Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Mack

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

Ik heb ook nog geen oproep gehad. Afwachten maar ...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
kitten

Bericht door kitten »

Begrafenis pas in juli? Kan dat?
pluis

Bericht door pluis »

Schijnbaar? Ik heb werkelijk geen idee nog wat de inhoudelijke afspraken zijn. Kan me voorstellen dat ze nu al een soort super snelle crematie doen waar dus echt helemaal niemand bij mag zijn en dat ze dan de as bijvoorbeeld pas vrijgeven of zo. De details weet ik niet. Er zal wel iets van een noodverordening zijn, of zo? Het is in elk geval bizar.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Oma is natuurlijk in America. Gecondoleerd ook
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Gecondoleerd Pluis.

De uitvaartcultuur in de VS is best anders dan hier. Als ik het boek en video's van Caitlin Doughty mag geloven is crematie daar veel meer losgekoppeld van de uitvaartplechtigheid zelf. Waar hier de uitvaart en de daadwerkelijk crematie opvolgend zijn, is het daar niet ongebruikelijk dat na de uitvaart de overledene nog een tijd wordt bewaard en gecremeerd in een meer industrieel crematorium ergens op een bedrijventerrein. En als ik het goed begrijp heeft de VS niet de termijn van 6 werkdagen na overlijden waarbinnen de begrafenis of crematie plaats moet vinden. (Ze beschrijft in haar boek althans situaties waar overledenen wekenlang wachten op crematie.)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik ben druk aan het naaien laatste dagen, eindelijk weer eens. Stof heb ik wel, de fournituren niet, dus ik denk vanmiddag, laat ik ff naar de markt gaan om de dingen te halen die ik nodig heb. Nu weet ik wel dat door corona de markt beperkt is, maar t enige wat je dus op de markt kunt kopen zijn dingen die ik ook in de supermarkt kan halen!!!! niks geen fourniturenkramen, helemaal niks!!! Wat heb je dan aan n markt??? Dus heb ik t alsnog online moeten bestellen, met bijbehorende verzendkosten!! :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik begin daar ook tegen aan te lopen nu. Dat ik voor wat klusjes in huis spullen nodig heb waarvoor ik normaal even voor naar de winkel zou gaan om spullen te kopen. Ik ben echt dingen aan het uitstellen nu.

Ja ik kan alles online bestellen, of gaan afhalen. Maar ik wil voor sommige dingen gewoon even door het aanbod struinen, omdat ik niet precies weet wat ik nodig heb. Of ik heb 3 euro aan ijzerwaren nodig en heb geen zin om daar dan 6 euro verzendkosten voor te betalen. De pakketschaamte werkt ook mee, ik zie mijn pakketbezorger zo ongeveer wekelijks, soms meerdere keren per week.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb een kleine ondernemer in de buurt die naailes geeft en ook fournituren verkoopt, jij misschien ook?
kitten

Bericht door kitten »

Oh, pakketschaamte heb ik niet. :) Ik heb een goed contact met de pakketbezorger en hij weet ook dat hij bij ons naar de wc kan. Met de horeca dicht waren er niet veel wc's meer op de route.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik reserveerde een plek om te struinen door een tweedehands winkel.

Op zich scheelt het wel qua impuls aankopen. Aan de andere kant koop ik soms ook meer om aan een minimum bestelbedrag te komen, of het gratis te laten verzenden.

Ik ben gevoelig voor depressies, en ik ben inmiddels ook depressief. En dan vind ik het zo frustrerend dat ik me zo goed en kwaad aan de regels houd, en het lijkt alsof iedereen nu aan het roepen is dat de regels unfair zijn voor hun en daarom moeten worden versoepeld.

Ja, ik ga ook graag naar terrasjes en naar speeltuinen en zwembaden en ik wil ook gewoon hardloopschoenen gaan passen en niet hoeven nadenken of ik wel een mondkapje bij me heb als ik naar de bushalte loop. Ik wil op bezoek en ik wil naar larp en ik wil niet naar mijn medemens kijken met een blik van "blijf je wel op genoeg afstand". Ik wil niet meer hoeven lezen of horen over complottheorieën en steeds horen dat ik een schaap ben. En knuffelen. Kinkfeesten. Hell, ik wil met mensen thuis bordspellen doen. Op de bank zitten en films kijken.

Ik wil het ook niet. Ik ben er ook klaar mee.

En ik wil ook niet dat mensen dood gaan en beperkt worden door een ziekte die we kunnen voorkomen afstand te houden. En als we dat nou allemaal deden, hoefden al die maatregelen niet.

We hadden twee keuzes. Niks doen, en kijken wie er om ging vallen en hoe de zorg omviel. Of proberen ervoor te zorgen dat het virus niet meer makkelijk van mens naar mens kan springen.

We kozen het laatste. Nu moeten we het ook afmaken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Hier helaas geen andere adressen om aan die fournituren te komen, mn moeders kast was ook niet toereikend :( En nee, dit is ook niet het enige waar ik last van heb, zit hier zo ondertussen ook een jaar alleen te zijn al zie ik wekelijks mn moeder en mn huishoudelijke hulp, eens in de paar weken mn vriendin en af en toe mn dochters. Oh, en de bezoeken aan ziekenhuizen, therapeuten en zo (goh,.. zo slecht heb ik t dus helemaal niet :P ). Maar t is toch van de gekke dat ik af en toe naar de stad ga voor n pakkie shag, terwijl ik dat aan de overkant in de supermarkt kan halen, enkel en alleen maar om even naar buiten te kunnen, even wegvluchten uit die vier muren. Wat zeur ik eigenlijk, als ik t zo opnoem, zie ik dus best nog wel mensen. Anyway.. corona sucks!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Totally sucks!
kitten

Bericht door kitten »

Totally.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik kreeg vandaag een e-mail van mijn tandartspraktijk, die begon met: "Toe aan een uitje?" :biggrin:

Nou moest ik daar in eerste instantie wel om lachen, maar toen besefte ik me dat ik aankomende vrijdag een afspraak heb bij de huidtherapeut voor ontharen. Ik weet dat dat pijn gaan doen en ze hadden alleen om kwart over acht in de ochtend nog plek, dus ik moet er ook nog eens vroeg voor op. Maar stiekem kijk ik er eigenlijk best wel naar uit. Helemaal naar de grote stad met de trein en daar óók nog wel met de bus. Het is best wel een uitje, ook al zal de troosttaart waar ik mezelf na zo'n behandeling op trakteert iets bij de bakker halen om thuis op te eten gaan zijn.
leonietje

Bericht door leonietje »

Jaaaaaaa 50 man in mn toko per tijdsslot dat zijn er max 150 per uur!!! Ik kan weer een beetje "normaal" gaan werken al ist natuurlijk wel beetje een rompslomp met reserveringen maar Ik ben zoooooo blij! Ik had hier echt niet op gerekend!!! 😍😍😍😍😍😍😍😍😍
Plaats reactie