OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
phedre

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door phedre »

en in datzelfde artikel stond geloof ik ook dat je voor het overschrijven je saldo vanaf die oude na nog eens 2,50 mag neerleggen voor adminstratiekosten
Chris

Bericht door Chris »

Ik heb echt een bloedhekel aan die kaart. Nu kost het mij om naar mijn werk te komen 2 strippen. Op een normale strippenkaart is dat dus nog geen euro. Met die OV chipkaart ben ik over de 2 euro kwijt om van A > B te komen!
felicia

Bericht door felicia »

phedre schreef:en in datzelfde artikel stond geloof ik ook dat je voor het overschrijven je saldo vanaf die oude na nog eens 2,50 mag neerleggen voor adminstratiekosten
De RET heeft in ieder geval aangeboden om dat voorlopig, mits de kaart nog geldig is, gratis te doen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

oproep :

KOOP STRIPPENKAARTEN !!!!
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Ik heb gister gewoon niet uitgecheckt, ik kon niet uitchecken......

Bovendien hoorde ik ook nog eens van de conducteur dat blijkbaar niemand weet dat je het op saldo reizen als student/met abonnement nog moet activeren per telefoon of internet voordat je kunt reizen op saldo, lekkere berichtgeving dus..

Ik snap echt niet hoe ik nu buiten mijn uren zou kunnen reizen, want je moet én inchecken mét saldo op je kaart én een papieren kaartje kopen met korting?? Gaat dat dan niet hartstikke dubbel betalen worden?
AndereBart

Bericht door AndereBart »

Sayaatje schreef:Ik snap echt niet hoe ik nu buiten mijn uren zou kunnen reizen, want je moet én inchecken mét saldo op je kaart én een papieren kaartje kopen met korting?? Gaat dat dan niet hartstikke dubbel betalen worden?
Dat zou inderdaad dubbel betalen zijn.
Buiten de tijden van het vrij reizen is de OV-studenten kaart een gewone kortingskaart.
Dat betekend dat je of (met saldo) incheckt, of je koopt een papieren kaartje en stapt zonder inchecken op de trein.
felicia

Bericht door felicia »

Sayaatje schreef:Ik heb gister gewoon niet uitgecheckt, ik kon niet uitchecken......

Bovendien hoorde ik ook nog eens van de conducteur dat blijkbaar niemand weet dat je het op saldo reizen als student/met abonnement nog moet activeren per telefoon of internet voordat je kunt reizen op saldo, lekkere berichtgeving dus..
De eerste: je kunt je geld terug vragen via http://www.ov-chipkaart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De tweede, ik heb gehoord dat collega's die een OV jaarkaart gebruiken, keurig een mail hebben gekregen dat ze die kaart op moeten laden. Dat niemand het weet, is dus niet op de organisatie af te schuiven. Dat het gedaan moet worden, vind ik wel wat omslachtig.

@oeps, ik kan strippenkaarten kopen wat ik wil, maar die is nu al niet meer te gebruiken in de metro en vanaf februari ook niet meer in de hele regio in alle vervoersmiddelen!
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

duh, dat je hem moet opladen wist ik ook wel.

Maar dat je daarnáást ook nog eens het op saldo reizen moest activeren per telefoon of via internet, wist ik niet.
felicia

Bericht door felicia »

Sorry, ik slaap duidelijk nog half, ik bedoelde activeren ipv opladen.

Enneh, iets minder boos reageren zou leuker zijn...
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

maar het feit is dat niemand die ik heb gesproken dat wist.. daar heb ik niets van gezien, en ik kan er ook niets over vinden op die ov chipkaart site.. :bloos:

edit: en dat geld dus alleen voor het activeren van het op saldo reizen. Want het abonnement ophalen enzo was wel aangegeven, maar verder dus niets over hoe dat gaat als je buiten je uren met korting wilt reizen. Behalve dat er geld op moest staan en dat je dan gewoon in kon checken.. Niets over het activeren dus, want als ik dan straks gewoon zou inchecken zou ik dus nog steeds niet kunnen reizen op saldo ook al heb ik er geld op staan
felicia

Bericht door felicia »

Dan haal ik twee dingen door elkaar. Ik heb anderhalf jaar geleden zonder problemen met korting gereisd met mijn ov-chipkaart. Heb toen ook nooit mijn OV hoeven activeren, dus ik vind het nu wel extra omslachtig allemaal. En je hebt toch ook een site speciaal voor de studenten OV chip?
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

ja, maar daar wordt je dus doorverwezen naar de gewone ov chipkaart site.

Ik heb gewoon de IB groep om opheldering gevraagd, sowieso verbaasde ik me gister over het feit dat ik opeens een weekend ov had terwijl ik in december netjes heb doorgegeven een week ov te willen :bloos: (gelukkig had ik niet door dat 1 januari een feestdag is, en kwam het eigenlijk wel mooi uit. Maar in februari wil ik het toch echt geregeld hebben) En dat terwijl er op de mijn IB groep pagina gewoon staat dat ik een week ov heb.. :shock:
felicia

Bericht door felicia »

Gaat goed dus :icon_confused:
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

idd... :bloos:
faery

Bericht door faery »

Begrijp ik nu goed dat ik eerst wat extra moet regelen voor ik mijn OV reisklaar kan maken? Dat stond in geen enkele van de brieven die ik gehad heb (die elkaar ook nog een tegenspraken trouwens). Wat een ontzettende onzin allemaal. Die ov-chipkaart vind ik nog steeds een goed idee. In theorie dan, want in de praktijk pakt het nu wel heel gebrekkig uit.
Plaats reactie