Hoe je Dom aan te spreken?

Will

Re: Hoe je Dom aan te spreken?

Bericht door Will »

In mijn eerste ervaring heb ik de Meesteres veelal aangesproken met slechts 2 woorden ja Meesteres en nee Meesteres en haar begroet en afscheid genomen met een handkus. :mrgreen:
Lilith

Bericht door Lilith »

Ik heb het niet zo op titels (behalve functioneel, maar ik denk eigenlijk dat ik te veel een autoriteitsprobleem heb om ze serieus te kunnen gebruiken ;)).
In spel spreek ik mijn D gewoon nooit aan, behalve als het moet, en dat is dan mijn (non)verbale uiting van onderdanigheid naar hem toe.

De laatste keer dat ik D-lief aansprak was het met een welgemeend "Bastard!" (we spelen in het Engels), en daarvoor heb ik ooit in een rollenspel het woord "Sir" als aanspreekvorm gebruikt, maar dat was dan ook in een schoolmeisjes-leraar situatie.

'Meesters' vindt ik verschrikkelijk om te horen! 'Mevrouw' kan eventueel wel, al was het maar omdat ik mezelf daar veel te jong voor vind en dat ik het daardoor heel grappig vind om te horen. ;)
awen

Bericht door awen »

Leuke vraag. Begon met zijn voornaam, daarna Meneer en nu Meester..als het zo voelt. Bij echt onderdanig is het Meester, anders meneer. En altijd U.
RB

Bericht door RB »

Ik hou er wel van als een s’je helemaal niets zegt. Gewoon de blik en het oogcontact wat genoeg is. Werkt altijd.

Die woordjes komen wel vanzelf. Zelf zie ik mijzelf wel degelijk als een Meester. Maar een naam of een titeltje verdien je niet, die heb je al. Daarom zal het nooit echt bevestigd hoeven worden.

Het zit meer in de geilheid. Een meisje die echt spontaan “Meneer” zegt doet mij wel wat. Op z’n minst een glimlach die naar boven komt. Maar wakker kan ik er niet van liggen. BDSM heeft tenslotte niets met woorden te maken.
firesub

Bericht door firesub »

In een spel zelf vind ik het meestal lastig om iemand aan te spreken dus ik knik liever of ik zeg 'weetniet'.
Als iemand echt wil dat ik hem netjes aanspreek moet hij daar wel om vragen denk ik.. Dan weet ik ten minste zeker dat hij DAT wil horen. Tenzij ik al weet dat hij het op prijs stelt als ik hem bij zijn Naam/Meneer/Meester noem en me zo vertrouwd bij diegene voel dat ik het uit mezelf durf te zeggen. Ik denk dat het toch wel heel erg mijn positie benadrukt als ik zoiets uit mezelf zeg. Dat ik me echt wel onderdanig voel naar diegene. Ik denk dat ik dat wel een fijn moment ga vinden als dat ooit gebeurt. Ik ben niet zo heel erg bezig met dienstbaar zijn maar iemand zo aanspreken vind ik wel interessant.
Ik vind trouwens iemand aanspreken bij zijn/haar naam al net zoveel respect tonen als het woordje Meneer/Meester. Maar soms voelt dat misschien wat fijner aan. Ik heb het idee dat dat wat meer afstand creeert tussen personen? Dat je meer zou kunnen accepteren van je 'Meester' dan van je 'Naam'.
Gesloten