Hoe prive ben je met Dom of sub?
Re: Hoe prive ben je met Dom of sub?
Ik kan me heel goed voorstellen dat het je erg heeft geraakt.. Mooi gezegd Ravelijne.
Is het ook niet een kwestie van intimiteit? Ik bedoel dus met name de intieme dingen die je over jezelf met de ander wilt delen of van jezelf wilt laten zien. Is er sprake van vertrouwen? Voel je elkaar aan? Even los van het soort relatie of contact dat je met elkaar hebt. Het soort relatie vind ik daar geen goede maatstaf voor.
Je kunt best intiem zijn met iemand die je voor de eerste keer meemaakt..
Is het ook niet een kwestie van intimiteit? Ik bedoel dus met name de intieme dingen die je over jezelf met de ander wilt delen of van jezelf wilt laten zien. Is er sprake van vertrouwen? Voel je elkaar aan? Even los van het soort relatie of contact dat je met elkaar hebt. Het soort relatie vind ik daar geen goede maatstaf voor.
Je kunt best intiem zijn met iemand die je voor de eerste keer meemaakt..
Ervan uitgaande dat je daarmee niet de Libelle definitie van intiem mee bedoelt;Je kunt best intiem zijn met iemand die je voor de eerste keer meemaakt..
Ik denk dat dat voor mij niet echt makkelijk is,
open, eerlijk, geïnteresseerd, nieuwsgierig en wat dies meer zij, dat wel.
Maar intiem kost mij toch wel wat meer tijd.
Misschien beroeps deformatie, misschien gewoon afwachtend.
En, het klopt: intiem is datgene dat ik wel wil zijn/ben in een (BDSM) contact.
Liefde, vertrouwen en daaruit voortvloeiende intimiteit staat los van (alles of zelfs maar bepaalde dingen) met elkaar delen. Ik vertel zeker niet alles, jamais de ma vie. En er zijn dingen die ik van een ander niet wil weten/hoef te weten. Vertrouwen is ook loslaten, laten zijn. Wat naar boven komt mag gehoord worden, zal gehoord worden. Wat niet naar boven komt, wordt met rust gelaten.
Intieme dingen delen, helpt een band verdiepen, maar defineert het niet. Het feit dat niet alles geweten is, zorgt niet voor waardevermindering.
Intieme dingen delen, helpt een band verdiepen, maar defineert het niet. Het feit dat niet alles geweten is, zorgt niet voor waardevermindering.
- Ravelijne
Soms heb je juist met iemand die je niet kent een ontzettend goed gesprek of kun je met iemand wiens naam je niet eens weet de sterren van de hemel dansen. Zoiets, zeg maar. Als het op dat moment klopt, klopt het. Dat is een ander soort intimiteit dan met iemand die je goed kent. Maar voor mij net zo goed waardevol en bijzonder.
Aangezien ik heel erg dol ben op goede gesprekken en heel erg open ben over wat er allemaal in mij om gaat, is dat toch wel een van de belangrijkste dingen voor mij in contact met andere mensen.
En dus ook in een spelcontact. Ik wil daarin helemaal open kunnen zijn, en ook dat de ander(en) dat ook kan. In de praktijk hoeft het dan echt nog niet zo te zijn dat je ook daadwerkelijk alles weet, maar het gevoel dat het kn, is voor mij wel heel belangrijk.
En dus ook in een spelcontact. Ik wil daarin helemaal open kunnen zijn, en ook dat de ander(en) dat ook kan. In de praktijk hoeft het dan echt nog niet zo te zijn dat je ook daadwerkelijk alles weet, maar het gevoel dat het kn, is voor mij wel heel belangrijk.
Interessante vraag! Ik heb hier al veel mooie dingen gelezen. Ik vertel vrijwel alles aan mijn D, ook de gewone vanille dingen, en zéker de triggers. Hij kent ze, zit soms op de grens maar als hij aan me vraagt: vertrouw je me? Dan kan ik alles aan. Over de grens zal hij niet gaan.
Idd een meaningfull relatie, dat vind ik wel heel mooi verwoord. Je deelt samen dingen, hij vertelt ook over zijn leven, zijn zorgen en zijn leuke dingen, kortom: over zijn leven.
Idd een meaningfull relatie, dat vind ik wel heel mooi verwoord. Je deelt samen dingen, hij vertelt ook over zijn leven, zijn zorgen en zijn leuke dingen, kortom: over zijn leven.
- eireann
- Site Admin
Met de enkeling met wie ik een los spel kan spelen ben ik al vrienden, dus de basis van dingen weten ze wel. Echt heftig wordt het toch niet -want openbaar en geen relatie- dus vind ik teveel details niet nodig.
Als ik een relatie heb deel ik wel graag alles, maar dat is niet vanaf het eerste moment, dat moet groeien, het vertrouwen in elkaar, en niet alles is meteen relevant om maar op tafel te gooien. Alles op z'n tijd zeg maar.
Als ik een relatie heb deel ik wel graag alles, maar dat is niet vanaf het eerste moment, dat moet groeien, het vertrouwen in elkaar, en niet alles is meteen relevant om maar op tafel te gooien. Alles op z'n tijd zeg maar.
**Self Rescuing Princess**
met john deel ik letterlijk alles en hij met mij.... 1. Hoeveel deel je van je prive-leven?
maar ook voorheen toen ik nog wel eens een d/s had op basis van vriendschap deelde ik heel veel.
niet echt wikken en wegen, maar weet wel dat als ik niet goed in mijn vel zit dat invloed kan hebben op mijn spel.2. Doe je wikken en wegen of iets invloed kan hebben op het te spelen spel?
3. Is het van belang dat de ander weet wat er is? Doet het ertoe?
ja ik vind dat van belang.
want dan kan de ander tenminsten inschatten waar iets vandaan komt, of juist niet.
ja zeker4. Bel je de ander op als er iets voorvalt in je leven?
in mijn liefdesrelatie deel ik echt alles.5. Ligt het ook niet aan de vorm van 'relatie' die je met de ander hebt. Hoeveel contact er is en welk soort contact. Of je liefdesrelatie hebt? Of je vrienden bent en af en toe samen speelt. Of elke week vaste avond bij elkaar bent. Of alleen maar samen speelt.
in de andere gevallen deel ik heel veel, want ben zowie zo een open persoon, maar deel dan niet letterlijk alles.
dank dank dank voor alle reacties.
Zelf merk ik dat ik het fijn vind om contact te hebben met iemand. Ik zou niet zomaar kunnen spelen en dan wéken niks horen/zien en dan weer spelen.
Verder merkte ik dat mijn basisgevoel weer opgekrikt moet worden als ik de ander tussen twee spelen in "kwijt" ben. Dan moet ik echt weer even wennen, me vertrouwd gaan voelen, me thuis gaan voelen. En er zijn dagen waarop me dat moeilijk afgaat. Dat is ook zonde van de tijd, plus erg krampachtig. Dus ik vind het zelf gewoon fijn om contact te houden.
en ook fijn om wél persoonlijke dingen te delen. De ander weet dan ook al wat er speelt in je leven, wat ook weer van invloed kan zijn op je spel. Trouwens als ik iemand bel, dan klets ik vaak sowieso al over vanalles. Maar ik wil net zo goed graag wat van de ander weten. Het is toch evengoed ook niet niks als je de ander de macht geeft over jou? Qua Dominant in spel kan iemand nog zo in je straatje passen, ik denk zelf dat de persoonlijkheid van de ander wel degelijk een rol speelt in het samen spelen ook.
Mijn voorkeur ligt bij een relatie (breed begrip) hebben en ook samen spelen, dat riep ik altijd. Mede omdat ik mijzelf wel ken
Ik moet iets voelen bij iemand en niet zomaar een vage klik.
Nee, ik bedoel dat ik nog altijd denk dat als ik op zijn minst 'vriendjes' kan/mag zijn met de ander, dat dat beter is voor alles. En in een vriendschap deel ik veel/meer. En 'geef' ik mijzelf ook meer, of helemaal. (it depends)
Dat komt ook weer dichtbij wat ik verder graag wil als soort van basisbehoefte om te kunnen/willen spelen.
Vandeweek vroeg ik het LM op MSN: denk jij dat iemand privé ook kennen een toevoeging is op je BDSM-relatie? Nouja, even over gesproken en toen verzanden wij in gedoe over geboeid raken en iets met gemixte nootjes
Ik zei wel:
stel je brengt eens een dag met iemand door, doet wat gezelligs, kletst ondertussen, eet samen en 's avonds ga je spelen.... Dan ben je al hele dag 'jezelf' bij elkaar. Voor mij zou dat een toevoeging zijn omdat je dan jezelf meeneemt in je "rol". Je hele sub-zijn is dan verweven met jezelf. En volgens mij maakt dat het met mij spelen, alleen maar intenser.
(ps, ik heb zomaar het gevoel dat er nét niet staat wat ik voel en bedoel :icon_sad: )
Zelf merk ik dat ik het fijn vind om contact te hebben met iemand. Ik zou niet zomaar kunnen spelen en dan wéken niks horen/zien en dan weer spelen.
Verder merkte ik dat mijn basisgevoel weer opgekrikt moet worden als ik de ander tussen twee spelen in "kwijt" ben. Dan moet ik echt weer even wennen, me vertrouwd gaan voelen, me thuis gaan voelen. En er zijn dagen waarop me dat moeilijk afgaat. Dat is ook zonde van de tijd, plus erg krampachtig. Dus ik vind het zelf gewoon fijn om contact te houden.
en ook fijn om wél persoonlijke dingen te delen. De ander weet dan ook al wat er speelt in je leven, wat ook weer van invloed kan zijn op je spel. Trouwens als ik iemand bel, dan klets ik vaak sowieso al over vanalles. Maar ik wil net zo goed graag wat van de ander weten. Het is toch evengoed ook niet niks als je de ander de macht geeft over jou? Qua Dominant in spel kan iemand nog zo in je straatje passen, ik denk zelf dat de persoonlijkheid van de ander wel degelijk een rol speelt in het samen spelen ook.
Mijn voorkeur ligt bij een relatie (breed begrip) hebben en ook samen spelen, dat riep ik altijd. Mede omdat ik mijzelf wel ken

Ik moet iets voelen bij iemand en niet zomaar een vage klik.
Nee, ik bedoel dat ik nog altijd denk dat als ik op zijn minst 'vriendjes' kan/mag zijn met de ander, dat dat beter is voor alles. En in een vriendschap deel ik veel/meer. En 'geef' ik mijzelf ook meer, of helemaal. (it depends)
Dat komt ook weer dichtbij wat ik verder graag wil als soort van basisbehoefte om te kunnen/willen spelen.
Vandeweek vroeg ik het LM op MSN: denk jij dat iemand privé ook kennen een toevoeging is op je BDSM-relatie? Nouja, even over gesproken en toen verzanden wij in gedoe over geboeid raken en iets met gemixte nootjes

Ik zei wel:
stel je brengt eens een dag met iemand door, doet wat gezelligs, kletst ondertussen, eet samen en 's avonds ga je spelen.... Dan ben je al hele dag 'jezelf' bij elkaar. Voor mij zou dat een toevoeging zijn omdat je dan jezelf meeneemt in je "rol". Je hele sub-zijn is dan verweven met jezelf. En volgens mij maakt dat het met mij spelen, alleen maar intenser.
