reaktie na breathplay?

Kiyan

Re: reaktie na breathplay?

Bericht door Kiyan »

goede vraag.. geen ervaring ermee nog. iemand?
cruciare

Bericht door cruciare »

cmeermin schreef:Zou dat komen doordat je onder water ook te maken krijgt met plotselinge ontneming van de zintuigen?
Je voelt....alles
Je ruikt...niets meer
Je ziet...ruim voldoende
Je hoort...ruim voldoende
Je proeft...maar raad ik af :)

Het grootste gevoel van onderwater spelen zit tussen je oren (op natuurlijk de ademnood na, die is echt!). Ik kan ruim lang genoeg mijn adem inhouden. Tot 90sec zeker. Maar als iemand anders mij onder houdt dan is het meteen een stuk moeilijker. Ik zit in een "angst-vacuüm" waar alles overschakelt naar 1e levensbehoeftes. Mijn hele hoofd schreeuwt ADEM ADEM LUCHT ADEM.

Alleen ikzelf heb blijkbaar de kracht om me daar tegen te verzetten. Als ik mezelf dan kort heb kunnen overwinnen, de berusting komt, dan is het eigenlijk prachtig. Doodstil, gewichtloos, die stevige hand om mijn nek of in mijn haar alsof het een lifeline is....

Maar dan moet ik toch echt een keer naar boven, mijn hand is nog boven water, ik begin te vechten, afhankelijk van hoelang Hij me laat spartelen kom ik hijgend boven of slap. En dan is er de warmte..

Damn, het is zo mooi om dan boven te komen....
Zucht... het is zo eng.

Een letterlijke draaikolk aan emoties volgt.
Natuurlijk kan dit niet 20x in een uur.... maar zelfs al is het 1x met de dreiging van 2x..... *zucht*
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ah één van mijn favo manieren van breathplay. Simpele bak water en met gezicht onder water duwen. Je kan het zo veilig en gevaarlijk maken als je wil. Ik heb het zelf nooit langer dan een seconde of 20-30 gedaan. In die tijd stik je echt niet. Al voelde dat voor haar wel anders. Scheen ook erg heftig (en leuk te zijn). Zij wilde altijd meer en langer, ik vond die 20-30 seconden wel ruim voldoende. Subjes... Het verzopen koppie erna was voor mij op zich al heel erg leuk. Overigens is 30 seconden best lang, zeker als het onverwacht komt en je dus niet eerst lucht hebt kunnen happen en je daarnaast inderdaad paniek voelt. Dan is je luchtvoorraad snel op. :twisted:
cruciare

Bericht door cruciare »

Wat ik hier vertel speelt zich af in een zwembad.....
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Privé of openbaar? ;)
cruciare

Bericht door cruciare »

Zo openbaar als maar zijn kan maar niet in een publiek zwembad ... een parenclub...
inkie

Bericht door inkie »

Damn...dat lijkt me dus idd doodeng...verzuipen of de verantwoording hebben van het leven van een ander........(ik weet trouwens niet wat ik erger zou vinden) ben een redelijke zwemmer en met beetje training denk ik 30 a 35 meter onderwater zwemmen, maar dat is een bewust iets..Idd dat onbewuste.....(maar dat deed ik ook als kind bij een ander soppen noemde we dat hihi)
Gesloten