Ik ben er ook enorm verbaasd over. Wat er nu gaande is, is echt next level House of Cards materiaal. Met Rutte in plaats van Francis Underwood. Ik kwam op Twitter deze analyse tegen. (door een D66 lid, dus biased): Als ik dat zo lees draait het allemaal om gezichtsverlies, status, machtswellust en piemelmeetwedstrijdjes.
https://twitter.com/Verkoulen/status/13 ... 60260?s=19
En aangezien Rutte nogal een Bokito in schoolmeesterskleren schijnt te zijn zal hij de eer niet bij zichzelf houden en gewoon opstappen. Terwijl hem een luizenleventje te wachten staat met een riante wachtgeldregeling en allemaal lucratieve baantjes bij Shell, KLM, of de NAM. Als ik het zo verpruts als hij kan ik me melden voor de Bijstand, (want ontslag op staande voet), en zal ik mijn huis moeten verkopen (want overwaarde) om véél duurder te gaan huren (want de huizenmarkt is gesloopt door Rutte en kornuiten). Maar nee, Rutte moet en zal de langstzittende leider van dit land worden. Weet je wie daar ook een handje van heeft: Vladimir Putin.
Ik had ergens gehoopt dat ze in elk geval Rutte er nu uit zouden werken. Maar ik verwacht na vannacht dat Kaag gewoon met Rutte gaat formeren. Want de hervonden ruggengraat van D66 lijkt toch gewoon weer van doorgekookte spaghetti te zijn.