Corona - hoe raakt het jou?
- kitten
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Het is er nog niet door he? Natuurlijk wordt dit geroepen, maar dat is wat anders dan doorgevoerd worden...
- Peter^
- Contacteer:
+1 Ik denk aan mensen die in dezelfde situatie zitten als jij en ikzelf. Knuffelleonietje schreef: ↑09 feb 2021, 09:30 Maar ik heb toch geen relatie. Geen kinderen. En geen leven op dit moment. En heel eerlijk niemand gaat mij echt missen. En ik ben zeker niet depressief. Het gaat best prima zelfs. Maar zo is het leven ook geen zak aan dus ik doe de dingen waar ik wel blij van wordt en ja dan neem ik soms risico's met de kans op corona.
Het zal mij niet verbazen als er na de verkiezingen in de maatregelen tegen Corona weer een heleboel ( ten nadele) gewijzigd gaat worden.

Geniet van de positieve momenten.
-
Yay vandaag weer klantcontact gehad. Mensen mogen spullen afhalen. Het heeft weer nieuwe energie gegeven. Het was veeeel harder werken dan de afgelopen weken maar ik ben echt veel minder moe.. en verder probeer ik het onderwerp corona een beetje te vermijden in mn gesprekken. Ik was van de week echt even heel boos op Daantje. En niet omdat haar gevoel er niet mag zijn. En het was eigenlijk ook niet persoonlijk op haar gericht. Maar ik las zoveel negativiteit over het schaatsen terwijl ik juist mn energie en mn geluk ff probeerde te halen uit de hoop dat ik eindelijk kon schaatsen en dan gaat iedereen er zo boos over zijn. Ik voelde me er echt rot over dat ik iets wilde waar ik niemand kwaad mee wilde doen en er toch mensen boos mee maakte. Ik ben die dag uit boosheid 2x 2uur gaan lopen. Allemaal plekken gezocht waar ik eventueel veilig kan schaatsen. Ik wilde eigenlijk heel graag een collega meenemen om te schaatsen die het momenteel mentaal heel moeilijk heeft door corona en we allebei hele fijne jeugd herinneringen hebben aan schaatsen maar hij heeft geen schaatsen en ik bedacht dat ik 2 paar schaatsen had en ook nog precies zijn maat. Maar mijn 2de paar schaatsen liggen nog ergens in mijn oude huis maar ze zijn daar kwijt geraakt. Dus ik was teleurgesteld en het viel gewoon ff niet lekker dat ik met mn goede bedoelingen mensen boos maakte ipv blij. Ik zie nu wel in dat het niet tegen mij persoonlijk was. Maar dat we gewoon allebei boos waren/zijn op de beperkingen die opgelegd worden. Of boos op beperkingen die er juist niet zijn maar dat het daardoor straks misschien wel beter kan worden. Dat we eigenlijk allemaal uiteindelijk weer hetzelfde willen en weer een beetje willen kunnen leven..
- Daantje
- Contacteer:
Ik had nog voor één ding een klein beetje hoop dit jaar: een outdoor congres in augustus. Maar de organisatie heeft besloten te annuleren omdat alles te onzeker is. Ik had het eigenlijk al wel verwacht met hoe het nu gaat en hoe langzaam de vaccinatie gaat. Maar het was iets om naar uit te kijken.
Nu dit uit mijn agenda is geschrapt heb ik besloten om maar gewoon helemaal nergens meer op te gaan hopen of naar uit te kijken voor 2021. Dit jaar ga ik gewoon thuis doorbrengen, met een beetje hardlopen en wandelen en fietsen in de buurt en meer dingen in en om het huis.
Kan ik voor echt dingen gaan doen hopen op voorjaar 2021. En als ik dan in het najaar weer eens naar een museum kan is het meegenomen.
Nu dit uit mijn agenda is geschrapt heb ik besloten om maar gewoon helemaal nergens meer op te gaan hopen of naar uit te kijken voor 2021. Dit jaar ga ik gewoon thuis doorbrengen, met een beetje hardlopen en wandelen en fietsen in de buurt en meer dingen in en om het huis.
Kan ik voor echt dingen gaan doen hopen op voorjaar 2021. En als ik dan in het najaar weer eens naar een museum kan is het meegenomen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Mack
Yup
We waren net bezig met de technische productie rond te krijgen toen dit bericht van "orga" langskwam.

