het beweeg-topic
- Ravelijne
Re: het beweeg-topic
De winkels waar ik bestel krijgen het ook allemaal niet oo tijd de deur uit. Veel meer bestellingen en veel lastiger om alles te doen met afstand houden en gedoe bij verzendbedrijven, leveranciers, verpakkingsmaterialen etc. Het tuincentrum stopte met online bestellingen aannemen voor ik mijn volle winkelkarretje had afgerekend. Maar de meeste winkels hebben er wel al iets over op hun website gezet, dat zou dan wel netjes geweest zijn.
- pluis
Dat waren 30 dagen met Adriene. Vanavond begonnen met 30 dagen met Tim. Zien of we die ook vol maken - hij ging er voor mijn gevoel behoorlijk hard in. Volgens mij zijn we alletwee wel een beetje verslingerd, inmiddels. Ik wist heul niet dat ik iets sport-achtigs echt leuk kon vinden...
- thaliya
Tim ken ik niet, ben benieuwd! Gisteren dag 21 van Dedicate gedaan, misschien een ronde Tim tussendoor als die ook leuk is 

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Daantje
- Contacteer:
Ik vind het wel jammer dat mijn polsen het niet trekken. Yoga had wel de potentie om wat aan mijn slechte houding te doen. Ik merkte na dag 3 ofzo dat ik me bewuster was van hoe ik achter de computer zat. Ik zou nog wat kunnen zoeken naar stoelyoga of eerst maar focussen op het versterken van mijn polsen.
Ik heb wel mijn fiets een beetje liefde gegeven. Zodat ik wat fijner hier in de omgeving kan fietsen.
Ik heb wel mijn fiets een beetje liefde gegeven. Zodat ik wat fijner hier in de omgeving kan fietsen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Er zijn heel veel yoga houdingen waarbij je niet op je polsen steunt. Dus misschien kan je daar op zoeken. Ik vind de slaap yoga (yoga nidra) echt heel ontspannend. Sinds ik die lessen van een yoga lerares heb gehad slaap ik goed op elke yoga die ik online doe. Dus als ik lig te piekeren dan zet ik een yoga versie aan want die beginnen eigenlijk altijd met een ademhalingsoefening waardoor ik dan in slaap val. Ik gebruik de app "insight timer" vaak.
Hatha yoga is ook een rustige vorm van yoga die wat meer op balans gaat ipv op kracht (verbeter me als het niet zo is ik doe het uit mijn hoofd) maar ik heb niet heel veel kracht in mn spieren en vind hatha yoga fijn.
Hatha yoga is ook een rustige vorm van yoga die wat meer op balans gaat ipv op kracht (verbeter me als het niet zo is ik doe het uit mijn hoofd) maar ik heb niet heel veel kracht in mn spieren en vind hatha yoga fijn.
- Voleuse
Tja het is ook best normaal dat de eerste periode van yoga doen (of ik denk bij elke sport wel) het moeilijkst is. Het moet niet zo zijn dat je pijn aan het verbijten bent en je ergens doorheen pusht. Maar je kan oefeningen vinden die geen pijn doen, en aanpassingen maken in de houdingen die wel pijn doen tot ze het niet meer doen. Ik denk namelijk toch dat pijnlijke polsen een teken is van zwakke polsen en dat gaat weg als je (langzaam, voorzichtig, zonder door pijn heen te pushen) kracht opbouwt.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Crownless
Misschien is Tai Chi dan wat voor je? Wel rustig, ook gericht op houding, geen gedoe op handen en knieën?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Crownless
Ik probeerde net deze:
https://youtu.be/nmmNWj9YtAw
Het is best zweverig (Ik moest echt even met mijn ogen rollen), maar ook wel chill en ook echt lief voor mezelf.
Willen de Yogi ook even kijken of dit zweveriger is dan yoga?
https://youtu.be/nmmNWj9YtAw
Het is best zweverig (Ik moest echt even met mijn ogen rollen), maar ook wel chill en ook echt lief voor mezelf.
Willen de Yogi ook even kijken of dit zweveriger is dan yoga?
- Crownless
Oh, haha, da's geen tai chi, maar qi gong. Ik vond het in mijn zoektocht naar tai chi, dus raakte verward.
Ik vond het wel fijn, en ik had minder dat hele yoga omg ik ben een strijkplank rot op ik kan dit niet aaargh gevoel.
Ik ga morgen een ander filmpje proberen.
Ik vond het wel fijn, en ik had minder dat hele yoga omg ik ben een strijkplank rot op ik kan dit niet aaargh gevoel.
Ik ga morgen een ander filmpje proberen.
- Daantje
- Contacteer:
@Crownless Tai Chi, ik heb er wel eens eerder aan gedacht om dat te gaan doen. Maar nog niet op je idee gekomen om daar iets online voor op te zoeken nu. Goede tip!
@Voleuse ik ben er met de yoga poging wel achter gekomen dat mijn polsen wat meer aandacht behoeven.
@Voleuse ik ben er met de yoga poging wel achter gekomen dat mijn polsen wat meer aandacht behoeven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Polsen is inderdaad een enorme risico-plek bij yoga, zeker voor mensen die full-time beeldschermwerk doen. Goed dat je voorzichtig bent, Daantje. Er zijn inderdaad ook wel bewegingsprogramma's die dat langzaam opbouwen, en yoga die de polsen ontziet, maar het is even zoeken.
- Crownless
@Daantje
Oeh, deel je als je iets hebt gevonden wat je bevalt?
Oeh, deel je als je iets hebt gevonden wat je bevalt?
- lunaaa
Qi gong komt uit de traditionele Chinese geneeskunde, waar ook bijvoorbeeld acupunctuur onder valt. Tai Chi komt vanuit martial arts. Het lijkt wel erg op elkaar, maar het uitgangspunt is dus wel echt anders.
- Crownless
Wat ik erover ontdekte was dat Qi gong (qi = ook wel uitgesproken als chi) de basis is van de beweging van chi (=levenskracht? Geloof ik?). En dat deze principes veel worden overgenomen in martial arts. En dat Tai Chi ook weer een verzamelnaam is.
Ik heb me er niet super in verdiept eigenlijk
Ik heb me er niet super in verdiept eigenlijk