Lucifer Morningstar schreef:En dat handig erop inspelen is zeer zeker doelbewust. Het is dan juist mijn bedoeling dat ze het er moeilijk mee heeft.
Krenken is volgens de Van Dale trouwens 'beschadigen, kwetsen, beledigen'. Iemand voor slet uitmaken, laten kruipen en in het gezicht slaan vallen daar prima onder geloof ik. Daarnaast hangen vernedering en schaamte voor mij nauw samen.
Dat heb ik dus juist weer niet. Als mijn D mij dat zou doen zou ik er vanuit gaan dat er een goede reden achterzit, als is het maar 'zijn plezier' en eventuele moeite die ik ermee zou hebben (me schamen bijvoorbeeld) zou ik zien als een al dan niet doelbewust leermoment. Me schamen vind ik echt iets heel anders dan me vernederd voelen volgens mij. Als ik echt oprecht gekwetst zou worden, dan is voor mij iedere lol eraf, ook in bdsm-context.
Stel hij zet me in een positie en zegt 'wat ben je nat, wat ben je een slet' wanneer ik daadwerkelijk dus opgewonden en nat ben. Waarom zou dat vernederend zijn? Beschamend misschien omdat het niet 'hoort' als 'keurig meisje', maar het is toch ook gewoon een feit dat geen van de meiden hier nog volgens Roomse maatstaven 'keurig' zijn?

Dus.. hooguit 'leermoment' als ik het er van zou moeten blozen.. maar me gekrenkt voelen? Nee.
Als ik daar zo zit en hij zegt 'wat ben je toch eigenlijk lelijk'... dà t is vernederend en kwetsen.. en totaal offlimits. Als hij het meent mag'ie een ander zoeken en zoek ik wel iemand die me wel waardeert, als hij het niet meent (en dat weet je snel genoeg gezien de context van je relatie), zou ik het niet serieus nemen en het dus ook niet vernederend vinden.
Hm.. snap?