We waren net bezig met de technische productie rond te krijgen toen dit bericht van "orga" langskwam.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- eireann
- Site Admin
- kitten
- JJV
Heb je nog een maand of veel toch?
Ik ben volgens mij pas na mei aan de beurt.
( ga.er ook geen jurk voor kiezen trouwens)
~\v/~
- kitten
Jij weet een maand? Ik weet alleen dat ik zo ongeveer achteraan sta.
- puppie
Haha damn, dat had ik ook moeten doen 

- JJV
Nrc had een schatting.
Daar kwam 'toen' mei uit.
Das overigens ook ergens achterin.
Misschien dat m'n bmi en baan me nog iets voor jou plaatst.. Maar denk dat Amsterdam dan.. Eh..
Eigenlijk weet ik 't ook niet.
~\v/~
- kitten
Dan onderschat je mijn huidige bmi.
Maar qua baan ga je waarschijnlijk voor, ja. Horeca staat daarin ook achteraan...

- Daantje
- Contacteer:
De vaccinatielanning die op rijksoverheid.nl staat gaat niet verder dan 'vanaf mei'. Vooralsnog heeft ook Mama-D (60+ en extra risico) nog geen oproep gehad, voor mezelf ga ik er vanuit dat ik niet eerder dan in de herfst aan de beurt ga zijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Voleuse
Joh ik wil daar helemaal niet eens over nadenken. Het boeit me ook echt niet wanneer ik gevaccineerd word, waar ik op zit te wachten is dat alle kwetsbare mensen hun vaccinatie hebben. Mijn oma heeft haar eerste gehad nu en de tweede staat over een paar weken gepland. Dan kan ik daar eindelijk weer op bezoek en dat is echt al zo fijn!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- pluis
Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om te zien hoe we prioritiseren. De groep 18-60 met wel-risico-maar-niet-super-hoog staat nu ineens pas vanaf mei op de rol. Dat was drie weken terug nog vanaf maart. En dat zijn wel de mensen die vaak nog werken en die dat lang niet altijd vanuit huis kunnen doen.
Dat betekent dat ik, als ik voor de veiligheidsinspecties van machines die voedsel en pharmaceutische spullen gaan verpakken (waaronder coronatests, jawel) naar de zaak moet (twee keer p.w. of zo), ik gezellig tussen mijn corona-cynische anti-vax collega's kan gaan staan. Die geen masker dragen. En geen afstand houden. En die ik uit moet leggen dat ze met een snotneus thuis moeten blijven. En dat ze zich gvd straks moet laten vaccineren. Voor mijn gevoel is het dus een kwestie van tijd tot een van hen dat virus even lekker in m'n nek komt hijgen.
Voor mij persoonlijk is het risico dus hoog-maar-niet-heel-hoog (want astma en autoimmuun), maar door mij is dus ook Lief blootgesteld. En verder iedereen die ik zie. Dus pa en ma zijn in juni 1 x langs geweest en verder al een jaar niet, want die mantelzorgen voor oma en passen op de neefjes. M'n neefje wordt over twee maanden een jaar: nog niet gezien. Leukerd in de VS: god weet wanneer ik die weer 'ns zie. Schoonfamilie? Euh, dat was november 2019. Oma van Lief dood - niemand kan er heen. Begrafenis gaat pas in juli plaatsvinden. Tot die tijd is alles volgeboekt.
Maar nee, laten we vooral terrassen opendoen, jongens. Gaat prima hoor.
Dat betekent dat ik, als ik voor de veiligheidsinspecties van machines die voedsel en pharmaceutische spullen gaan verpakken (waaronder coronatests, jawel) naar de zaak moet (twee keer p.w. of zo), ik gezellig tussen mijn corona-cynische anti-vax collega's kan gaan staan. Die geen masker dragen. En geen afstand houden. En die ik uit moet leggen dat ze met een snotneus thuis moeten blijven. En dat ze zich gvd straks moet laten vaccineren. Voor mijn gevoel is het dus een kwestie van tijd tot een van hen dat virus even lekker in m'n nek komt hijgen.
Voor mij persoonlijk is het risico dus hoog-maar-niet-heel-hoog (want astma en autoimmuun), maar door mij is dus ook Lief blootgesteld. En verder iedereen die ik zie. Dus pa en ma zijn in juni 1 x langs geweest en verder al een jaar niet, want die mantelzorgen voor oma en passen op de neefjes. M'n neefje wordt over twee maanden een jaar: nog niet gezien. Leukerd in de VS: god weet wanneer ik die weer 'ns zie. Schoonfamilie? Euh, dat was november 2019. Oma van Lief dood - niemand kan er heen. Begrafenis gaat pas in juli plaatsvinden. Tot die tijd is alles volgeboekt.
Maar nee, laten we vooral terrassen opendoen, jongens. Gaat prima hoor.