"de klant heeft altijd gelijk" niet het complete gezegde is?
"De klant heeft altijd gelijk, in kwestie van smaak' is een citaat van Harry Gordon Selfridge. Want de klant heeft echt niet altijd gelijk en dat mag soms best gezegd worden tegen de klant als het een domme klant is die domme dingen zegt.
maar zoals t aan een groep 18 jarigen werd uitgelegd..
als de klant geen fiets met trommelremmen wil "want die zijn toch maar kut"
dan denk je ... "wat een stomme klant" ... maar verkoop je m een fiets die geen trommelremmen heeft.
maar zoals t aan een groep 18 jarigen werd uitgelegd..
als de klant geen fiets met trommelremmen wil "want die zijn toch maar kut"
dan denk je ... "wat een stomme klant" ... maar verkoop je m een fiets die geen trommelremmen heeft.
Retail modus aan:
Daar ben ik het als retail vrouw niet mee eens. Dan ga je in gesprek waarom die geen trommelremmen wil. Je gaat luisteren naar het verhaal. Waar fietst die klant naartoe fietst de klant in het bos of op geasfalteerde wegen. Het hele jaar door of alleen bij mooi weer. Is het voor de klant zelf of koopt de klant in opdracht voor een ander. Als het goed is ben jij als verkoper gespecialiseerd in wat je verkoopt en geef je een eerlijk proffesioneel advies. Daarmee bouw je een vaste klanten kring op. Het kan zijn dat die klant absoluut gelijk heeft en dat ze niet geschikt zijn voor die klant maar als goede verkoper begint je verhaal pas bij ik wil geen trommelremmen en zoek je samen naar de beste oplossing. Als de klant dat zonder beargumenteerde reden wil omdat het op internet stond punt. Dan kan je als verkoper altijd nog beslissen of je het product wel wil verkopen of om het product juist niet te verkopen omdat je geen goed alternatief te bieden hebt. Als jij 100% zeker weet na een goed gesprek met de klant dat het gezeik gaat opleveren qua garantie/spijt, moet je als verkoper gewoon het lef hebben om te zeggen dit is niet verstandig. Ja dan loop je misschien een verkoop mis maar 95% van de mensen gaat respect hebben voor je eerlijkheid. Mits je gewoon oprecht bent in je verhaal. Ik heb liever dat iemand nog een keer nadenkt voor hij zijn product bij mij koopt dan dat hij spijt krijgt. Want dan wordt het voor beide partijen kut en dat wil je voorkomen. Je wil die klant blij de deur uit laten gaan met een product dat echt bij ze past. Je verkoopt geen product maar je verkoopt eigenlijk gewoon jezelf, jouw professionele service. Gaat die klant chagrijnig de deur uit dan is er iets misgegaan in je gesprek. Een klant komt eigenlijk in de meeste gevallen maar voor 2 dingen: 1 aandacht: ze willen iets van je anders stonden ze niet in je winkel en 2 bevestiging: dat ze met het goede product de deur uitgaan. Anders hadden ze wel online gekocht als ze zo zeker waren.
Retail modus uit.
Mijn gasten vragen wel eens of ik bijvoorbeeld ook een rode wijn kan adviseren bij bijvoorbeeld de heilbot.
Dan zijn mijn woorden altijd dat ik dat niet adviseer, maar als ze meer trek hebben in rood, vooral doen en dan een niet al te zware rode wijn kiezen.
Maar goed, ik heb ook wel eens afgeraden om koude chocomel bij een Tom Kha Kai soep te drinken. Maar dat deed diegene toch. Ik denk dat m’n gezicht toen wel boekdelen sprak haha
Door stom toeval kom ik tot de ontdekking dat ik teveel betaal voor mijn reizen met het ov... Reeds als 60-plusser kan je bij de NS met korting reizen, wel buiten de spits. Nooit geweten. Daarvoor is dan wel een abonnement nodig en daar betaal je voor. Kijk ik op de website van de NS en er zijn zoveel soorten voordeelabonnementen dat ik daaruit geen wijs wordt.
Binnen afzienbare tijd ga ik de magische grens van 65 passeren (ben ik al zo oud??) en dan is er ook recht op korting op stad- en streekvervoer, zonder dat daarvoor een abbo nodig is.
Ben ruim een maand afwezig geweest van dit forum, reden? Ik ben overgestapt van een gratis e-mail provider naar een betaalde hosting. En sindsdien kon ik niet meer inloggen op ws. Activatiemail kwam nooit aan op mijn nieuwe e-mailadres en nu blijkt dat het hostingbedrijf standaard een streng spamfilter ingeschakeld heeft staan waardoor mailtjes die als spam worden aangemerkt nooit aankomen, ook niet in de spambox. Ook e-mail van mijn verhuurder kwamen er niet doorheen waardoor ik een afspraak gemist heb.
Toen dat mij bekend gemaakt werd gingen bij mij de alarmbellen af en heb onmiddellijk contact opgenomen met het hostingbedrijf. Die heeft op mijn verzoek dat akelige rotding uitgeschakeld en daarna kreeg ik wel de activatiemail van ws.
Ik zie overigens dat ik weinig gemist heb hier.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Denk dat iedereen van het mooie weer aan het genieten is
Ik ben op vakantie in Tunesië. Waar het minder warm is dan in Nederland :p.
Wel heerlijke vakantie verder.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington