Corona - hoe raakt het jou?
- Daantje
- Contacteer:
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Dan ben ik niet welkom bij mijn ouders. Mijn moeder is een risicogroep en vindt dat een te groot risico. Met vaderdag was ik ook welkom mits ik me liet ophalen en thuisbrengen met de auto. Best lief hoor, maar het was wel een stuk zelfstandigheid die me werd afgenomen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- puppie
Ik werk bij de GGD en we merken qua testen afnemen ook grotere drukte. Normaal testen we tussen 9:00 en 16:30 en dat is nu al verruimt naar 8:30 tot 17:00 en ze zijn bezig met verdere opschaling.
Ben benieuwd welke kant het opgaat.
Afgelopen zondag waren we in Utrecht, daar konden we over de hoofden lopen ongeveer. Afstand houden lijkt voor veel mensen lastiger worden.
Ben benieuwd welke kant het opgaat.
Afgelopen zondag waren we in Utrecht, daar konden we over de hoofden lopen ongeveer. Afstand houden lijkt voor veel mensen lastiger worden.
Wat ik in de praktijk zie zal voor velen wel een bekend verschijnsel zijn. Veel mensen negeren de gemarkeerde looproutes in winkels en voldoende afstand houden zijn ze blijkbaar alweer vergeten. Was ook in het televisienieuws over vakantiegangers, die waren op vakantie en denken niet meer aan de regels die nog steeds gelden. En de horeca heeft een rechtszaak gestart om afschaffing van de anderhalvemeternorm. De toon is al gezet, kennelijk.
En men is het blijkbaar ook niet eens dat thuisfeesten met veel man niet mogen, dat is hier te lezen.
Zelf ben ik inmiddels een ov-mijder geworden en ben tevens heel erg bezorgd dat het nog lang zal gaan duren eer de eerste munch of speelfeest weer georganiseerd mag gaan worden. Illegale BDSM-feestjes zullen er zeker wel zijn, maar daarover lees en hoor je weinig.
Al een tijdlang bezoek ik FL niet meer vanwege de vele postings van mensen die privé spelen en daar foto's van posten. Daar wordt ik nog depressiever van dan ik al ben... door het zien van al die kinky pictures. Als vrijgezel heb ik zulke mogelijkheden niet, helaas.
Ja, ik weet dat zulke postings doorgaan op FL, dus daarom kom ik daar niet meer.
En men is het blijkbaar ook niet eens dat thuisfeesten met veel man niet mogen, dat is hier te lezen.
Zelf ben ik inmiddels een ov-mijder geworden en ben tevens heel erg bezorgd dat het nog lang zal gaan duren eer de eerste munch of speelfeest weer georganiseerd mag gaan worden. Illegale BDSM-feestjes zullen er zeker wel zijn, maar daarover lees en hoor je weinig.
Al een tijdlang bezoek ik FL niet meer vanwege de vele postings van mensen die privé spelen en daar foto's van posten. Daar wordt ik nog depressiever van dan ik al ben... door het zien van al die kinky pictures. Als vrijgezel heb ik zulke mogelijkheden niet, helaas.
Ja, ik weet dat zulke postings doorgaan op FL, dus daarom kom ik daar niet meer.
Ik ben er ook niet gerust op, want inderdaad zie je steeds meer mensen die zich niet aan de regels wensen te houden. En de gevolgen zie je nu al in de cijfers terug helaas, nu houd ik mij wel strikt aan de regels ook al omdat ik altijd al chronisch verkouden ben en dus tot een risicogroep behoor. Maar ik maak mij dus wel zorgen over de cijfers hier en in Belgie, want een nieuwe lockdown hier of in Belgie zie ik liever niet.
Want we waren net weer het contact met mijn Domina/vriendin weer aan het opbouwen.
Want we waren net weer het contact met mijn Domina/vriendin weer aan het opbouwen.
Vandaag voor de zekerheid nog een pakje mondkapjes meegenomen tijdens mijn dagelijkse boodschappen bij de super. Nu die dingen nog in het schap liggen
Ik ben een ov-mijder, zoals eerder gezegd, maar er lijken veranderingen aanstaande te zijn dat ook in andere omstandigheden de mondkapjesplicht ingevoerd gaat worden.
Alleen latex handschoenen is in geen enkele winkel meer verkrijgbaar, hoewel niet noodzakelijk wil ik wel graag voorbereid zijn. Bol.com heeft ze nog wel zag ik, maar tegen absurd hoge prijzen...

