hennep bondagetouw

Ravelijne

Re: hennep bondagetouw

Bericht door Ravelijne »

Ik sluit me helemaal bij MrsLolSMurfin aan. Verder heb ik zelf touw wat met een takeling is afgewerkt, en touw wat met een eindknoop is afgewerkt. 't Heeft allebei voor en nadelen. Voordeel van een takeling is dat je altijd even een knoop in het uiteinde kunt leggen, als je die nodig hebt. ;)
kitten

Bericht door kitten »

Ik snap z'n reactie wel. Het waren geen oprechte vragen, want de antwoorden, hoe hard je ook roept dat je heus alleen maar interesse wil tonen, die interesseerden guilty^ geen reet. Hij wilde alleen meer lospeuteren om af te kunnen kraken vanuit een woeha-kijk-mij-eens-alles-weten-hier opstelling. Je hebt kritisch kijken als in: durven kritiek geven en kritisch kijken als in: per sé kritiek willen geven.

Zelfs ik zie die opstelling wel. En ik geen prikkel groot gelijk dat hij zulke antwoorden best wil geven aan mensen die interesse tonen, maar niet aan mensen die duidelijk alleen erop uit zijn nog meer af te kunnen kraken. Ik vind dat guilty wel eens wat meer er van uit mag gaan dat niet alle andere mensen die iets met touw doen of iets verkopen - ook meteen er niks van snappen en anderen alleen maar een poot uit willen draaien!

Zelf roept hij om het hardst dat wij Nederlanders nergens voor willen betalen, maar oh wee als iemand eens meer vraag dan de kostprijs voor een touwenset met een lederen foudraal!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Is foudraal een hoesje om het te bewaren trouwens?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

geen idee... :bloos:

:schater:
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Het waren geen oprechte vragen, want de antwoorden, hoe hard je ook roept dat je heus alleen maar interesse wil tonen, die interesseerden guilty^ geen reet. Hij wilde alleen meer lospeuteren om af te kunnen kraken vanuit een woeha-kijk-mij-eens-alles-weten-hier opstelling.
Integendeel. De antwoorden interesserden mij wél, want ik vind dat mensen moeten weten wat ze kopen. Gevlochten hennep is NIET het bondagetouw dat je doorgaans ziet, en die takeling zette me op het spoor. Ik vind het uitermate onsjiek van Prikkeldraad om dat niet te vermelden in zijn advertentie. En iemand die er geen verstand van heeft gaat dat niet vragen, want die weet niet waar ie naar zou moeten vragen. En daarom doe ik het.

Verder is er, zoals ik eerder al zei, in principe niks mis met gevlochten hennep. Als dat is wat je mooi vind (bv. omdat het op katoen lijkt, maar wel veel sterker is), is het een prima keus. Ik heb er zelf ook een setje van gehad.
Zelf roept hij om het hardst dat wij Nederlanders nergens voor willen betalen, maar oh wee als iemand eens meer vraag dan de kostprijs voor een touwenset met een lederen foudraal!
Oh, meer dan de kostprijs vind ik niet zo'n probleem hoor, maar Prikkeldraad brengt het als een koopje, terwijl ie op hetzelfde prijsniveau zit waarop andere leveranciers bewerkt touw leveren, met nette eindknoopjes en al. Dat was dus het tweede punt waarop zijn advertentie de minder geïnformeerde klant op het verkeerde been zou kunnen zetten.
Guilty

Bericht door Guilty »

MrsLolSMurfin schreef: ik gebruik zelf ook geslagen hennep en zou dan ook best willen weten waarom gevlochten minder goed is.
al heb ik wel zo'n vermoeden waarom....
of waarom het wel goed zou zijn....
Ik heb er niet direct een mening over of het beter of slechter is. Ik vind het minder mooi, maar dat is puur subjectief, ik kenook mensen die het mooier vinden. Het gaat me er simpelweg om dat mensen moeten weten wat ze kopen en niet voor verrassingen moeten komen te staan.
kitten

Bericht door kitten »

Hij brengt het als een koopje. Ja duhh... als hij zegt: "dit is wel wat aan de prijs" (als hij dat al zou vinden!) dan koopt geen hond het, ongeacht wát de prijs is. Ik vind dat niet meer dan normaal dat je een product positief belicht en een domme consument die daar dan niet doorheen prikt. Hij vertelt bovendien geen leugens over het product. En daarbij nog, tis niet alsof hij nou kapitalen verdient hiermee en dan vlucht naar het buitenland terwijl er hier mensen ongelukken krijgen vanwege een bewust ondeugdelijk product.

