phedre schreef:gisteravond op de chat een gesprek (ja.. het ging ergens over!!) over beleving van pijn door de sub. Hieruit bleek dat subs het al heel verschillend ervaren, niet met elkaar te vergelijken, hoe zou een Dom kunnen ervaren wat een sub ervaart, als hij die rush van het willen dienen, willen ondergaan, verlangen naar de pijn al niet heeft?
Ik ervaar pijn, als het door een door mij verkozen persoon wordt toegebracht, als iets heerlijks.. maar het doet nog steeds echt wel pijn. Er zijn subs die pijn eigenlijk helemaal niet lekker vinden, maar het ondergaan voor de Dom. Er zijn subs die ondergaan het voor de rush daarna.. het wegzweven. Er zijn subs die na bepaalde periode of als ze voorbij bepaald punt zijn, de pijn niet meer als pijn ervaren... Hoe kan iemand die niet die binding heeft met pijn, nu ervaren wat wij subs ervaren?
(oh enne... dit is niet als veroordeling bedoeld, maar serieuze vraag.... dus vat het 'hoe kan jij' niet al te persoonlijk op aub.. maar krijg het ff niet beter uit het toetsenbord...)
*ahum*
Mack schreef:Dat helpt mij ook inschatten hoe een sub een bepaalde handeling ervaart.
Het gaat helemaal niet om het "ervaren wat de sub zou ervaren", maar om een redelijk beeld te krijgen van hoe pijnlijk iets
kan zijn. Het is en blijft nattevingerwerk. Over het nut daarvan valt te discussiëren, maar het is geen of-of situatie (je hebt evengoed subs die ervan uitgaan dat als je dingen op jezelf uitprobeert, dat betekent dat je geen lichaamstaal gaat lezen in het spel

).
Uit eigen ervaring kan ik moeilijk spreken. De meeste dingen die ik aangedaan heb, heb ik ook zelf ervaren (een van de voordelen van switch zijn

). Uiteraard ga ik er niet vanuit dat een ander net hetzelfde beleeft als mij, maar ik ben wel blij met de indicatie. Bovendien geeft het leuke extra weetjes: dat tepelklemmetjes alleen die eerste minuut echt pijn doen, bijvoorbeeld (al geef ik toe dat je zoiets ook uit verslagen kan halen).
En toch even...
fantashe schreef:Hmz... ben jij zo'n Dom die vindt dat hij dingen aan den lijve heeft moeten ondervinden om te weten wat hij zijn/een sub aandoet?
Ik kan me vergissen, maar door je toonzetting krijg ik de indruk dat je slechte ervaringen hebt met Dominanten die dingen op zichzelf uittesten. Is dat zo?