Hmm...iets waar ik heel wat meningen over kwijt kan. Ik zal 't maar chronologisch doen.
Eerst even dit: de discussie begon
hier, al quote fantashe wel alles dat van belang is.
Een collar voordat een eerste spel gespeeld wordt? Ik had het zelf ook nog niet eerder gehoord, maar zolang niemand een definitie van "collar" in Van Dale zet (
die is er niet) mag iedereen ervan maken wat 'ie wil. Zolang misverstanden vermeden worden, uiteraard.
@lil' wiz: mag ik dan ook weten wat je precies bedoelt met 'een collar'? Puur het object (een leren halsband), is het een soort uittesten of jullie bij elkaar zouden passen voor een langere relatie, of...nu ja. Ik weet het niet. Wil je dit toelichten?
fantashe schreef:Voor mij persoonlijk is een collar een symbool van bevestiging van de relatie. *kijkt naar Wever... ja, alweer serieus

* Ik vergelijk het met een trouwring. Die krijg je ook niet na je eerste date al om.
Ik keur jouw mening goed!
al begrijp ik niet waarom je hiervoor naar mij kijkt.
Boefje schreef:wever heb ik een halsband gegeven. Wat mij betreft is het (nog) geen collar. Ik heb het hem gegeven omdat het hem een gevoel van "bezit" geeft en dat vindt ie erg fijn/geil. Misschien ziet hij het wel als een collar... Ik ga mijn sub maar eens vragen, hahahaha.
Ik geef toe dat ik daar al een hele tijd niet meer aan gedacht heb. In het begin was ik wat onzeker over het voortbestaan van onze relatie (ik ben het ook maar geleidelijk aan als een relatie-relatie gaan zien). Vandaar dat ik me ook afvroeg of die halsband die ik voor mijn verjaardag kreeg een collar was. Een collar in de zin van 'relatie-collar', dan (om bij de eerdere analogie te blijven: niet elke ring is een trouwring). Dat dat niet zo bedoeld was heb ik me bij neergelegd, maar ik ben het altijd als een speelcollar blijven zien (lees: het brengt dat gevoel van "bezit zijn" heel aardig over

).
Eigenlijk kan ik ook zeggen dat die B* een soort collar is, maar ook dat is er "geen echte". Maar zoals ik eerder al zei: er bestaat niet zoiets als een "echte" collar.
Ik begrijp best hoe iemand als sub graag een collar wil verdienen om de relatie met je D...zeg maar officieel te maken (en hoe je dat dan wel doet is iets wat de deelnemers maar moeten uitmaken). Maar zelf...ik heb niet (meer?) zo de behoefte om dat wat wij hebben gesymboliseerd te zien in een of ander symbool.
*zal andere reacties later lezen/beantwoorden*
*dit is een halskettinkje met een metalen 'B' erop, die zowel op Boefje als op de eerste letter van mijn echte naam kan slaan. Ik heb 'm bijna altijd om