betalen betalen.. wie betaalt de...

voor 'ons' betaalt:

'hij' (sexe bepaald)
1
4%
de D
1
4%
speeltjes altijd de s
1
4%
eerlijk verdeeld
7
25%
dat hangt er maar net van af..
15
54%
anders.. (of nooit over nagedacht)
3
11%

Totaal aantal stemmen: 28

JJV

betalen betalen.. wie betaalt de...

Bericht door JJV »

geen idee meer wat me triggerde
.. en ook geen idee of mn poll wel sluitend is

maar hier en daar lees je dat 'de sub' financieel de D/s beetje 'moet' spekken (want dat voelt zo lekker vernederend)
.. aan de andere kant heb je sugar-D's ..

èn dan heb je de 'opvoeding' natuurlijk nog waarin zelfs geëmancipeerde dames vreemd opkijken dat de meneer aan tafel ze rustig laat betalen na de koffie.

wat loopt hier'r meest rond?
~\v/~
asti

Re: betalen betalen.. wie betaalt de...

Bericht door asti »

Tot nu toe heb ik nog nooit iets van financiën betrokken bij BDSM.. ik houd rekening met het inkomen van mijn partner, hij met het mijne en ben eigenlijk altijd samengeweest met mensen die heel relaxed zijn over geld.. ene keer betaal ik, andere keer hij, soms splitten we.. nee.. geen regels over ofzo.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Bij tippi en mij ben ik wat vaker degene die betaalt. Niet vanuit onze D/s of sekse, maar gewoon omdat ik veel meer te besteden heb. Eigenlijk zijn dergelijke redenen voor mij altijd nog bepalend geweest.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
JJV

Bericht door JJV »

ik overwoog idd om "naar draagkracht" als poll optie toe te voegen..
(kunt'm nu bij 'eerlijk' onderbrengen denk ik .. eerlijk hoeft natuurlijk niet 50-50 te zijn)
~\v/~
nijntje

Bericht door nijntje »

Dat hangt er maar net vanaf heb ik gestemd. Tot nu toe is toegang voor feestjes ofzo meestal gewoon eerlijk verdeeld. Qua speeltjes, tja, hangt er vanaf hoe graag hij iets wil hebben of hoe graag ik iets wil hebben. Of er toevallig een verjaardag aankomt. Of het toevallig net een dure maand qua uitgaven geweest is etc.
Ik geloof in ieder geval niet in het daadwerkelijk in de D/s betrekken van de financien. Eerlijk vind ik een mooie oplossing. Maar voor mij is "dat hangt er vanaf" ook iets dat min of meer naar draagkracht kijkt, maar ook nog naar bijvoorbeeld "wat heb ik financieel voor iets over".
Als ik een speeltje heel mooi vind en heel erg de moeite waard zal ik er sneller meer aan uitgeven. Ofzo.
*beseft dat deze post verre van samenhangend is*
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Soms moet ik iets aanschaffen in opdracht, maar ook vaak komt er tijdens het spel ineens een nieuw speeltje uit zijn tas getoverd. Dat is wel verdeeld eigenlijk.
Ik koop wel meer zwepen, dat kan ik gewoon niet laten, maar dat doe ik uit mezelf.
Wever

Bericht door Wever »

Ik heb maar "eerlijk verdeeld" gestemd, maar tegelijk is "dat hangt er maar net vanaf" en "ik heb er nooit over nagedacht" evengoed op mij van toepassing.

Eerst en vooral: Boefje noch ik (noch D-D, noch nijntje) hebben enige financiële moeilijkheden. Daarnaast is het gewoon nooit aan de orde gekomen. Ik krijg bij Boefje en Dominus wel altijd kost, inwoning, en een lunchpakket voor op de trein op hun kosten, maar mijn verplaatsingskosten brengen dat dan weer in evenwicht.
Qua speeltjes loopt het helemaal door elkaar: zij heeft er een aantal en ik heb er een aantal. De enkele aankopen die ik sinds de D/s gemaakt heb, heb ik wel overlegd, maar eerder in de zin van "wil je het wel gebruiken?" dan als zijnde "wil je daarin bijleggen?".

