russian whips?

Crownless

russian whips?

Bericht door Crownless »

Een tijdje terug hebben we bij HG leather een geweldige zweep gekocht. Hij was duur. En de reden? Het is een 'russian whip'. De meneer van de winkel wist te vertellen dat een bepaalde webwinkel (erotiksjop) diezelfde zweep zo'n 50 euro duurder verkocht. Nou, die webwinkel had ze niet in het assortiment. Mince wel. Voor zes euro minder.

Anyhow. Verder kan ik nergens iets vinden over 'exclusive russian whips'. Google, mijn beste vriend, laat het afweten. Geen geweldige hit op ebay. Andere webwinkels? Nou nee. Nou ja, peitchenhandel.de. Maar ik had ook niet anders verwacht. Die heeft zo'n beetje alles. Voor de allergoedkoopste prijs *baalt nog steeds dat ze die niet bezocht heeft in Berlijn wegens gelegen in woonwijk en er gewoon te raar uitzag en daarom niet durfde aan te bellen. Natuurlijk hoorde ze op laatste dag in bdsm club van meerdere mensen dat het echt een gemis was*

Dus, what's the deal met dat ophemelen van zwepen van russische komaf? Weet iemand het?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Moralia

Re: russian whips?

Bericht door Moralia »

Ik liet de Fetlife search er even op los ( Bijna overal wel een groep voor of antwoord op) maar ook die zei:

"A search for “russian whip” resulted in… nothing, nada, zilch. :-( "

Ik weet het ook niet, maar ben nu wel nieuwsgierig.
fantashe

Bericht door fantashe »

Wij hebben wel een tsjechische bull... 150 euro... geweldig ding (volgens insiders). Is da wa?
ericadventure

Bericht door ericadventure »

klinkt intresant waar kan je die bestellen??

Wat betreft die zwepen uit rusland ik ben ook benieuwd waarom die zo bijzonder zijn en duuuuuuuuur. Hoe dan ook als je kijkt naar australische bullwhips is de prijs ook niet mals. Heeft toch te maken met de kwalitieit ga ik vanuit.
Crownless

Bericht door Crownless »

Misschien staat ie hier tussen?

http://peitschenhandel.de/de/Peitschen/ ... llwhip.xml

*zucht*

Ik moet niet teveel op die site gaan neuzen *kreun*. Ik wil de loterij winnen! Of nog beter, 5 minuten gratis shoppen op die site!
Tofenaar

Bericht door Tofenaar »

http://peitschenhandel.de/de/Peitschen/ ... 22d52be852

Dit is die ik heb en die fantashe bedoelde. Geweldig ding :icon_biggrin:
Wever

Bericht door Wever »

Crownless schreef:Een tijdje terug hebben we bij HG leather een geweldige zweep gekocht. Hij was duur. En de reden? Het is een 'russian whip'. De meneer van de winkel wist te vertellen dat een bepaalde webwinkel (erotiksjop) diezelfde zweep zo'n 50 euro duurder verkocht. Nou, die webwinkel had ze niet in het assortiment. Mince wel. Voor zes euro minder.

...

Dus, what's the deal met dat ophemelen van zwepen van russische komaf? Weet iemand het?
Ik begrijp deze thread niet. Hoezo, what's the deal met dat ophemelen? Jij bent degene die die zegt dat 'ie geweldig is. Waarom vraag je dat dan aan ons? :confused:

Dat 'ie vrijwel nergens te verkrijgen is, kan aan heel wat oorzaken liggen. Hoge importkosten lijken voor de hand te liggen. Creëren van een eigen naam kan dat evengoed zijn (als een Russische zweepslager zijn specialiteit onder de naam "Russian whip" wil verkopen...wie houdt hem dan tegen?).
Crownless

Bericht door Crownless »

:roll:

Ik heb een geweldige zweep gekocht. Meneer in de winkel zegt dat ie geweldig is omdat het een russian whip is. Ik vraag me af waarom dat dat uit zo maken, omdat ik nergens anders kan vinden dat zwepen uit dat land zo fantastisch zijn.

