
Ja ik. Dan is er maar gewoon duidelijkheid, kan ik door de teleurstelling heen en plannen maken voor de volgende. Nu blijf ik hoop houden. En mijn hoofd weigert te accepteren dat het niet gaat gebeuren zolang dat niet officieel is. En ook gewoon irritant dat we niet kunnen afwegen of we dan alsnog naar Berlijn gaan bijvoorbeeld.
Ja, idd... Al is dat laatste toch ook echt wel afhankelijk van hoe de situatie in mei is. Dan moet het toch al wel weer wat beter zijn dan nu.
Laatste nieuws:
Die Bundesregierung und Ministerpräsidenten der Länder haben am gestrigen Mittwoch, 15. April entschieden, dass es bis einschließlich 31. August 2020 keine Großveranstaltungen geben darf.
Silver lining: het is dus waarschijnlijk gewoon een ordinaire huisstofallergie (buiten heb ik er geen last van) en daar is wat aan te doen. Niet lullen, maar poetsen.
Oef geen evenementen tot 1 september vind ik toch wel super heftig. De hele zomer is eigenlijk gecanceled. Ik mis de speelfeestjes zo. Ik wilde op vakantie. Ik ben zo fucking EENZAAM. Ik hoopte dat vandaag de maatregelen ietsjes zouden worden afgebouwd, en dat is ook wel zo, maar ik heb geen kinderen dus voor mij verandert er eigenlijk geen biet en JEZUS 1 september IS ZO VER WEG.
Ik moet echt wat meer 1-op-1 gaan afspreken met mensen op anderhalve meter afstand. Maar ja, kink evenementen waren voor mij toch een low-key manier om met mensen te hangen die ik wel graag zie maar niet super super goed ken. En mijn speelpartner die zo leuk en fijn is (en de enige waar ik af en toe wel mee afspreek) die gaat t land weer uit in oktober ofzo. Straks kunnen we gewoon helemaal nooit naar een leuk speelfeestje!
Ik vind t echt niet leuk meer.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa