Those Catholic girls....

Religie

Katholiek opgevoed, nu nog gelovig
2
6%
Katholiek opgevoed, nu niet gelovig
11
31%
Anders gelovig opgevoed, nu nog gelovig
2
6%
Anders gelovig opgevoed, nu niet gelovig
5
14%
Niet gelovig opgevoed, nu gelovig
2
6%
Niet gelovig opgevoed, nu niet gelovig
13
37%

Totaal aantal stemmen: 35

poes

Re: Those Catholic girls....

Bericht door poes »

vroeger ongelovig en nog steeds ongelovig... ;-)

poes
poes

Bericht door poes »

Het forum accepteert mijn formulier niet. Zal wel weer mijn browser zijn. Safari.
JJV

Bericht door JJV »

(kitten reply)
..cultureel gezien care ik best wel
krijg er ook veel vragen over...

maar echt omschreven....
(cultureel zie ik meer bdsm links dan ik geloofstechnisch kan hardmaken trouwens....)
~\v/~
JerryM

Bericht door JerryM »

Gelovig lijkt mij iig te betekenen dat je in een buitennatuurlijke entiteit gelooft.

Luthers hervormd gezin, maar eigenlijk alleen met kerst naar de kerk, en zelf nooit het nut er van ingezien, sommige mooie verhalen van de bijbel daargelaten. Als kind dan.
Want lees nu de bijbel eens door, staat toch een hoop ..... in....

Nee, dan liever de gebroeders Grimm.

ook bij mij werkt de poll niet.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Mack

Bericht door Mack »

Katholiek afgericht. ;) Maar dat ben ik intussen wel kwijt. Ik vind het prima wat mensen individueel geloven, maar ik heb de schurft aan het grote instituut.

Maar van de zonnige kant bekeken:
Traditioneel opgevoede, gelovige meisjes perverteren is héél erg leuk. :twisted:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
fantashe

Bericht door fantashe »

You Animal... :P
JJV

Bericht door JJV »

;) was't akelig met Mack eens op dat punt
eigenlijk
~\v/~
Guilty

Bericht door Guilty »

JerryM schreef:Gelovig lijkt mij iig te betekenen dat je in een buitennatuurlijke entiteit gelooft.
Binnen het boeddhisme zie ik anders niet zo'n noodzaak daartoe.
Crownless

Bericht door Crownless »

Boeddisme is strikt genomen toch ook geen godsdienst?

Ik ben katholiek opgevoed. Vormsel gedaan omdat ik een tiran van een leraar had in groep acht die vond dat iedereen gewoon mee moest doen en zich niet moest aanstellen.

Ik vind het ergens wel fijn dat ik zo ben opgevoed. Het leert je wel veel over de maatschappelijke normen en waarden, en het is handig om te weten waar die feestdagen vandaan komen. Maar echt geloven? Mwah.

Mijn visie op godsdienst is dat godsdienst een door mensen gemaakt construct is om hen te helpen in het leven. Het geeft houvast in de zin van normen en waarden, het kan dingen die anders niet verklaard kunnen worden verklaren (waarom gebeuren die dingen? omdat god het wil). Het geeft ook een zekere zin van controle: als je maar goed genoeg je leven leid zul je daarvoor beloont worden. Of in de zin van polytheistische geloven: als je aan de juiste god offert, zullen dingen zo gaan als jij wilt.
En daarnaast verbind het mensen, geeft het mensen een sociaal netwerk.
De vraag of god bestaat vind ik eigenlijk ook niet zo interessant. Voor de gelovige bestaat god zeker. En misschien is dat ook wel alles wat er is, en zou god niet bestaan op een bepaalde plek in het universum, maar in het hoofd en hart van mensen.

Hoe dan ook, ik weet niet precies waar ik sta op de schaal gelovig-ongelovig. Ik geloof dat god er is voor de mensen die ze nodig hebben, omdat god een man-made construct is. En op dit moment red ik me prima zonder dat construct. Toch is het fijn te weten dat, mocht ik vereenzamen of een angst voor de dood ontwikkelen in de (verre) toekomst, ik altijd aansluiting kan vinden bij een groep mensen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
JJV

Bericht door JJV »

Crownless schreef:Boeddisme is strikt genomen toch ook geen godsdienst?
dan in ieder geval wèl een religie
(voor zover ik weet was boedha een incarnatie van een godheid overigens, dus weldegelijk een godsdienst)

beetje offtopic
~\v/~
Guilty

Bericht door Guilty »

Crownless schreef:Boeddisme is strikt genomen toch ook geen godsdienst?
Ik zou zeggen van niet nee, maar JeryM had het over geloven, niet over godsdienst.
Guilty

Bericht door Guilty »

JJV schreef: dan in ieder geval wèl een religie
(voor zover ik weet was boedha een incarnatie van een godheid overigens, dus weldegelijk een godsdienst)
Ben benieuwd hoe je daarbij komt. Voor zover ik weet was het gewoon een man die wat te lang onder boom gezeten heeft. Ben je niet in de war met hindoeisme?
JJV

Bericht door JJV »

nee

.. ah
alleen zien budhisten t zelf idd niet zo
~\v/~
inkie

Bericht door inkie »

ehmmm guilty...Nee...het was niet dhr. Newton die te lang onder een boom heeft gezeten en een appel op z'n kop kreeg (of was dat weer een andere)

Ik zie Boedisme meer als een manier van leven..Leer van je fouten, maar enfin....ben geen boeddist o.i.d
niet gelovig opgevoed...Maar heb wel interesse in meerdere geloven / religies en geloof dat er meer is tussen hemel en aarde... Dat je je eigen leven tot een hell of hemel kan maken geloof ik ook....Maar echt een religie of een geloof hebben, nee echt
Tári

Bericht door Tári »

Ik mag weer niet stemmen :'(

Ik ben niet gelovig opgevoed. Mijn ouders vonden dat ik mijn eigen keuzes daarin mocht maken.
Nu ben ik praktiserend heiden, zoals dat zo mooi heet *grinn* Ben dus niet gelovig als daarmee een van de "bekende" godsdiensten wordt bedoeld.
Draagt dat bij aan mijn kinky side? Het heeft een positieve invloed. Ik treed het leven tegemoet met een open houding en kan intens genieten van alles om me heen.
Gesloten