Moet je als Dom eerst dingen op jezelf uitproberen?

Guilty

Re: Moet je als Dom eerst dingen op jezelf uitproberen?

Bericht door Guilty »

fantashe schreef: Ik vind het dapper dat Mack zich laat doorboren met hook-suspension haken, maar hij zal nooit (althans, dat hoop ik voor zijn subs niet ;) ) de kick en de rush voelen die ik op voorhand al bij het idee krijg, laat staan als ik ze zou voelen.
Dat is maar helemaal de vraag. Er zijn heel veel mensen die hook suspensions doen en helemaal niet aan SM doen, en die beleven wel degelijk een rush/trance/spirituele ervaring/etc. Sterker nog, ik zou niet verbaasd zijn als er meer mensen buiten de sm scene met hook suspensions bezig zijn dan binnen de sm scene.
RB

Bericht door RB »

De masochistische ervaring op jezelf als Dom uitproberen heeft weinig zin. Mijn eigen pijngrens is al heel hoog, en het subjectieve gevoel van de setting kun je niet (in)beleven.

Maar zaken zoals gember of tijgerbalsem zijn wel soorten sensaties waarvan je een inschatting moet kunnen maken, en toen ik als D begon heb ik dat wel degelijk gedaan. Maar of een zweep heavy of niet is voor een subje, kan ik nooit vanuit mijzelf bepalen.

En zelfs als dat wel zou kunnen, was het nog zinloos. Ieder subje is zo totaal anders en iedere situatie ook, dat ik aan dat soort kennis niets zou hebben.

Gevoel, instinct en observatie, is waar je het als D mee moet doen. Dat samen is je ervaring.
kitten

Bericht door kitten »

Ik ben het met Richard eens in deze.

Een deel waar Mack en ik niet matchten - daar zijn we het over eens hoor - is de beleving. Mijn kick haal ik uit de onderdanigheid. Ondergaan VOOR die ene geweldige D. Uit overgave. En dát stukje zou Mack nooit kunnen ervaren als hij zich laat ophangen om te voelen hoe die haken voelen. Hij voelt enkel die haken.

Daarbij, zaken als CBT kán ik niet eens op mezelf uit proberen. En dan kom je meteen uit op een ander stuk, wat anderen ook al benoemd hebben. Het verschilt per persoon!

Bij jongetje heb ik laatst in SamePlace flink uitgehaald, dat ik achteraf nog door mannen met een mengeling van ontzag en gruwel (en soms vér weggestoken verlangen :twisted: ) werd gadegeslagen. :mrgreen: Maar ik heb ook ervaren dat een andere man van het liefste tikje al stond te hijgen in zijn boeien. Ik was die keer echt verbaasd (nu, zoveel vergelijkingsmateriaal had ik nog niet) hoe groot dat verschil kon zijn. Dat zijn dan testikels, maar het geldt voor elk lichaamsdeel. Hell, mijn eigen tepels zijn niet allebei even goed in opvangen van pijn!
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

ik beoordeel b.v een zweep op het oog, van wat voor materiaal is hij gemaakt en hoeveel stroken heeft hij enz.
daaraan kan ik zien wat voor pijn de zweep gaat geven en in wat voor mate.
ik laat hem ook wel een keer op mijn hand neerkomen maar das puur om te zien hoe hij neerkomt.
klemmen plaats ik wel even op mijn hand om te kijken hoe strak ze klemmen maar daar blijft het toch echt wel bij.

want ik kan mezelf wel gaan meppen met een zweep maar zoals gezegd voor mij is pijn niet fijn en zal het enige oordeel zijn, auwwww!!
zoals eerder gezegd ervaart iedereen de pijn anders dus heeft het weinig zin om het op jezelf te proberen.
ik vind het zelf appels met peren vergelijken want al zou ik het wel allemaal zelf hebben meegemaakt het zegt nog steeds niet dat mijn slaaf dat dan ook zo ervaart.
maar als iemand het wel wil doen, lekker doen dan ;)

maar er is mij een keer gezegd dat ik fout bezig ben omdat ik dat niet doe en das lariekoek, want wat de impact van b.v een bepaalde zweep is kan je ook op het oog zien.

groetjes
AndereBart

Bericht door AndereBart »

MrsLolSMurfin schreef:ik beoordeel b.v een zweep op het oog, van wat voor materiaal is hij gemaakt en hoeveel stroken heeft hij enz.
daaraan kan ik zien wat voor pijn de zweep gaat geven en in wat voor mate.
ik laat hem ook wel een keer op mijn hand neerkomen maar das puur om te zien hoe hij neerkomt.
Een zweep beoordelen op het uiterlijk alleen is voor mij juist geen optie, omdat ik eenvoudig weg te weinig ervaring heb om voor een willekeurige zweep aan te geven wat voor sensatie die zal veroorzaken.
Ik ga zwepen dus wel degelijk op mezelf uit proberen, maar dan vooral om vergelijkingsmateriaal op te bouwen

Dat neemt niet weg dat het voor mij geen voorwaarde is dat een Dom dingen eerst zelf uitprobeert. Zoals kitten al aangaf is vaak de benodigde 'hardware' al niet aanwezig en ook de beleving van de ander kun je per definitie niet zelf ervaren.
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

dan zal ik je een handje helpen ;)

het materiaal: suede is in de regel zachter dan leer en geeft doffe pijn.
leer kan zo wel dof als scherp aankomen.
dun rubber komt weer wat scherper aan, dik rubber vaak weer doffe pijn door het gewicht
al hangt dat wel weer af van het aantal stroken en de vorm daarvan.

het aantal stroken:
een zweep met meerdere/veel stroken komt milder aan dan één met maar een paar of maar 1 strook.
dit is omdat de kracht van de klap dan over meedere stroken verdeelt word ipv gecentreerd op b.v 1 strook.

de vorm van de stroken :
platte breede stroken komen doffer aan.
platte smalle stroken weer iets vernijniger.
vierkante smalle stroken geven een scherpe pijn.
ronde smalle stroken zijn ook vernijnig maar iets minder heftig dan de vierkante omdat de vierkante vaak (scherpe) randjes heeft.

groetjes
Gesloten