Ik ben een ov-mijder, zoals eerder gezegd, maar er lijken veranderingen aanstaande te zijn dat ook in andere omstandigheden de mondkapjesplicht ingevoerd gaat worden.
Alleen latex handschoenen is in geen enkele winkel meer verkrijgbaar, hoewel niet noodzakelijk wil ik wel graag voorbereid zijn. Bol.com heeft ze nog wel zag ik, maar tegen absurd hoge prijzen...
- Nijntje
Die handschoenen, in welke situatie zou je die dan willen gebruiken?
Nou, ik zie best wel mensen lopen met zulke handschoenen aan. Dan zeg ik soms: je gaat zeker op vakantie, want je hebt je handen al ingepakt

Natuurlijk, ik weet tegen wie zulke opmerkingen gemaakt kunnen worden. Reactie is vrijwel altijd dat ze het doen om besmetting te voorkomen door het vastpakken van deurknoppen, aanraken van liftknopjes, vastpakken van boodschappen etc. Mogelijk hebben ze wel een punt? Ikweetnie, maar wellicht is het toch een goed idee om zelf ook latex handschoenen te hebben.
Wat gebruik van mondkapjes betreft, ik krijg als resultaat steeds een bril die beslaat en dan zie ik weinig... Doe ik iets verkeerd?
- puppie
Dé tip, leukosilk op de bovenrand van je mondkap 

-
Als je bang bent voor deurknoppen etc kun je beter deuren met je elleboog openen en knoppen van liften bedienen met een sleutelhanger oid. Bij handschoenen zit het virus alsnog op je handschoenen en wanneer je je gezicht aanraakt dus op je gezicht. En omdat je je veilig waant zul je dat sneller doen. Of je moet echt bij elke deurknop nieuwe aandoen en heel goed opletten dat je ze op de juiste manier uittrekt.
- eireann
- Site Admin
Vaak handen wassen en niet met je handen aan je gezicht is veiliger dan handschoenen vaak
**Self Rescuing Princess**
Een medeflatbewoner had nl een paar maanden geleden een hele doos vol gehaald bij het Kruidvat toen ze nog verkrijgbaar waren. Ruim voldoende om het hele gezin te voorzien ter voorkomen van mogelijke besmetting. Maar nu zitten hun ook zonder
Ze dragen wel altijd nog een mondmasker en een gelaatmasker/spatbril. Ik blijf het geen gezicht vinden, maar goed dat is hun keuze om zo de deur uit te gaan.
@puppie
Wat is leukoslik voor spul en waar verkrijgbaar? Heb er nog nooit over gehoord of gelezen.
Er staat op het mondkapje trouwens ook niet wat boven en wat onder is.

Ze dragen wel altijd nog een mondmasker en een gelaatmasker/spatbril. Ik blijf het geen gezicht vinden, maar goed dat is hun keuze om zo de deur uit te gaan.
@puppie
Wat is leukoslik voor spul en waar verkrijgbaar? Heb er nog nooit over gehoord of gelezen.
Er staat op het mondkapje trouwens ook niet wat boven en wat onder is.
- Mack
Bij een (goed) mondmasker zit aan een kant een buigbaar metalen stripje. Die kant komt boven en het stripje gebruik je om het masker beter te laten aansluiten bij je neus.
Leukosilk is een pleister die geschikt is voor veelvuldig gebruik en/of een gevoelige huid. Verkrijgbaar bij zo'n beetje iedere drogisterij of apotheek.
Leukosilk is een pleister die geschikt is voor veelvuldig gebruik en/of een gevoelige huid. Verkrijgbaar bij zo'n beetje iedere drogisterij of apotheek.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- eireann
- Site Admin
Ik moet nog even kijken hoe ik op m'n wasbare maskers zo'n klipje krijg.
**Self Rescuing Princess**
- puppie
Lol wat Mack zegt
Ik probeerde ff voorbeeldfoto in de voegen, maar dat lukte (nog) niet

Ik probeerde ff voorbeeldfoto in de voegen, maar dat lukte (nog) niet