Hetzelfde als ik zeg 'deze cola is geweldig!'. Ober zegt 'dat komt omdat het russische cola is'. Ik vraag me af waarom dat dat zou zou uitmaken, omdat ik verder nergens iets kan vinden over de awesomeness van cola uit rusland.

Kortom, het lijkt me een marketingtruukje. Terwijl ik -met mijn bescheiden ervaring- aan de zweep zelf kan voelen dat ie mooi gevlochten is, soepel door de lucht zwiept, mooi geluid maakt als ie neerkomt, ik hem goed kan beheersen door alles wat ik in een mini-workshopje van Lolsmurfin geleerd heb (waarvoor mijn eeuwige dank), de zweep lekker ruikt (ook niet onbelangrijk voor de leerliefhebber), kortom er zat alles in die zweep wat ik zocht in een zweep. Ik vond m al geweldig, nog voor een winkeleigenaar me zegt dat ik wel weet wat ik mooi vindt want het is een heusse russian whip.

En daar vraag ik me dus van af: what's the deal met russian whips? Waarom zegt iemand dat ie zo fantastisch is omdat het een russian whip is, terwijl ik heel internet kan afstruinen zonder er achter te komen waarom zwepen uit Rusland zo fantastisch zijn?

Bovendien heb je gelijk dat het nogal weinig zegt. Iedereen in Rusland kan 'russische zwepen' maken. Zoals ik Hollandsche Zweepen (tm) kan maken. Maar er zal niemand zijn die zegt dat een zweep fantastisch is, omdat het een nederlandse is.

Kortom, ik vraag me af:
a) wat betekent het nou, als iemand 'russian whip' zegt?
b) als een 'russian whip' zo fantastisch is, waarom valt de opbrengst op zoekmachines zo tegen?
c) zit er een hele geschiedenis achter, of een fabrikant, of is het een soort van 'recept' (zoals mozarella ook altijd hetzelfde is, ongeacht land) of een marketingtruukje door mensen die aangenomen wordt omdat bdsmn00bs er geen verstand van hebben en hun mond maar houden om te voorkomen dat ze dom overkomen?

Dus. Dat bedoelde ik. En ik dacht -silly old me- dat dat wel duidelijk was. Dus.
Yelte

Bericht door Yelte »

Hmm

Alleen op C heb ik een antwoord;

Ja er zit een geschiedenis achter die aanmerkelijk langer is dan het nieuwe kapitalisme van
na het Sovjet-tijdperk. Ik heb een artikel gevonden uit 1939 waarin men de
politie in Overschie wil uitrusten met 'de lange harde Russische zweep', wat door
de onhandigheid van het ding geen succes is.
Wever

Bericht door Wever »

Crownless schreef:Dus. Dat bedoelde ik. En ik dacht -silly old me- dat dat wel duidelijk was. Dus.
Sorry. Ik had niet meegekregen dat de winkeleigenaar al dat ophemelen deed.

Lijkt me nl. zo logisch dat het dan om een gewoon verkoopspraatje gaat dat ik het niet eens inzag dat het wel eens...nu ja, dat de mensen die dingen verkopen ook echt hun dingen zouden kunnen ophemelen. :oops:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik heb nog nooit van een russian whip gehoord. Maar als ik jou was zou ik gewoon nog eens bellen naar HG om te vragen hoe dat nu precies zit, gewoon uit interesse. Volgens mij is dat een hele aardige man, dus die wil het je vast wel even uitleggen :)
En dan kan je het daarna hier komen vertellen, want nu ben ik ook nieuwsgierig :D
david^

Bericht door david^ »

hier hebben ze die russian whips ze zijn wel peper duur maar ik denk dat de merk naam er ook veel aan doed.
http://www.venuseromedia.be/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr
Tofenaar

Bericht door Tofenaar »

