Hoe je Dom aan te spreken?

asti

Hoe je Dom aan te spreken?

Bericht door asti »

Random vraagje.. wat vinden jullie een goede aanspreekvorm voor een Dom? In het Engels vind ik 'Sir' geweldig.. maar in het Nederlands vind ik alles eigenlijk knullig klinken. Ik zie mezelf echt nog niet serieus 'meneer' zeggen of 'meester'.. dan heb ik echt het beeld van een vijftigjarige met een snor en een tweed broek. Ben ik daar een rare in? Wat horen jullie zoal om je heen?

En om het maar algemeen te houden, zelfde voor Dommes/Dominas.. (juffrouw? Meesteres? Ugh! Lady! Mistress!)
Gilraen^

Re: Hoe je Dom aan te spreken?

Bericht door Gilraen^ »

Voor Dommes: ik vond Dame wel een leuke (was een verrassing maar wel tof).
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Meneer of Pappie gebruik ik :mrgreen: ..

heeeeeeul soms Meester, maar dan zitten we echt wel in een spel waarbij ik me heel erg onderdanig voel.
Tári

Bericht door Tári »

Ik vraag me ook steeds af hoe ik mijn lief uiteindelijk moet gaan aanspreken (er vanuit gaande dat het ooit zover komt) en ik ben er nog niet uit...

Bij "Meester" moet ik teveel denken aan mijn leerkrachten van de basisschool :S En dat is niet echt bevorderlijk voor de sfeer!

Misschien een idee om zijn/haar titel in een andere taal te spreken? En dan niet eentje die veel lijkt op het Nederlandse woord :P Of gewoon zelf iets verzinnen.
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

meester doet me denken aan de basisschool... :bloos:

Dus dan klinkt Sir wellicht fijner, al heb ik er gewoon niets mee en ik noem mijn vriend/D dus ook bij zijn naam :)
pluis

Bericht door pluis »

Ik geloof dat ik in een melige bui nog wel eens geroepen heb "Ja Baas!"

Offehm.. gewoon de eigen naam maar dan met 'grote' ervoor..

Ja Grote Boze Dom, nee, Grote Boze Dom.. Beetje zo :)
Tári

Bericht door Tári »

pluis schreef:Ik geloof dat ik in een melige bui nog wel eens geroepen heb "Ja Baas!"

Offehm.. gewoon de eigen naam maar dan met 'grote' ervoor..

Ja Grote Boze Dom, nee, Grote Boze Dom.. Beetje zo :)
"Ja, Baas!" roep ik vooral als ik vind dat hij zeurt, dus dat zou voor mij niet echt in de sfeer passen haha. "Grote Boze" Krijg ineens leuke ideeën a la roodkapje *grinn*

En wat denken jullie van "Koning" of "Mijn Heer", een beetje zoals dienaren e.d in films hun koning(in) aanspreken?
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ik spreek mijn Dom aan met z'n voornaam.
Triskelis

Bericht door Triskelis »

Bij mijn voornaam.

Bij meester moet ik aan een gezel denken, en het is niet de bedoeling dat ze mijn gedrag gaat overnemen.
Sir is mij teveel Engels/Amerikaans legergedrag en dus te gemaakt dominant.
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik persoonlijk noem een D over het algemeen bij de voornaam als ik echt in de stemming ben wordt het ook nog wel eens Meester.
phedre

Bericht door phedre »

als we met zijn tweeen zijn zeg ik Meester, zijn er meerderen bij in bdsm setting ook, zijn er anderen bij in vannillasetting is het gewoon bij zijn voornaam
colet

Bericht door colet »

Grappig, toevallig vanavond op de bank bij 2 Ws-ers over gehad ;)
Ik spreek D aan bij voornaam, als ik er aan (wil) denk(en). Het gebeurt nog wel eens dat er met moeite een ja of nee geformuleerd kan worden en dan blijft de naam wat achter. Dat wordt dan op duidelijke wijze wel kenbaar gemaakt.

OOit een doktersspel gespeeld en toen dacht ik er goed aan en toen moest het ineens "Dokter ...." zijn! Echt hoor, dan doe je je best, is het weer niet goed! :evil:
En ooit na een kaartje, mail en opdracht met allemaal diezelfde "Meester ...." eronder, terwijl hij weet van mij en ik van hem dat dat ge-"meester" niks is. Toen heb ik tijdens het eerstvolgende spel er goed aan gedacht en natuurlijk meteen "ja Meester" gezegd. :hypocrite:
Wat toen ook weer niet goed was!! :cry:
( iets met 'toon' en respect)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik spreek Romanticide altijd als hij dat wenst aan met Meester en u, en anders is het gewoon zijn voornaam, maar da's sowieso nooit op speelmomenten.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Yara

Bericht door Yara »

Altijd voornaam en je. Het woord meester associeer ik met collega's, niet echt een leuke gedachte. ;) Daarnaast hebben we beiden sowieso weinig met aanspreektitels...
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
fantashe

Bericht door fantashe »

Voornaam... ik doe niet aan zgn. titels. Zelfs niet op verzoek.
Gesloten