Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Voleuse

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Wel fijn dat er nu ook mensen die ik ken gevaccineerd worden. Hopelijk gaat het nou snel en kunnen we er allemaal een krijgen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
thaliya

Bericht door thaliya »

Bij mij op school zijn alle zorgmedewerkers al gevaccineerd, dan voelt het ineens een stuk dichterbij. Ik denk dat ik me zelfs nu ik zwanger ben nog wel zou laten vaccineren, ben er zo klaar mee!

Vergeleken met vorig jaar ken ik veel meer mensen die positief zijn, ook mensen rond mijn leeftijd (40) met restklachten. Vorige week sprak ik een ex collega, man van 38, super fit. Zo'n meester die elke pauze met de leerlingen ging voetballen, in de 8 jaar dat hij bij ons gewerkt heeft misschien 2x ziek geweest. Toen hij positief testte had hij nergens last van, klein beetje verkouden en geen smaak meer. Zijn kinderen vonden het hilarisch om hem eten te geven dat hij normaal niet lustte, absoluut niks zorgwekkends. Paar dagen binnen blijven en weer door. Maar helaas, zijn nu bijna 2 maanden verder en hij kan nog geen 5 minuten fietsen. Loopt inderdaad ook bij de fysio.
Tegelijkertijd heb ik leerlingen en kwetsbare/risicogroep mensen om me heen die wel weer snel en volledig herstellen.

Zoveel onzekerheid nog! En dat vind ik er zo link aan. Je weet gewoon vantevoren niet hoe zwaar het zal zijn...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Heidi

Bericht door Heidi »

Beterschap Yara, wat een lijdensweg
Ik vind het ook zo eng allemaal. M’n ouders rond de 70, m’n moeder uitgezaaide longkanker. Ik heb zelf astma.
Man wat ben ik blij als we allemaal twee prikken hebben gehad!
Do more of what makes you happy
kitten

Bericht door kitten »

Het is totaal onvoorspelbaar. Wij hebben amper iets gemerkt, maar Oudste was in oktober al besmet en die kan ook max 4 uur werken op een dag en fietsen is nog teveel. Veel last van haar longen nog.
Yara

Bericht door Yara »

Ik vind, naast dit beroerde effect, onvoorspelbare inderdaad best eng. De moeder van een vriendje van C had ook dit najaar corona, die had 6 dagen keelpijn. Mijn buren zijn deze week een goede vriend verloren aan corona. En daar alles tussen in. Je weet gewoon niet wat het effect is als je besmet raakt. Natuurlijk zijn er dingen die een grotere kans op een ernstig verloop geven, maar dan nog...
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

totaal onbenullig misschien, maar ik zat dinsdag tv te kijken (ja, ik kijk nog gewoon tv) naar Station 19, kan ik op zich best van genieten, maar momenteel hebben alle spelers mondmaskers op, soms heb ik gewoon moeite om te zien wie nu wie is, wie wat zegt. Daarna de cross over met Greys anatomie, ook weer allemaal n mondmasker voor, iedereen die corona krijgt daar, is op sterven na dood of helemaal dood, patient die compleet in paniek de ok uitrende omdat hij niet aangeraakt wilde worden door mensen, omdat hij daar corona van kan krijgen... Ik werd er gewoon naar van, ik heb tv uitgezet
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Dat klinkt als een bizarre aflevering van Greys!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Beterschap allemaal.Ik mag voorlopig nog niet naar het werk. Dus zal daar geen besmetting oplopen. Voor hen die wel getroffen zijn: weten jullie door wie jullie het gekregen hebben?
Geniet van de positieve momenten.
Yara

Bericht door Yara »

Nee, of tenminste... Ik was de laatste keer klachten thuis, dus ik heb het via mijn man of kind. C (en R) waren anderhalve week daarvoor verhouden, C was vlak na mijn getest en positief, dus in theorie kan school. Andere optie is via Ft's werk, maar hij is 1 keer 2 uurtjes buitenshuis aan het werk geweest op anderhalve meter met 2 collega's, waarvan hij er vermoedelijk 1 heeft besmet, dus ook niet waarschijnlijk. Achteraf heeft ft een week met klachten rond gelopen die corona bleken te zijn, hij had buikklachten en is daar zelfs bij de huisarts mee geweest. Benauwdheid, verkouden erc is niet herkend, mede door de medicatie en de altijd aanwezige long- en neusproblemen.
Maar of ft of c de eerste was geen idee en waar die het dan opgelopen hebben, ook geen idee. In theorie kan het ook nog R zijn geweest die als enige geen positieve test heeft gehad.
Oh en geen van de mensen (klein groepje) die we verder hebben gezien is positief getest, behalve die ene collega, verder achteraf, maar vooraf niemand zover we weten.
Mack

Bericht door Mack »

Geen idee. Maar wij kregen het ook midden maart toen er van social distancing/1,5m nog nauwlijks sprake was.
Dus of ik het bij de een of andere winkel heb opgelopen of Beestje op haar werk ... ???
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
kitten

Bericht door kitten »

Ik vermoed dat ik het op mijn werk heb opgelopen. Ik weet wel dat ze het bij het bron en contactonderzoek heel goed kunnen zien. Alleen vanwege privacy mogen ze je dat niet laten weten.
Yara

Bericht door Yara »

Zo ik ben gevaccineerd en doordat ik minder dan een half jaar geleden corona had ook meteen klaar met 1 prik. Toch wel een opluchting, weer kleinere kans op nog een besmetting.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Hoe Corona me raakt is niet veranderd. Maar ik weet nu wel dat het me nog een paar maanden langer gaat raken met die overtrokken paniekreactie op de bijwerkingen van AstraZeneca. Alle boomers zitten straks lekker op de geopende terrassen gevaccineerd te zijn. Terwijl ik nog in mij eentje thuis zit te social distancen. Ik heb aan één hand al niet meer voldoende om de mensen te tellen die ik ken en vandaag zijn weggestuurd bij hun vaccinafspraak omdat ze nog geen 60 jaar oud waren. Dat zijn mensen om wie ik geef, sommigen daarvan leven al een jaar in totale isolatie.

We hebben het over een risico van 1 op 100.000. Ik loop een groter risico door de hormonen die ik al bijna 9 jaar dagelijks slik. (Vergelijkbaar met de pil, maar dan in veel hogere doseringen. Ik heb een paar jaar lang het equivalent van twee tot drie strippen Diane35 per dag geslikt. Deed niemand moeilijk over. En als je denkt dit is een omgekeerde dor hout discussie: dat is het niet. Zelfs in het slechtste scenario is het risico op trombose bij dat vaccin kleiner dan het risico op COVID. Dat is simpele wiskunde.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
cinderella

Bericht door cinderella »

Ik ben er ook boos over. Hoop dat als heel 60 plus gevaccineerd is ("want daar is het nu het meest nodig" volgens de minister) 60- in ieder geval de keuze krijgt om gevaccineerd te worden. Liefst eerder. Zag net een zieke alleenstaande moeder die haar dochter beloofd had dat ze na de meivakantie weer naar school mocht, omdat ze deze week geprikt zou worden. Het kind zit al meer dan een jaar thuis.
toen doet er nu niet meer toe
kitten

Bericht door kitten »

Mijn eerste gedachte is, op die leeftijd niet je nooit iets beloven. Maar verder ben ik het wel heel erg met je eens!! Heel erg.
Plaats reactie