Verder heb ik nooit over money slavery nagedacht. Nu ja...in het verleden wel, in de zin van "ik wil dat niet". Ik zie er ook eerder iets superieurs in (ik betaal, dus ik heb het voor het uikiezen) dan iets vernederends. Maar ik geloof dat anderen dat anders kunnen zien. :)
Mack

Bericht door Mack »

Ik ben niet goed met, en ik heb weinig geld.
Maar ik doe er ook niet moeilijk over. Een fijne tijd hebben is belangrijker dan centen in m'n portomonee. Tot nu toe werden dingen wel eerlijk verdeelt, maar dat was altijd op een grove schatting.
Wel zo relaxed.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
mej.s

Bericht door mej.s »

Wij hebben niet veel meer nodig om mee te spelen. Het meeste hebben we al. Mocht het zo zijn dat ik iets specifieks wil (vibrator of lingerie) dan koop ik het zelf. Dat hoef ik ook niet te overleggen en hij ook niet. Soms is het leuk om elkaar te verrassen met wat nieuws ;)

Als we uit gaan betaalt hij de drankjes en ik de benzine en als het met de trein is dan reis ik met korting via zijn jaarkaart. We zijn lid van VSSM en dat betalen we ieders voor zich. Voor de rest doen we niet moeilijk. We doen meer dingen die geld kosten (sauna, uit eten) en betalen dat evenredig.

Ik kan er niet mee in de stelling dat het vernederend is voor een sub om de Dom te spekken. Vind het krom, want soms heeft iemand geen geld (over) om uit te geven aan SM-dingen. Vindt het ook niets te maken hebben met vernedering. Meer profiteren als Dominant en hoe kun je ervan genieten als je weet dat iemand dan bv minder eten kan kopen of kleding. Wat me toch meer een eerste levensbehoefte lijkt :)

Ik kan niet stemmen :evil:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Bij ons is het zo dat Romanticide meer dan driekwart van het geld in het laatje brengt, en hij dus het meeste betaalt. Ik spaar vaak wel voor speelgoed of kleding als ik dat hebben wil, en dan kan het van mijn geld zijn, maar dat maakt weinig verschil voor ons. Ons geld is gewoon 'ons geld', en of dat nou van mijn rekening of de zijne komt, da's niet zo relevant. Enige uitzondering die ik daarin maak zijn cadeautjes, dan vind ik het gevoelsmatig gewoon belangrijk dat degene die het cadeau geeft, het ook betaalt. Mijn collar betaalde hij, cadeautjes die ik voor hem kocht betaalde ik, dat idee.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
faery

Bericht door faery »

Mijn vriend betaald meer dan ik, in zo ongeveer alles behalve reiskosten, omdat hij simpelweg meer inkomen heeft. Dat ga zo voor dagjes weg, bdsm-feestjes en ook wel voor bdsm-spullen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

bij ons is het gewoon "ons geld". ..
dus ook kadootjes :icon_biggrin:

nooit over nagedacht dus
:clown:
Arno

Bericht door Arno »

Hoi

Ik heb voor eerlijk delen gekozen.
Lavender

Bericht door Lavender »

Bij ons is het ook gewoon "ons geld". Van ons eigen salaris betalen de onze eigen rekeningen, de rest gaat op een grote hoop. Soms hou ik inderdaad wel eens iets achter om hem mee te verrassen...

Dus ook hier - nooit zo specifiek over nagedacht, en dat bevalt me prima.
kitten

Bericht door kitten »

jongetje en ik bekijken het per keer. Het hangt er ook vanaf wie met het idee komt of wiens kick het is. In praktijk betaalt hij vaker dan ik.

Bij mijn laatste one night stand heeft de date het hotel betaald. Daar heb ik onwijs van genoten, maar dan zit ik er ook niet zo mee dat hij betaalt.

Veel moeilijker vind ik het om (grote) dingen aan te nemen of te laten betalen door vrienden. Zeker als ik het idee heb dat die het niet (veel) breder hebben dan ik.
Gesloten