Corona - hoe raakt het jou?
- Mack
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Ik blijf mij erover verbazen dat ik er tot nu toe zonder kleerscheuren doorheen ben gerold. Terwijl ik toch in de risicogroep zit.
Ik ben (samen met Beestje) midden maart besmet geweest maar dat heeft voor mij een mild verloop en zo goed als geen nasleep gehad.
Maar ik ben nu wel extra voorzichtig. Lastig in een vers huis met nog allerlei klussen om te doen, en een hobbyplek (hack42) waar de verbouwing ook in volle gang is. En ik mis random langs vrienden gaan (afdeling klein leed).
Maar ik kom er wel doorheen.
Ik ben (samen met Beestje) midden maart besmet geweest maar dat heeft voor mij een mild verloop en zo goed als geen nasleep gehad.
Maar ik ben nu wel extra voorzichtig. Lastig in een vers huis met nog allerlei klussen om te doen, en een hobbyplek (hack42) waar de verbouwing ook in volle gang is. En ik mis random langs vrienden gaan (afdeling klein leed).
Maar ik kom er wel doorheen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Pien
Beterschap Yara
-
Dussss... Je hebt niks meer te doen want de horeca is dicht. de overheid vraagt je om zoveel mogelijk thuis te blijven maar je hebt wel geld gekregen van je baas (loon) en dus besluit je om toch ff te gaan shoppen met je hele gezin. Het is tenslotte nog herfstvakantie en het is slecht weer buiten. Je moet toch wat? Dus.. tering drukke werkdag gehad. Is echt lekker hoor om een ouderwets drukke dag te hebben het zorgt ervoor dat ik nog een beetje sociaal contact heb en ik ben blij dat ik nog steeds gewoon aan het werk ben. Maar dit is gewoon niet hoe het hoort nu. We hadden gewoon een wachtrij buiten de winkel omdat het anders te druk zou worden binnen...
- Yara
En dan ben ik besmet terwijl ik binnen de regels en soms nog strenger ben geweest.... Ik snap het echt niet.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- phedre
- Contacteer:
beterschap Yara
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- kitten
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/tw ... ~bf53e6b0/
In dit artikel staat ook de link naar het rivm.
- Peter^
- Contacteer:
Beterschap Yara!
Ik heb vandaag weer eens mogen ervaren hoe moeilijk het voor (jongeren in dit geval) schijnt te zijn om zich aan de 1,5 meter afstand te houden. We waren met groep van zo'n 10 mensen in museum. Aan het begin van de tentoonstelling houdt iedereen zich netjes aan laten we zeggen meter afstand. Aan het eind van de tentoonstelling zitten er 8 bil aan bil naast elkaar op een bank........
Ik heb vandaag weer eens mogen ervaren hoe moeilijk het voor (jongeren in dit geval) schijnt te zijn om zich aan de 1,5 meter afstand te houden. We waren met groep van zo'n 10 mensen in museum. Aan het begin van de tentoonstelling houdt iedereen zich netjes aan laten we zeggen meter afstand. Aan het eind van de tentoonstelling zitten er 8 bil aan bil naast elkaar op een bank........
Geniet van de positieve momenten.
- tessie
- Contacteer:
Erwt1 was al een paar dagen ziek thuis van school, hoesten, verkouden, niet lekker enzo. Niets ergs, maar nou ja, ik vond het wel een beetje engig. En toen kreeg ik zaterdagavond ook keelpijn. Gelukkig kon ik zondag gelijk een test laten doen en vandaag kreeg ik de uitslag. Geen corona! Gelukkig!
Niet voor niets dat we al zeven maanden nergens heen gaan. :')
Niet voor niets dat we al zeven maanden nergens heen gaan. :')
- kitten
Ik heb mijn 2e test achter de rug. Wederom negatief. Maar nu Oudste het heeft gehad, vind ik het wel minder eng.
- tessie
- Contacteer:
Waarom vind je het nu minder eng, kitten?
- kitten
Omdat ze niet zwaar ziek werd. Het is ook niet dat ik nu overtuigd ben dat het "maar een griepje" is, ik besef dat het helemaal NIKS bewijst. Maar onbewust merk ik dat ik meer ontspannen ben. Ik ben afgelopen weekend getest en echt met het gevoel, als het wel corona is, nou dan gaan we weer een week in quarantaine met zijn allen. Niks in mij dat zich zorgen maakt over IC opname of zo. Gewoon, je moet het voorkomen en als je het toch krijgt, verstandig doen en niet verspreiden, want dat is verantwoordelijkheid nemen, maar ik voel het niet meer als Groot Gevaar.
- kitten
Was negatief, trouwens. 

- Daantje
- Contacteer:
Yay, nog minstens anderhalve maand eenzaamheid, en waarschijnlijk ga ik voor een vol jaar. Bibliotheken moeten dicht. Er wordt gedreigd met een avondklok. 
*sarcasm sign*

*sarcasm sign*
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Yara
Pffff, ik ben vandaag eindelijk niet meer verkouden. Maar ondertussen is FT gisteren opgenomen in het ziekenhuis. 
We hadden gisteren contact opgenomen met de huisarts, die wilde hem zien en stuurde hem daarna door naar het ziekenhuis. Heb ik hem gisteren (met kinderen, want kon natuurlijk geen oppas regelen) afgezet, paar uur later werd duidelijk dat hij op zich geen echte complicaties heeft (longontsteking, rondzwervende bloedpropjes etc), maar dat zijn lichaam met de al aanwezige longproblemen en corona dat slecht aan kan, zeker omdat hij met die extra benauwdheid gaat hyperventileren voor meer lucht, wat dan weer meer pijn op zijn borst geeft etc. Vermoedelijk nog zeker een aantal dagen opname, maar eigenlijk nog niets over te zeggen...

We hadden gisteren contact opgenomen met de huisarts, die wilde hem zien en stuurde hem daarna door naar het ziekenhuis. Heb ik hem gisteren (met kinderen, want kon natuurlijk geen oppas regelen) afgezet, paar uur later werd duidelijk dat hij op zich geen echte complicaties heeft (longontsteking, rondzwervende bloedpropjes etc), maar dat zijn lichaam met de al aanwezige longproblemen en corona dat slecht aan kan, zeker omdat hij met die extra benauwdheid gaat hyperventileren voor meer lucht, wat dan weer meer pijn op zijn borst geeft etc. Vermoedelijk nog zeker een aantal dagen opname, maar eigenlijk nog niets over te zeggen...
Dance like nobody is watching
- pluis
Dat klinkt bijzonder naar en angstaanjagend. Zal duimen voor snel opknappen, Yara.