Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

En in aanvulling daarop: ik heb me er inmiddels op ingesteld dat er nog zeker een half jaar geen enkele verandering in de situatie komt en waarschijnlijker dat dit nog tot eind 2021 duurt en we dus nog niet eens op de helft van het thuiszitten zijn.

Ondanks dat ik er net zoals Voleuse ook gewoon klaar mee ben en verlang naar betere tijden, dat zit er voorlopig gewoon niet in. Ik prijs mezelf maar gelukkig dat ik gewoon door kan werken. En ik zo heel af en toe wat mensen hier buiten zie voor een wandelingetje op afstand.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Dat klinkt niet goed hoor Daantje... Als in, zorgelijk! Ik maak me zorgen om wat je zegt. Zorgen dat als het straks weer mag, je nog steeds niet gaat durven.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Meh. Ik houd het nu ook al 10 maanden vol en dat gaat al veel beter dan ik vooraf had gedacht. Ik maakte me in februari nog druk over twee weken thuiswerken. De volgende 10 maanden kunnen er ook nog wel bij.

Ondanks dat ik het gewoon kut vind en er klaar mee ben, probeer ik maar gewoon zoveel mogelijk te focussen op wat ik zelf wel kan. Net gemaild om informatie voor online muzieklessen, want dat heb ik dan wel gevonden in het afgelopen half jaar.
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Hoe raakt het mij? Nouja, eigenlijk valt dat nog steeds wel mee. Thuis moeten blijven en thuis zitten vind ik niet zo erg, maar we hebben dan ook de 'luxe' dat we door mijn werk in het onderwijs gebruik kunnen maken van de noodopvang voor onze Minions.
Het raakt mij door mijn leerlingen; die leerlingen die thuis geen plek hebben om te werken, die geen internet hebben, die van hun ouders het huis helemaal niet meer uit mogen, die hun (top)sport niet meer kunnen beoefenen, die geen vervolgstudie kunnen kiezen omdat er geen open dagen zijn, die er tot nu toe op school het beste van maakten maar nu óók thuis zitten (examenleerlingen). En dan heb ik het nog niet over de leerlingen waarbij ik een niet-pluis-gevoel heb, wat betreft de thuissituatie...

@Daantje; hoe gaat het met het blokfluiten? Ik hoop dat je een leuke docent kunt vinden! (Tip: als het niet klikt, net als bij rijles gewoon een andere zoeken!)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Het blokfluiten gaat heel erg langzaam. Maar er is wel vooruitgang, zoals vandaag met een jazz-meme. Paar weken terug een poging gedaan tot en toen lukte het echt niet, vandaag had ik 'm in een half uurtje onder de knie. Ik doe nu al 19 dagen op rij mijn 40 uur, dat werpt toch wel vruchten af.

Ik heb gisteren een test gedaan omdat ik meer verkouden was dan mijn standaard chronische verkoudheid en ik ook wat keelpijn had. Binnen 24 uur uitslag en gelukkig negatief. Ik vond het niets voorstellen, ik had vooral last van koude handen omdat ik zonder handschoenen naar de andere kant van het dorp ben gefietst. Die swab (alleen neus) kietelde een beetje dat was het wel. Heb nu wel een aantal familieleden die covid hebben opgelopen met kerst (bezoek ontvangen volgens de regels is dus niet coronaproof), waarvan er nu één in het ziekenhuis ligt.
thaliya

Bericht door thaliya »

Hoop dat je familielid snel opknapt, Daantje!

Wij gaan maandag weer open op school. Het bestuur heeft de keuze bij individuele scholen gelaten en wij weer bij onze teams. Er zijn klassen die volledig open gaan, er zijn klassen (met name bij mij, ernstig beperkte kinderen) die deels open gaan. Aan de ene kant zijn mensen blij want het is beter voor de kinderen, en daar doen we het voor. Aan de andere kant ook veel zorgen om de Britse variant natuurlijk. En de constante onzekerheid want mocht het toch gevaarlijker worden dan gaan we toch weer helemaal dicht (behalve noodopvang) en is weer alles anders.

Persoonlijk gaat het prima. Ik heb meer dan genoeg te doen met werk en studie en ik zie door mijn werk ook nog voldoende mensen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
kitten

Bericht door kitten »

De school van Jongste gaat ook weer deels open. Hij gaat 2 dagen naar school. Examenklassen hadden al onderwijs en kwetsbare kinderen en noodopvang deden ze ook en daar komen nu de praktijklessen bij. Ik ben er niet zo blij mee.
thaliya

Bericht door thaliya »

Is het een optie om wel 5 dagen thuis te blijven? Wij hadden ook een paar ouders die niet blij waren en die kinderen blijven thuis.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Heidi

Bericht door Heidi »