Ik heb afgelopen Kamasutra een paar zg russische zwepen in mijn hand gehad en uitgeprobeerd :zweepje: waaronder een 3 meter bullwhip en ik moet eerlijk zeggen, die deden exact wat ik wilde ...
Wat volgens de verkoper aldaar kenmerkend zou zijn is de silicone-kern.
Alleen, hoe mooi en effectief ook en afgezien van de ruimte die je nodig hebt voor een 3 mtr bull .... de prijs is enorm. Ietsje te ... voor mij althans.
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

Crownless schreef:

Kortom, het lijkt me een marketingtruukje. Terwijl ik -met mijn bescheiden ervaring- aan de zweep zelf kan voelen dat ie mooi gevlochten is, soepel door de lucht zwiept, mooi geluid maakt als ie neerkomt, ik hem goed kan beheersen door alles wat ik in een mini-workshopje van Lolsmurfin geleerd heb (waarvoor mijn eeuwige dank), de zweep lekker ruikt (ook niet onbelangrijk voor de leerliefhebber), kortom er zat alles in die zweep wat ik zocht in een zweep. Ik vond m al geweldig, nog voor een winkeleigenaar me zegt dat ik wel weet wat ik mooi vindt want het is een heusse russian whip.

Kortom, ik vraag me af:
a) wat betekent het nou, als iemand 'russian whip' zegt?
b) als een 'russian whip' zo fantastisch is, waarom valt de opbrengst op zoekmachines zo tegen?
c) zit er een hele geschiedenis achter, of een fabrikant, of is het een soort van 'recept' (zoals mozarella ook altijd hetzelfde is, ongeacht land) of een marketingtruukje door mensen die aangenomen wordt omdat bdsmn00bs er geen verstand van hebben en hun mond maar houden om te voorkomen dat ze dom overkomen?
graag gedaan,eeuwige dank is niet nodig, je bedankt mij al door veel lol te hebben met wat je geleerd hebt ;)
en vond het ook erg leuk om te doen, dus zoiets kunnen we altijd nog eens doen ;)

ik heb dan wel geen antwoord op je vragen, want ik begrijp alle ophef ook niet zo.
want er zijn wel meer goede bulls en tails dan alleen de russische.
en zou ook niet weten wat die russiche zo speciaal maakt, behalve dan dat het gewoon een fijne zweep is.
een poos terug had ik een kleine bull in mijn handen waar geen silliconen maar lood in zat, echt een geweldig ding, hij crackte zelfs bovenhands gemakkelijk :inluv: , maar helaas ook belachelijk duur :cry:

ik zelf heb een korte tail en lange bull 3 meter, handgemaakt door een nl zwepenmaker waar ik helaas geen adres meer van heb.( de beste man stond op de oude ambachts markt van hilversum, geen idee of hij dat nog doet)
erg fijne zwepen en waren niet zo heel duur.
alleen ben ik een keer zo stom geweest die bull even uit telenen en tada men zette er veel teveel kracht op de zweep en dus is de cracker (uiteinde) naar ze grootje.( eraf geslagen)
en heb nog niemand gevonden die deze goed kan repareren.
uiteraard kreeg de zweep de schuld, maar das gelul dat was gewoon een veel gemaakte fout.
slaan/cracken met en bull is net als boren, je moet de zweep / boormachiene het werk laten doen en niet andersom anders gaat ie stuk!

ook heb ik nog twee tails (3 foot)van mrb,een met nylon uiteinde en met een latigo uiteinde, waar ik zeer tevreden mee ben en zelfs smurf bestendig blijken te zijn, want ik heb deze al enige jaren en ze zijn nog steeds heel :D
deze zwepen zijn ook niet echt goedkoop maar lang niet zo duur als waar je ze vaak voor ziet.

kortom er zijn meer goede zwepen dus laat je niet verleiden met marketing praatjes.

het word trouwens echt wel tijd dat we meer goede bull/ tail makers krijgen in nederland ;)
SirGJ1965

Bericht door SirGJ1965 »

MrsLolSMurfin schreef:het word trouwens echt wel tijd dat we meer goede bull/ tail makers krijgen in nederland ;)
Die is er! Ik heb deze waanzinnige single tail van hem gekocht:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten