Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door tessie »

Oohh dat klinkt makkelijk! En dat is ook echt voldoende?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Yup :)
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel aanbieders van mondkapjes..

Wie heeft waar een wasbaar mondkapje gekocht en hoe bevalt deze, hoe is de pasvorm?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik vind de mondkapjes waar de naad vanaf het puntje van je neus naar beneden loopt het fijnst zitten. De langwerpige zijn vaak te hoog voor me waardoor ze bewegen en tegen mn ogen aan komen. Heb ze van mam gekregen en heb er 1 geknipt klaar liggen om zelf te maken!
Nijntje

Bericht door Nijntje »

Voorlopig thuis in isolatie, dus mondkapjes kunnen in de tas blijven.....
pluis

Bericht door pluis »

Ik koop mijn wasbare mondkapjes bij Gays & Gadgets (of all places). Daar koop ik de voorgevormde (idd met zo'n naad over het midden), vier-laagse variant. Ideaal voor de kleinere snoet (mij passen ze prima, voor Lief zijn ze wat klein) en ze komen met plastic klemmetjes om de elastieken 'pas' te maken, dus je hoeft geen bandjes te kruisen.

https://www.gaysandgadgets.com/product/ ... pre-order/

En ja, isolatie is vervelend. Moest het ook een poos doen. Niet heel geweldig. Gelukkig was het vals alarm.
kitten

Bericht door kitten »

Oudste kreeg het gisteravond echt te kwaad. Vriendje mocht op visite komen, achter de glazen serredeuren. Leek ons veilig, als wij uit de serre weg bleven. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant triggerde het juist ook het gemis. En toen wilde ze graag naar mama voor een knuffel en dat mocht ook al niet... Dus belde ze me. Arm ding, al 6 dagen in isolatie. :( Al 6 dagen moeten vragen om je ontbijt en aan moeten kondigen als je de gang over gaat naar de wc. Ik snap wel dat het haar even teveel werd.

Inmiddels hang ik alweer 10 minuten in de wacht bij de Corona informatielijn. Gisteren had ik na een half uur opgegeven, maar omdat Oudste gisteravond zo overstuur was, blijf ik nu gewoon hangen tot ik iemand spreek! Maar Oudste hoest alleen nog en dan denk ik, na een heftige verkoudheid heb ik wel eens wekenlang nog gehoest. Gewoon omdat het weefsel beschadigd en geïrriteerd was. Moet ze dan nog weken in isolatie blijven?? Nog weken van achter een glazen deur mensen kunnen zien en niemand kunnen aanraken...
Nijntje

Bericht door Nijntje »

pluis schreef: 16 okt 2020, 10:14
En ja, isolatie is vervelend. Moest het ook een poos doen. Niet heel geweldig. Gelukkig was het vals alarm.
Helaas bij mij niet vanwege vals alarm.
kitten

Bericht door kitten »

De meneer van de telefonische informatielijn leek niet meer te weten dan ik. Hij maakte zelfs een opmerking dat ze het zelf moest weten, want er staat toch geen politie voor de deur. Wtf man! :slaan: Dus ik ga straks wel de huisarts bellen voor het telefonisch spreekuur. Denk dat ik daar een zinniger antwoord krijg.
Crownless

Bericht door Crownless »

Wtf? Rare gast aan die telefoon. Ja, zo is de staat waarin Nederland verkeert wel te verklaren ja. :eerie:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik zou een nieuwe test plannen
Mack

Bericht door Mack »

Wow ... ik voel wel mee met Oudste. Zo opgesloten zitten is gewoon ruk. :(
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

We zijn niet de enige die het ons afvroegen haha
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kitten

Bericht door kitten »

Huisarts was nog overtuigd dat quarantaine na mogelijke blootstelling 14 dagen was. Dat is al best lang geleden terug gebracht naar 10. Dus ik weet niet zo goed wat ik met hun informatie moet. Het antwoord was heel zwart wit: thuisblijven tot de 24u klachtenvrij bent. Maar smaak- en reukverlies kan maken duren, dan blijf je ook niet binnen. En alle andere klachten zijn voorbij, koorts, snotterig, allemaal wel geweest, maar daar heeft ze nu niet meer. Ze voelt zich verder helemaal kiplekker, hoest alleen nog. Ik vind het verrekte lastig! Je wil niet per ongeluk alsnog mensen aansteken.

Gelukkig wordt het nu wel duidelijk minder. Morgen is onze laatste dag, dan gaan we kijken of we voor haar ook kunnen versoepelen. Met mondkapje de kamer af kunnen bijvoorbeeld. We zijn gisteravond al even buiten gaan wandelen, Oudste en ik. Geen hond op straat en allebei mondmasker op. Dat was al zo fijn!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En opnieuw testen?
Plaats reactie