Voor lachebekkie begint het nu toch wel echt verwarrend te worden. Met vier mocht ze toch naar school? Ze werd 4 januari 4 en nog geen school gezien. Overleeft ze wel hoor. Net als over restaurant. Hopelijk pfff
Do more of what makes you happy
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik ben behoorlijk geschrokken vanmiddag. We hadden op werk al wel gehoord dat er in eindhoven demonstraties zouden komen. Dus we hadden besloten om geen pakketjes in het centrum van Eindhoven te bezorgen. Maar in de ring eromheen wel gewoon. We hadden de radio aan in de bestelbus en de sfeer werd steefs grimmiger. En ik was er maar een paar km vandaan. Maar eigenlijk had ik nog steeds niet eens echt door wat er gaande was. Dat kwam wel toen ik terug op werk was. Iedereen zat de live streams te volgen en het voelde echt als oorlog. Ik ben echt wel beetje van slag nu... Dr waren ook echt filmpjes van zowel de politie kant als de demonstranten. En het was echt niet leuk.. heeft me echt zo geraakt. Klinkt misschien stom maar ik begrijp ineens hoe oorlog begint en ik vond deze demonstratie echt eng.... ik wil ook niet oordelen over hoe iemand omgaat met de corona regels. Ik heb ook mn mening hierin. Maar dit was gewoon echt eng...
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Whoa zeg leonietje wat heftig. Wat je mening over het coronabeleid ook is, ik kan er echt niet bij dat je een auto in de fik gaat steken of een supermarkt gaat plunderen??
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Hier in de flat woont n vrouwtje van 84, ze is hartstikke eenzaam, zker nu in de tijd van corona steeds meer ouderen zichzelf binnensluiten. Ze heeft geen familie of wat dan ook. Ze komt regelmatig bij mij ff binnen, kletsen we wat, kijken wat tv, doen soms een bakkie thee, blijft nooit langer dan n half uurtje, drie kwartier. Staat soms bijna huilend aan de deur omdat ze gek wordt van het alleen zijn, en hoewel ik t ook niet altijd leuk vind als ze voor de 5e keer in n week aan de deur staat, laat ik haar eigenlijk altijd wel ff binnen, t minste wat ik kan doen in deze tijd waarin steeds meer mensen zo eenzaam zijn, vind ik. Maar nu.. nu je maar 1 persoon per dag mag zien... nu weet ik t even niet meer. Hoe doe ik dat als ik weet dat ik bijvoorbeeld s avonds visite krijg? of als ik t niet weet, maar n paar uur later staat mijn dochter opeens voor de deur? of als mn moeder belt of ik thuis ben voor n bakkie (die eigenlijk bijna net zo eenzaam is als genoemde buurvrouw) Moet ik dan echt tegen mn dochter zeggen dat ze er niet in mag omdat mn buurvrouw smiddags is geweest? moet ik echt tegen dat eenzame oude mensje zeggen dat ze er niet in mag, omdat n vriendin s avonds ff bakkie koffie komt doen (maar wel om 9 uur weer thuis is)... ik vind dit zo moeilijk!!

Ik vind dat ik mezelf behoorlijk goed door de maatregelen heen sla, of ik het er nu mee eens ben of niet, maar nu weet ik t gewoon niet meer. Ja. ik weet wat ik volgens de regels moet doen, maar dat is totaal iets anders dan wat mn gevoel zegt
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

@leonietje, ik vraag me ook af waar dit naartoe gaat. Deels snap ik de protesten wel tegen de maatregelen, of ik het er nu wel of niet mee eens ben. Maar wat er nu gebeurde in Eindhoven gaat wel veel te ver
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb me vandaag ook wel bezig gehouden met de rellen. Het grijpt me best aan en maakt me boos, dat ik al 10 maanden thuiszit en dat zij gewoon te beroerd zijn om aan de meest simpele maatregelen te houden om verspreiding een beetje tegen te gaan. Over nut en noodzaak van de maatregelen denk ik niet meer na, dat is me gewoon te groot om te kunnen bevatten. Besloten me maar een beetje op mezelf te focussen, heb genoeg aan mijn hoofd hier.
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik ben eigenlijk gewoon heel erg geschrokken. Ook wel een beetje boos en vooral bang voor wat verder komt. Het was gewoon ineens ook wel heel dichtbij. Ben de hele avond al uit mn doen. En ik zat niet eens echt in de situatie. Ik ben niet bang voor corona hoe raar dat ook klinkt. Maar ik ben wel bang geworden voor de woede die nu ineens loskomt bij iedereen. Ik hoorde op omroep Brabant dat voetbal hooligans nog respectvol omgaan met politiehonden en paarden. Maar ook dat was er niet dit keer. Het was echt pure agressie en dat vind ik eng. Misschien ook omdat het onvoorspelbaar is. Hoe gaat dit verder vanavond, morgen, volgende week of volgende maand?
Plaats reactie