[omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Simbor

Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?

Bericht door Simbor »

colet
proficiat met alles wat jij doet om jouw kinderen duiding te geven
het is niet aan mij om je te beoordelen
ik vind dat jij je best doet om in jouw situatie jouw kinderen te begeleiden
fijn dat jij dit hier ons duidelijk probeert te maken
weinigen zouden het zo breedvoerig durven open gooien
mijn grootste respect!
colet

Bericht door colet »

Ik zal proberen één en ander op te pakken.
Ergens had ik geen reactie's verwacht en anders dan hooguit een vage in de richting van zo zou ík het niet doen.
Nu vind ik nogmaals reageren niet erg, maar we zitten bijna in ander topic...over die icm kinderen. Ik wilde delen hoe open ik was naar kind toe op een onverwachts moment. Ik ga zeker niet mijzelf verdedigen. Zker niet omdat ik vind dat ik het op dat moment goed aanpakte. En achteraf nog steeds.

En accepteren, ja dat heb ik wel gedaan. Ik heb er zelfs nooit over nagedacht in de termen van zwakte, verderfelijk en dergelijke. Dat ik iets van mijzelf en anderen accepteer wil nog niet zeggen ....
Dat speelde ook totaal niet mee in dit gesprek, dit ging niet om acceptatie van mijn eigen gevoel.
Ik vind het prima en is jullie eigen keus om 'alles" te vertellen tegen je kinderen. Ik vind dat er genoeg antwoorden op vragen zijn waarbij je niks verzint, maar niet op details ingaat.

Terug naar persoonlijke situatie, Ravelijne sloeg de spijker op de kop. Ze was vooral geschrokken en is erg bang bij het idee dat mij wat overkomt. Dat kan ik maar ten dele de kop indrukken.
Als zij op dit moment ook nog zou weten wat ik doe als ik koffie ga drinken bij ene "eric" of naar een feestje van iemand ga.....nee, dat is weinig geruststelling voor haar.

edit: chippie, hihi juist om die benaming "handicap" plaatste ik al een wink voor speciaal iemand. Ik noemde het ook altijd beperking. Vooral om de boze buitenwereld niet te shockeren.
kitten

Bericht door kitten »

Natuurlijk moet iedereen zelf bepalen wat ze hun kinderen vertellen. Ik begon daarom mijn post ook met te benoemen dat je post erg onsamenhangend was. Maar zoals ik hem las, draaide je er erg omheen en probeerde je vooral zonder echt glashard te liegen toch te zeggen dat jij die akelige dingen niet deed. Zo kwam het op mij over namelijk. Maar dat zal wellicht ook in het onsamenhangende van je verhaal.
colet

Bericht door colet »

Knap van mij,he?
Ik zei laatst nog toen iemand vroeg of ik dan echt nérgens goed in was....jawel, ik kan heel goed van de hak op de tak springen en heel chaotisch schrijven :mrgreen:
Toevallig kende diegene dat niet van mij, die kende juist gestroomlijnde, doordachte, weinig emotionele mails.
fantashe

Bericht door fantashe »

Toen ik alleen de topic las: hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren? dacht ik: daar kun je veel kanten mee op, met die vraag.

1. Naar de buitenwereld. Uitvoerig al benoemd hier. Ik ben daar erg open over, op een 'normale manier'. Ik heb een vent nodig die me gewoon zegt: en nu zitten en kop houden, zo niet, dan zwaait er wat. Iedereen in mijn omgeving die me kent, zegt: precies. En snapt dat dus.

2. Naar de Dom. Dat is erg afhankelijk van het type Dom. Ik verkeer meestal in de kring van Dominanten die zegt: oh, jij vindt dat leuk? Dan doen we dat dus niet. Dat maakt me een stuk minder open wat ik leuk vind en wat niet.

3. Naar collega-BDSMers: wisselend. Mijn voorkeuren gaan erg ver en lijken ook steeds verder te gaan. Zo ver, dat ik sommige dingen maar gewoon voor me houd. Terwijl ik het soms wel van de daken zo willen schreeuwen... Ergens hoop je daar dan een oor voor te vinden. Maar goed... wie weet komt dat nog... ooit...
Marah

Bericht door Marah »

De kenner herkent.... en die hoef je dus niets te vertellen.
Daarbij kan je open zijn zonder woorden te gebruiken
fantashe

Bericht door fantashe »

true... *zwijgt*
Litha

Bericht door Litha »

:fluiter:
Doet me denken aan mijn huisarts bezoek. Eerst bij de assistente voor een uitstrijkje en daarna de huisarts voor een hartfilmpje.
Assistente steekt dat vogelbek ding in me. "Het kan heel vervelend voelen, gaat het een beetje met de druk?"
Ikke. "Er past een vuist in, wat denk je zelf?"
Huisarts is een redelijk petitie zachtaardig vrouwtje, haalt de plakkertjes van mijn borst. "Dit kan pijn doen."
Ikke. "Jij kan mij geen pijn doen."

Ik ben nogal een flap uit, en de opmerkingen die er uit komen kunnen nog wel eens voor vreemde gezichten zorgen bij nillas. :hypocrite:
asti

Bericht door asti »

Vrijdag cocktails wezen hijsen met een collega na't werk.. en tja, vrouwen en drank dus dat gaat alleen nog maar over seks en mannen natuurlijk.. ben maar uit de kast gekomen als bdsm'ert heheh.. ze vatte het echt super op, vroeg ook (zinnig) door enzo. Jeej! Nu maar hopen dat niet iedereen op't werk het straks weet, maar daar is ze niet het type voor geloof ik, bovendien heeft ze ook wel wat persoonlijke dingetjes verteld dus geloof dat het wel eens soort van 'pact' is dat we privé-privé houden.
Gesloten