Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Je geeft precies de argumenten om wel je eigen keus te kunnen maken :) je doet t toch niet goed, dus doe je wat je zelf wilt.

Als je wel naar een munch of meeting gaat dan houd je je aan de 1.5 meter, de regels die er zijn, geen klachten etc. En dan ben je niet roekeloos bezig hoor.

Van een heel jaar, of weet ik hoe lang, alleen thuis zitten wordt een mens ook doodongelukkig
**Self Rescuing Princess**
Mack

Bericht door Mack »

Ik denk dat je in dit geval even niets zou moeten aantrekken (en ja, dat is moeilijk) van wat andere mensen mogelijk van jou zouden vinden.
Trek je eigen plan en als je gaat zorg dat dit plan genoeg veiligheids-checks bevat om jezelf goed te voelen.
Als een meet buiten is en het waait een beetje is de besmettings kans al stukken kleiner dan waneer een meet ergens binnen is.

Ik heb dit weekend een "field day" voor de organisatie van het Hacker/Maker kamp dat volgend jaar (mogelijk) plaats zal vinden.
We kamperen met zo'n 75 mensen op een terrein van een kwart vierkante km dus afstand houden zal geen probleem zijn.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Even een melding voor de mensen die het corona nieuws ontwijken: de corona-app bestaat ondertussen (zoek op coronamelder). Lijkt me goed om te installeren.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Mack

Bericht door Mack »

Maar dan moet je wel een recente *phone hebben.
Niet iedereen kan de laatste Cupcake of iOS 13.5 draaien.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Mack

Bericht door Mack »

Om een idee te geven hoe zo'n field day georganiseerd wordt (en ja, het is internationaal dus in het Engels):
MCH2021 schreef: Hey there lovely people,

It’s almost Field Day!

This Field Day will be a bit different, since we have to deal with a
pandemic (I am sure you have all noticed…). PLEASE READ THIS MAIL CAREFULLY!

We have made careful preparations, please help us to follow all regulations
connected to COVID19. It would be our greatest nightmare to cause a
spreader event.

Here is a reminder to the Dutch basic rules:

- If you have symptoms, get tested as soon as possible and stay at home
<https://www.government.nl/topics/corona ... virus-test>.
- Stay 1.5 metres away from other people.
- Wash your hands often.
- Cough and sneeze into your elbow.

In addition to these rules:

- *Absolutely no hugging!* Unless you belong to the same household.
- We don’t want to run around policing people on distancing, so we will
have some noise-making-thingies, like a *horn (not too loud) and bicycle
bells. If you hear one, check your distance. *Want to help? Bring your
own.
- Stay extra aware of where you are in relation to other people. And
help each other to keep distance.
- *Follow walking directions and distancing directions on the floors*
- Do not share a tent unless you belong to the same household
- *Be careful with alcohol.* It tends to blur boundaries.
- Bring at least 10 unicorns. It’s essential.

There will be tents on the terrain. Since we expect rain, we will spread
out tables across the tents. This will be done in such a way that everyone
can sit at 1,5 m from each other. Please do so. The benches will have a
pink circle on each seating spot. *Please sit on these pink circles. *

Use all the sanitising products we have. Please sanitise before and after
touching areas that a lot of people touch, like doorhandles, coffee pots
etc. We will provide:

- Soap
- Hand sanitiser (70% alcohol)
- Paper towels
- Cleaning towels
- Desinfecting spray to clean surface areas
- Trash bags for the towels
- A spot to wash your hands

We will take care of breakfast on Sunday morning, drinks, and of course the
BBQ on Saturday evening. If you want snacks, please bring these yourself.

We will not provide:

- Toilet paper (so bring some)
- Snacks
- Cats
Heidi

Bericht door Heidi »

Haha we will not provide cats
Do more of what makes you happy
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb de Minister President horen zeggen:
Waar afstand houden niet mogelijk is, is het dragen van een mondkapje verplicht

Wat maakt het klootjesvolk ervan:
Als we een mondkapje dragen, hoeven we geen afstand te houden

En dat is nou precies de dagelijkse praktijk op straat en in de winkels. In de horeca is het weinig beter, helaas. Sommige horeca-ondernemers hebben al publiekelijk gezegd dat ze geen politie-agentje willen spelen, omdat een aantal gasten de afstandregels aan hun laars lapt.
eireann schreef:Je geeft precies de argumenten om wel je eigen keus te kunnen maken :) je doet t toch niet goed, dus doe je wat je zelf wilt.

Als je wel naar een munch of meeting gaat dan houd je je aan de 1.5 meter, de regels die er zijn, geen klachten etc. En dan ben je niet roekeloos bezig hoor.
Ja, iedereen heeft zo zijn of haar opvattingen erover. En iedereen vindt er wat van. En vooral, zich heel nadrukkelijk laten horen het niet eens te zijn met andere opvattingen. In de vorm van protesten op straat, maar ook op FL zag ik felle reacties over dit onderwerp. Ik denk niet dat ik weer op FL actief ga worden. Voorals nog niet, hier op ws is het een stuk prettiger wat de sfeer betreft.

Nou kan je ook gaan zeggen dat ik eigenlijk al een keus gemaakt heb door nergens naar toe te gaan. Klopt, maar ik ervaar het absoluut niet als een vrije keuze, het is vooral vanwege een externe factor die onpartijdig en onvoorspelbaar is.
eireann schreef:Van een heel jaar, of weet ik hoe lang, alleen thuis zitten wordt een mens ook doodongelukkig
Ook zo waar, wat je hier zegt. Nog niet zó erg dat ik maar voor de trein ga springen ofzo.
Wel zou het zo fijn zijn om bij mensen thuis op bezoek te mogen komen, koffievisite zeg maar. Dat mag gewoon en afstand houden is prima mogelijk. Alleen... mijn inbox blijft voortdurend leeg :(
Leuk hoor, online vriendjes hebben. Maar het heeft weinig waarde als het uitsluitend virtueel blijft. En ondertussen vernemen dat anderen wel lekker actief zijn met elkaar, want die vormen een huishouden. En dat heb ik niet als zelfstandig wonende.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Nou, er moest even een pandemie aan te pas komen. Maar ik ben wel beter voor mezelf gaan zorgen en ook wat lange termijn doelen/dromen/bucketlist items opgepakt.

Dat huishouden gaat steeds een stapje verder qua regelmaat. Ik ben nu al door de tweede week van regelmatig sporten heen: drie keer per week hardlopen en voel me ook best wel gemotiveerd om daar mee door te gaan, het gaat me beter af dan de yoga poging. Dus nog twee weken volhouden om die regelmaat in te laten slijten.

Ik ben ook begonnen met het leren spelenmuziekinstrument. Ja, het is blokfluit. Ja, ik heb nu zes weken later nog moeite met een vader Jacob. En ja, het klinkt precies zoals je denkt dat het klinkt. (Behlave dat ik een alt heb en niet de gebruikelijke sopraan waar kinderen op beginnen). :biggrin: Maar het begin is er en ik merk wel vooruitgang, ondanks de frustratie dat deze mate van fijnzinnige coördinatie van verschillende spieren me enorm veel moeite kost.

Nu ben ik aan het overwegen om mijn eethoek toch in te gaan ruilen voor een fatsoenlijk verstelbaar bureau en goede stoel. Want dit thuiswerken zal wel een blijvertje worden. Ook na Corona voorzie ik dat in mijn werkveld er veel thuisgewerkt zal gaan worden. Dat betekent wel dat ik letterlijk mijn halve woonkamer op offer voor kantoorruimte en daar heb ik nog best wel weerstand tegen. Maar die eettafel en die houten stoeltjes die ik heb zijn het gewoon niet echt qua ergonomie.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Wat gaaf dat je bent begonnen met blokfluit, Daantje! Een mooi instrument :) Het is veel moeilijker dan veel mensen denken om te bespelen, vandaar de vooroordelen ook XD

Wat bureau vs eethoek betreft... ik weet niet hoe je kamer eruit ziet, maar is iets als een secretaire dan niet wat? Dan zit je in ieder geval in je vrije tijd niet tegen je werkspullen aan te kijken, en neemt het ook minder ruimte in beslag.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Die hebben vaak niet echte lekkere werkruimte. ik ben van zolder weer beneden gaan zitten. Werd helemaal gek van tegen de muren aan kijken daar. Ik heb 1 la met toetsenbord, muis, stroomkabels, verhoger etc, en mn beeldscherm en mandje met kantoorartikelen staan onder de trap. Kost 10 minuten om alles neer te zetten en aan te sluiten en 10 om op te ruimen, maar das nog altijd minder dan de reistijd :)
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

@Jezebel blokfluit valt me nog best tegen hoe moeilijk het is.

Ik heb helaas niet de ruimte voor een extra meubel. Bureau zou echt in plaats van de eettafel moeten komen. Mijn gebruikelijke set up past ook niet lekker op een secretaire. Met twee laptops en een extra scherm is mijn eettafel al aan de kleine kant. Dus als ik daar dan geld aan uit ga geven dan wil ik ook een zit-sta bureau. Dus ik ben nu aan het kijken naar bureaus waar je van twee kanten aan zou kunnen zitten en als eettafel kan gebruiken. Die zijn er gelukkig wel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
JJV

Bericht door JJV »

....twee collega's en twee deelnemers op mijn afdeling zijn positief getest op corona... Krijg net appje dat m'n stagiaire zich ook laat testen..

Erg blij dat ik online werk.
~\v/~
JJV

Bericht door JJV »

Stagiaire test ook positief.

(hoe heet dat computer spel ook weer waar je zigzaggend tussen neervallende ijsblokken moet rennen... #mood)
~\v/~
thaliya

Bericht door thaliya »

Zijn ze besmet op het werk? Hebben ze er veel last van? Komt dan ineens wel dichtbij zo!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
JJV

Bericht door JJV »

Erg dichtbij.

M'n stagiaire heeft vorige week contact gehad met beide collega 's die al eerder positief testten. Dus dat ze 't van hen heeft lijkt me erg aannemelijk. Of die collega's 't weer van de deelnemer hebben zou kunnen.. Maar niet gezegd.
(ik was die week niet in 't gebouw)

Ook twee collega's die negatief testten en blijkbaar gewoon verkouden waren.
Dat gaat ook gewoon door.
~\v/~
Plaats reactie