(ps, ik heb zomaar het gevoel dat er nét niet staat wat ik voel en bedoel :icon_sad: )
Precies... ik noem dat qualitytime momenten. Ik heb dat eigenlijk in al mijn D/s relaties of met al mijn DomVriendjes gehad. Ik kan niet alleen maar 'een sub' zijn. Mep me als je zin hebt, misbruik me als je zin hebt, en daarna klaar. Nee... er moet voor mij meer zijn. Dat komt misschien ook omdat ik niet 'speel'. Spelen doe ik bijv. met Andere Han. Da's een mepsessie op bestelling. Daar hoef ik verder ook die band niet mee. Maar met alle anderen? Leuk, een dagje sauna, een dagje winkelen, een avondje bios. Een etentje na een vergadering (ik werk samen met een DomVriendje). En altijd is die onderhuidse spanning daar... dat gevoel van: ik ben niet jouw gelijke. Terwijl ik met dat DomVriendje dus niet eens een D/s relatie heb.colet schreef:stel je brengt eens een dag met iemand door, doet wat gezelligs, kletst ondertussen, eet samen en 's avonds ga je spelen.... Dan ben je al hele dag 'jezelf' bij elkaar. Voor mij zou dat een toevoeging zijn omdat je dan jezelf meeneemt in je "rol". Je hele sub-zijn is dan verweven met jezelf. En volgens mij maakt dat het met mij spelen, alleen maar intenser.
:icon_sad: )
Jemig... ben ik nog te volgen?
- lunaaa
Ook ik kan niet zomaar alleen spelen met iemand. Of misschien zou ik het wel kunnen, maar ik wil het niet! Ik pak de oorspronkelijke vragen er even bij:
Ik deel in principe bijna alles met mijn Dom. Er is in ieder geval niets geheim. Momenteel ga ik nogal door een lastige periode heen en ik merk dat hij een hele grote steun voor me is. Ik vind dat ook belangrijk, ik zou niet eens in de twee/drie weken met hem kunnen spelen terwijl hij niet weet wat er speelt. Wat nu als ik me die dag net zo'n zorgen maak om het één of ander? Reken maar dat dat het spel beïnvloed! Daarnaast geef ik om hem en is hij een fijne praatpaal. Ik deel dat soort zaken dus ook graag met hem. De laatste weken bellen we ook zeer regelmatig, in het begin deden we dat eigenlijk nooit, maar sinds ik thuis zit (een week of 3/4 nu) wel vaak. Ook als hij weet dat ik een afspraak heb op mijn werk of bij de arbo-arts belt hij in principe dezelfde dag nog om te vragen hoe het was (als ik hem zelf niet al eerder bel omdat ik mijn verhaal kwijt wil). Ik vind die interesse erg fijn, doet me goed! Ik denk dat de intensiteit van dit soort contacten zeker met de vorm van een relatie te maken heeft. Ik zie mijn relatie met mijn Dominant als een bdsm-relatie. Het is meer dan los spelen, het is anders dan vriendschap en ook anders dan de liefdesrelatie tussen mij en Fade. Maar is niet iedere relatie zowiezo al anders? Anyway; ik ben blij dat ik zoveel met hem kan delen en dat ik zo mezelf kan zijn, ook als het niet de leuke dingen zijn die ik wil delen!Maar als je niet in één huis woont ... Hoeveel deel je van je prive-leven?
Doe je wikken en wegen of iets invloed kan hebben op het te spelen spel?
in mijn voorbeeld was wel begrafenis bekend, maar niet wijze waarop. En dan nog...daar is de ander natuurlijk niet zo mee bezig
Is het van belang dat de ander weet wat er is? Doet het ertoe?
Bel je de ander op als er iets voorvalt in je leven?
Ligt het ook niet aan de vorm van 'relatie' die je met de ander hebt. Hoeveel contact er is en welk soort contact. Of je liefdesrelatie hebt? Of je vrienden bent en af en toe samen speelt. Of elke week vaste avond bij elkaar bent. Of alleen maar samen speelt.