De prijs is niet wat het product gekost heeft, maar wat de koper bereid is ervoor te betalen. Wie ben jij om voor de potentiële koper te bepalen of die zich bekocht zou kunnen voelen?

Waar het mij om gaat guilty^, is dat ik er geen vertrouwen meer in heb dat als iets écht een leuk aanbod is, dat je dat dan ook zou zeggen. Want ik zie je *altijd* alleen maar mopperen op wat een ander aanbied op touwengebied. En als de reacties niet een beetje verdeeld positief/negatief zijn... dan klopt dat niet. Je uitgangspunt is: "wat is er niet goed aan?" ipv "is dit goed?".
Guilty

Bericht door Guilty »

chippie_ schreef:Je antwoorden waren wel fel...
Hij geeft eerlijk antwoord over hoe het touw eruit ziet... en of het gevlochten is.
hij liegt er niet om...
Pas na twee keer vragen...
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Waar het mij om gaat guilty^, is dat ik er geen vertrouwen meer in heb dat als iets écht een leuk aanbod is, dat je dat dan ook zou zeggen. Want ik zie je *altijd* alleen maar mopperen op wat een ander aanbied op touwengebied. En als de reacties niet een beetje verdeeld positief/negatief zijn... dan klopt dat niet. Je uitgangspunt is: "wat is er niet goed aan?" ipv "is dit goed?".
Als iemand een advertentie zet waarin ie "bondagetouw" aanbiedt en elke verdere specificatie (prijs, lengte, dikte, soort touw) eruit getrokken moet worden roept dat bij mij wel wat vraagtekens op ja. Bij jou niet?
kitten

Bericht door kitten »

Hij gaf geen antwoord, vanwege de toonzetting van de vragen. Als ik het had gevraagd, had ik waarschijnlijk meteen antwoord gehad. En dat concludeer ik enkel uit de nonverbale communicatie tussen jullie, want ik ken die hele Prikkeldraad niet. ;)
prikkeldraad

Bericht door prikkeldraad »

Dat zou zomaar kunnen Kitty.
Zou het zo zijn dat ik helemaal geen belang heb om de strijd aan te gaan over kwaliteit, mij spullen af te laten kraken. Omdat ik hier nieuw post, wil dat niet zeggen dat ik een nieuw ben.
Ik werk mijn touw af zoals ik dat prettig vind, ik gebruik de touwsoort die ik prettig vind.
En als de eerste de beste zichzelfuitgeroepen tot touwenkoning bang is dat ik zijn handel ga verzieken hoeft hij zich geen zorgen te maken. Omdat het helemaal mijn handel niet is.
Ik zit in het leder, met name collars en boeien. vlechtwerk, kortom het mooiere spul, op maat gemaakt.

Het gevochten touw is nou simpelweg iets duurder, maar dan heb je ook wel wat.

en...... mensen die zich Dom gedragen, haantjes gedrag vertonen daar heb ik niets mee. ik hoef mezelf niet meer te bewijzen, dat was vroeger, toen ik zelf nog een haantje was ;)

Prikkel ( niet zo heel prikkelbaar )
kitten

Bericht door kitten »

kittén. :eerie: (extreem prikkelbaar, tijd van de maand enzo...)
prikkeldraad

Bericht door prikkeldraad »

kitten schreef:kittén. :eerie: (extreem prikkelbaar, tijd van de maand enzo...)
eisprong :oops:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Anyway...... wat is nou een foudraal ??
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

kitten schreef:Waar het mij om gaat guilty^, is dat ik er geen vertrouwen meer in heb dat als iets écht een leuk aanbod is, dat je dat dan ook zou zeggen.
Ik heb guilty^ best vaak iets positiefs zien zeggen, hoor. Dat gaat wel op dezelfde matter of fact toon. Bij een kritische vraag komt die toon kortaangebonden over. Een positieve boodschap valt daardoor misschien ook wat minder op. Maar ze zijn er wel. Je kunt kritiek hebben op zijn toon, maar ik heb guilty^ nog nooit zaken oneerlijk zien voorstellen, hier of elders. Just my two cents. :)

Ik vind het trouwens ook niet vreemd dat als je hier iets aanbiedt en zegt dat het een koopje is, dat andere mensen posten dat het een gangbare prijs is of dat ze het elder goedkoper hebben gezien. Als guilty^ het niet was geweest had iemand anders het wel vermeld, denk ik.
Gesloten