De wondere wereld der audio-visueel genot

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Charles

Re: De wondere wereld der audio-visueel genot

Bericht door Charles »

We hebben een televisietoestel van het merk Salora maar de weergave van het audio klinkt beroerd. Het toestel kent weliswaar meerdere instellingen voor audioweergave maar het wordt niet echt beter. Nu vragen we ons af welke mogelijkheden er zijn om de audioweergave merkbaar te verbeteren. Het toestel heeft 1 HDMI poort maar die is al in gebruik voor de digitale ontvanger van KPN, anders hebben we geen TV-ontvangst.
Het betreft dit TV-toestel: Salora 32HDB5005/5 en die hebben we inmiddels al een aantal jaren, maar we beginnen ons steeds meer te irriteren aan het beroerd klinkende audio.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Mack

Bericht door Mack »

Zit er ook een koptelefoonuitgang op?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Charles

Bericht door Charles »

Ja.
Heb deze vraag ook op fet gepost en daar kwam een tamelijk simpele oplossing uit voort waar ikzelf nooit aan gedacht heb.
Vorig jaar een computerbureau gekocht en dat bevalt me prima, alleen is er geen ruimte meer voor de relatief grote speakerboxen (Edifier R1280T). Dus die had ik opgeborgen en niet meer naar om gekeken. En op fet kreeg ik de opmerking over die 3.5mm hoofdtelefoonuitgang om daar pc-speakers op aan te sluiten. Zo gezegd zo gedaan. Een hele verbetering kunnen we rustig zeggen en ook veel meer volume, maar daar gaan de buren niet echt blij van worden.
Dus probleem opgelost zonder geld te hoeven uit te geven. Waarom ben ik zelf niet op dit idee gekomen?
Mack

Bericht door Mack »

Dat zou ook mijn voorstel zijn.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Charles

Bericht door Charles »

En hieronder het resultaat. Foto gemaakt tijdens afspelen audio-CD.

Afbeelding

Ikzelf zat steeds te denken aan een oplossing met die digitale uitgang maar ook een oplossing middels bluetooth.
Het blijkt dus veel simpeler te kunnen en deze speakerboxjes stonden al geruime tijd in de kast wegens plaatsgebrek op het computerbureau.
Plaats reactie