Ik gebruik er een pakje marinadekruiden van de toko voor (waar ook de rode kleurstof al in zit), a 80 cent per twee zakjesmurron schreef:whaaa maak jezelf tja siew Crazaay??? zo ja ..heb je dan recept voor mij? ik heb ooit het recept gehad ,maar ben het kwijt geraakt en het is zowww lekkerrrrr

Simpelweg 1 zakje oplossen in 125ml water, vlees erin en 3-4 uur laten marineren (volgens het pakje, ik doe het liever iets langer). Ik heb vandaag hamlappen gebruikt, hou wel van een beetje vet, maar als het mager moet kun je ook varkensfricandeau gebruiken (of ook lekker: spareribs lossnijden en hierin marineren, doen ze in Thailand veel).
Oven voorverwarmen op 200 graden (hetelucht hier), het rooster zo hoog mogelijk in de oven plaatsen en het vlees verticaal ophangen (!!, ik doe het met bamboe sateprikkers). Dat zorgt ervoor dat het vet en vocht eraf loopt en niet op de bovenkant blijft liggen wanneer je het plat op een rooster legt. Een goeie 20 minuten laten hangen, klein beetje af laten koelen en schuin in plakjes snijden.
Smakelijk!