cane lak
- JJV
Re: cane lak
:s waarom zou iemand een cane willen lakken?
(lak kan door gebruik en tijd bladderen.. daardoor scherp worden.. achterblijven .. name it)
zou gewaterde cane aanraden.. ofzo...
(lak kan door gebruik en tijd bladderen.. daardoor scherp worden.. achterblijven .. name it)
zou gewaterde cane aanraden.. ofzo...
~\v/~
en niet lakken is geen optie? Voor het gebruik een poosje in het water leggen.... werkt ook ERG goed...
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Als het alleen om het kleurtje gaat zou ik beits gebruiken. Dan hou je de kwaliteit van het ding ook in stand.
Gaat het om 'n echte cane dan werkt ie pas goed als ie doorweekt is (en als je écht wilt pesten: met zout water of azijn, maar dat terzijde). Als je 'm gaat lakken neemt ie geen water meer op en is het grootste deel van het effect weg.
Rietjes worden, in de wandelstokversie (met gebogen handvat), vaak verward met canes omdat ze dezelfde vorm hebben. Een rietje heeft echter een hard, glad oppervlak dat geen vocht opneemt. 'n Cane voelt meer aan als ruw papier en is net zo absorberend.
Ergo: Niet lakken of omruilen voor een rietje
F.
Gaat het om 'n echte cane dan werkt ie pas goed als ie doorweekt is (en als je écht wilt pesten: met zout water of azijn, maar dat terzijde). Als je 'm gaat lakken neemt ie geen water meer op en is het grootste deel van het effect weg.
Rietjes worden, in de wandelstokversie (met gebogen handvat), vaak verward met canes omdat ze dezelfde vorm hebben. Een rietje heeft echter een hard, glad oppervlak dat geen vocht opneemt. 'n Cane voelt meer aan als ruw papier en is net zo absorberend.
Ergo: Niet lakken of omruilen voor een rietje

F.
Idd, wat Frodo zegt; niet lakken.
Gewoon bewaren op een vochtige plaats (badkamer bv.), anders breken ze sneller (dwz kwetsbaarder)
Heb je een rotan of een kooboo? Ik vind zelf die laatste altijd prettiger
Gewoon bewaren op een vochtige plaats (badkamer bv.), anders breken ze sneller (dwz kwetsbaarder)

Heb je een rotan of een kooboo? Ik vind zelf die laatste altijd prettiger

- Tie
- Ravelijne
Het hangt er misschien ook vanaf waarom je 'm wil lakken? Voor het onderhoud van de cane moet je het niet doen, nee. Ik weet dat sommige mensen die tot bloedens toe slaan en een cane wel met meerdere mensen willen gebruiken, hem met bootlak lakken. Dat is een buigzame lak waar dus ook bij veel zwiepen geen barstjes in zouden moeten komen. Echt desinfecteren blijft lastig, volgens mij. Ik hoor ook van veel mensen dat ze om die reden een cane niet op meer dan een persoon gebruiken als er lichaamsvochten op komen.
Was het niet op de Wild Side safari dat Eva vertelde dat er soms bij een flinke zwepen- of cane sessie plasma door de huid sijpelt? Je kon het verschil met zweet voelen omdat plasma plakkerig was, volgens mij.
Een en ander puur ter informatie. Ik heb zelf mijn canes ook niet gelakt, maar ik heb nog ben er tot bloedens toe mee geslagen.
Was het niet op de Wild Side safari dat Eva vertelde dat er soms bij een flinke zwepen- of cane sessie plasma door de huid sijpelt? Je kon het verschil met zweet voelen omdat plasma plakkerig was, volgens mij.
Een en ander puur ter informatie. Ik heb zelf mijn canes ook niet gelakt, maar ik heb nog ben er tot bloedens toe mee geslagen.
- JJV
zag er vandaag goede bij mr-BTie schreef:Heeft er iemand nog een tip waar je een goede cane kan kopen?
rob had ook, maar die hoorden bij een pez app geloof ik (da's amsterdam)
weet niet of laced-up ze weer/nog heeft.. (da's utrecht)
shine (den Bosch) had tijdens de taartbakmeet erg leuk ingepakte.. was soort gras met leer omwikkeld ofzo.. maar die zou ook gewone canes kunnen hebben.. of kunnen bestellen.. denk ik
~\v/~
Dat was idd de reden.Ravelijne schreef:Echt desinfecteren blijft lastig, volgens mij. Ik hoor ook van veel mensen dat ze om die reden een cane niet op meer dan een persoon gebruiken als er lichaamsvochten op komen.
Gaat belletje met Eva doen. Over het hoe en wat bij relatief normaal gebruik. Moet haar zoiezo nog eens bellen te lang geleden. De Eva weet raad hotline of hulplijn.Ravelijne schreef:Was het niet op de Wild Side safari dat Eva vertelde dat er soms bij een flinke zwepen- of cane sessie plasma door de huid sijpelt? Je kon het verschil met zweet voelen omdat plasma plakkerig was, volgens mij.
Ik hoor graag meer over lichaamsvocht en canes dus als er info is dan hoor ik het graag.
Ik hoorde ook dat jeje canes moet insmeren met lijnzaadolie daar zouden ze ook beter door blijven en enigzins afsluiten.
Ik hoorde ook dat jeje canes moet insmeren met lijnzaadolie daar zouden ze ook beter door blijven en enigzins afsluiten.
Owkay de Eva Wild side hotline gebeld.....Oehhhhhhhhh roddels...............grinn
Plasma is wondvocht. Dat komt vrij bij een cane slag. Overdraagbaar is dan Hepatites...geen AIDS.
Je kan....lakken met jachtlak. Dat moet dan 5 keer en iedere keer minder verdund.
Of je gebruikt je cane 6 mnden niet.
Quote: "Of je geeft het goedkope kreng (jachtlakken =tijdrovend en ook 10 euro) aan je bottom." Eva is zelf bottom, daarom extra grappige opmerking
Oftewel ongeschilde ongelakte cane is 1 person kinda tool.
Nog wat bastinado tips & roddels later........
Toy's kan je reinigen met alcohol, dood alleen batercien geen virussen
Met bleek kan je reinigen....1 op 9
daar gaat je leer van kapot, maar niet je latex.
Verdere vragen bel: 0900 EVAWildeside hotline.
En ja het gaat goed met er. She's in luv.

Plasma is wondvocht. Dat komt vrij bij een cane slag. Overdraagbaar is dan Hepatites...geen AIDS.
Je kan....lakken met jachtlak. Dat moet dan 5 keer en iedere keer minder verdund.
Of je gebruikt je cane 6 mnden niet.
Quote: "Of je geeft het goedkope kreng (jachtlakken =tijdrovend en ook 10 euro) aan je bottom." Eva is zelf bottom, daarom extra grappige opmerking
Oftewel ongeschilde ongelakte cane is 1 person kinda tool.
Nog wat bastinado tips & roddels later........
Toy's kan je reinigen met alcohol, dood alleen batercien geen virussen
Met bleek kan je reinigen....1 op 9
daar gaat je leer van kapot, maar niet je latex.
Verdere vragen bel: 0900 EVAWildeside hotline.
En ja het gaat goed met er. She's in luv.
- cinderella
alcohol: 70% (percentage, geen promillage), niet minder, maar ook niet meer.
toen doet er nu niet meer toe