Dat is altijd zo jammer vind ik, als mensen anaal pijn vinden doen. Terwijl dat volgens mij niet zo hoeft te zijn.
(en ik heb zowel aktieve als passieve ervaring, al was die passieve met toys)
In de eerste plaats, lijkt me evident maar ik zeg het er toch maar bij: veel glijmiddel gebruiken. Ik heb aardig goede ervaringen met Pjur Eros (siliconenbasis) maar andere soorten werken ook prima en zeker olie werkt ook heel goed (olijfolie, zonnebloemolie, baby-olie). Als je olie gebruikt, wees er dan op bedacht dat latex condooms hier niet tegen kunnen. Maar er zijn tegenwoordig uitstekende latex-vrije condooms, bijvoorbeeld de 20 micron dikke Protex 0,02 (
http://www.condomerie.com/webshop/produ ... ts_id=1643" onclick="window.open(this.href);return false; )
Het volgende dat erg belangrijk is, is dat degene die anaal 'ontvangt' goed op haar (of zijn) gemak gesteld wordt. Rustig aan doen, de anus wat laten wennen aan de (vaak) nieuwe en ietwat vreemde gevoelens. Begin bijvoorbeeld met het glijmiddel rustig aan de buitenkant van de anus in te wrijven en nog niet naar binnen te gaan. Zorgen dat de 'ontvanger' zich schoon voelt voordat je begint helpt ook om goed te kunnen ontspannen. Dus anus goed wassen en eventueel een spoeling.
De volgende stap is langzaam anale penetratie introduceren. Dat kan met een vinger of met een dunne buttplug of iets dergelijks. Vet deze ook goed in met glijmiddel en zet voorzichtig wat lichte druk op de anus-opening. Vraag de ontvanger hulp voor de juiste plaats. Als de ontvanger protesteert, wacht dan, heb geduld. Het is absoluut niet de bedoeling om 'door te duwen' maar juist om te wachten tot de ontvanger 'klaar' is en de penetratie toelaat. Aanwijzing voor de ontvanger: probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, een beetje zoals wanneer je naar de WC gaat. Lichte tegendruk geven van binnenuit, zorgt ervoor dat je je anus ontspant en dat maakt het gemakkelijker. Niet bang zijn dat bij heel ilcht persen er iets 'fout gaat'.
Met het dunne voorwerp of vinger kan dan glijmiddel aan de binnenkant van de anus worden aangebracht. Hierna kun je het laten bij alleen penetratie met iets duns en een volgende keer verder gaan, of, als het goed gaat, verder gaan met een penis-in-anus-poging.
De volgende stap is natuurlijk om de penis goed in te smeren met glijmiddel, vooral de top. Dan is het vervolgens zaak een voor allebei comfortabele positie te vinden voor de penetratie. Mijn ervaring is dat allebei op je zij liggend (lepeltjes) voor een eerste keer vrij ideaal is omdat je dan de penis gemakkelijk in de juiste hoek en op de juiste plaats tegen de anus kunt brengen.
Vervolgens geldt weer hetzelfde als bij penetratie met een vinger of kleine plug: geduld. Niet duwen maar de eikel licht tegen de anusopening duwen en de bekkenbodemspieren aanspannen (dezelfde spieren die je gebruikt om te stoppen met plassen). Hierdoor verstijft de penis enigszins extra en dit geeft precies de juiste druk. Dan wachten totdat de ontvanger je 'toelaat'. Niet forceren, alleen wachten. De ontvanger gerust stellen, strelen, kussen etc. helpt vaak. Als het niet wil lukken, stop dan. Het is belangrijk dat het deze eerste keer vooral niet teveel pijn doet.
Het naar binnen glijden kan vrij plotseling gaan als de ontvanger 'toegeeft' en dit kan een beetje een schrikreaktie geven. Juist op dit moment ook kalm blijven en goed blijven ademen. Een schrikreaktie kan juist samentrekken van de anus en pijn veroorzaken.
OK, dat was het, succes!