Vreemdgaan in bdsm relatie
Re: Vreemdgaan in bdsm relatie
er is ook niet afgesproken dat hij me zou negeren en verwaarlozen, en al helemaal niet als ik daar was..
en dan s'nachts na sex het bed uitstappen en terug achter de pc, stiekem naaktfoto's laten sturen door allerlei meisjes..
niet normaal.
en dan s'nachts na sex het bed uitstappen en terug achter de pc, stiekem naaktfoto's laten sturen door allerlei meisjes..
niet normaal.
als alle D's en s's en mannen en vrouwen van elkaar weten dat er meer subjes/doms/relaties zijn, is het dus geen vreemdgaan angelique:) Dan wordt het weer een polyamoreuze relatie. Pas als het min of meer stiekem gaat, men niet wil dat andere partners er van weten, is het vreemdgaan.
Hiermee is dus de stelling: 'D's met meerdere subjes gebruiken het als excuus om vreemd te gaan' min of meer onderuit gehaald, mits men dus van elkaar weet.
Hiermee is dus de stelling: 'D's met meerdere subjes gebruiken het als excuus om vreemd te gaan' min of meer onderuit gehaald, mits men dus van elkaar weet.
- eireann
- Site Admin
Vreemdgaan is als de partner er niet van weet. Poly is als iedereen er van weet. Wel of geen sex maakt daarin voor mij geen verschil.
Ik vind een D/s -zonder sex- waar de andere partner niet van weet OOK vreemdgaan, emotionele relatie telt ook mee voor mij. Tennissen is toch wel van heel andere orde toch?
Ik vind een D/s -zonder sex- waar de andere partner niet van weet OOK vreemdgaan, emotionele relatie telt ook mee voor mij. Tennissen is toch wel van heel andere orde toch?
**Self Rescuing Princess**
phedre: ja dat is waar maar wat als "naar wat ik begreep" (ja word af en toe heel wat afgeroddeld) zijn vrouw het er niet helemaal mee eens is maar word afgedaan met is slavin moet d'r mond houden
ok ze weet ervan maar helemaal mee eens is ze het ook niet dan...
en dan kan er weer gezegd worden ze doet zelf ook met haar slaaf (was mijn reactie
) ja maar dat moet ze dus van haar man/D
ok ze weet ervan maar helemaal mee eens is ze het ook niet dan...
en dan kan er weer gezegd worden ze doet zelf ook met haar slaaf (was mijn reactie

eiraenn: hm.. ja en als men ervanaf weet valt het niet meer onder vreemdgaan..
dan nog is het geen vreemdgaan, maar een vrijwillige polyrelatie kan je het ook niet helemaal noemen, hoewel zij natuurlijk altijd de keuze heeft uit die relatie te stappen!, zowel als sub als als vrouw. De opmerking dat een sub haar mond moet houden kan soms erg goed werken, maar als dit echt heel erg tegen de normen/waarden/grenzen van de sub ingaat en het je levensgeluk bedreigt, kan een sub altijd uit de D/s stappen en de vrouw ook altijd uit het huwelijk.
en mezelf laten verplichten tot het aannemen van een slaaf.... tja eh....
volgens mij zitten er behoorlijk wat vreemde kronkels in die relatie en als er zoveel dingen moeten gebeuren die tegen haar gevoel indruisen, wordt het tijd dat ze eens gaat nadenken wat ze wil, want dan begint dit meer op misbruiken dan op D/s te lijken... ???
en mezelf laten verplichten tot het aannemen van een slaaf.... tja eh....
volgens mij zitten er behoorlijk wat vreemde kronkels in die relatie en als er zoveel dingen moeten gebeuren die tegen haar gevoel indruisen, wordt het tijd dat ze eens gaat nadenken wat ze wil, want dan begint dit meer op misbruiken dan op D/s te lijken... ???
Laatst gewijzigd door phedre op 22 jan 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet mee eens. Jij projecteert je ervaringen met één iemand op "het D zijn" in het algemeen. Dat anderen hetzelfde meemaken wil nog niet zeggen dat er een oorzakelijk verband tussen die twee is.angelique schreef:dus soms lijkt het D zijn idd best een vrijbriefje om vreemd te gaan
Om het met een wat absurd voorbeeld te illustreren:
persoon A: mijn D houdt van bananen.
persoon B: echt? Joh...de mijne ook!
persoon C: wow...dit kan geen toeval meer zijn: de mijne ook!

Dat bovenstaande een nogal kromme beredenering is, lijkt me wel duidelijk. Toch ontstaat zoiets vrij snel. Zeker omdat de situaties waarbij D of s niet vreemd gaat hier minder aan bod komen.
O, en ik sluit me ook aan met wat gezegd is: "vreemdgaan" houdt in dat je het niet van elkaar weet. Als je het wel weet en er uit vrije wil mee instemt is het polyamorie*.

*mogelijk wat kort door de bocht. Maar daarom is het niet verkeerd.
Belangrijk verschil hier is denk ik tussen 'er vanaf weten' en 'het ok vinden'.
Het eerste kan nog steeds vreemdgaan zijn, maar dan mag ik wel hopen dat je er over gaat praten, er wat aan gaat doen en kapt met de relatie als je er niet uit komt!
Het tweede is geen vreemdgaan meer, maar polyamorie of een open relatie. En dat is iets waar alle berokkenen (D of s of whatever) tevreden mee zijn en vrijwillig doen.
Het eerste kan nog steeds vreemdgaan zijn, maar dan mag ik wel hopen dat je er over gaat praten, er wat aan gaat doen en kapt met de relatie als je er niet uit komt!
Het tweede is geen vreemdgaan meer, maar polyamorie of een open relatie. En dat is iets waar alle berokkenen (D of s of whatever) tevreden mee zijn en vrijwillig doen.
Wever: ja nee ik had het dus eigenlijk meer over polyamorie ipv vreemdgaan aangezien allen ervan af weten
- eireann
- Site Admin
Precies angelique, 'jouw' draadje over hoe daar mee om te gaan staat er ook nog
Hier gaat het dan net weer over de situaties waar het niet bekend is

Hier gaat het dan net weer over de situaties waar het niet bekend is

**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Je kunt toch ook in een polyamoreuze relatie vreemdgaan? Ik bedoel, stel dat er afspraken zijn gemaakt als 'ik wil het weten wanneer je iets met een ander gaat doen' of 'ik wil diegene ook leren kennen voor je er iets mee gaat doen' of 'niet in ons bed'. Als een partner zich niet aan die afspraken houdt, dan is het toch ook vreemdgaan? Dan doe je gewoon seksuele/ amoureuze handelingen zonder de goedkeuring van de ander. Vreemdgaan dus.
Je kunt een heel open relatie hebben, waarin er zo'n soort 'vrijbrief' situatie ontstaat, dat alle partners het ermee eens zijn dat de ander ten alle tijden vanalles mag doen met een persoon die geen deel uitmaakt van de relatie op dat moment. Dat kan. Maar ik denk niet dat alle poly relaties er zo uitzien.
En dan is er ook nog het hele 'welke handeling is wel erg'? Sommigen vinden zoenen met iemand die geen deel uit maakt van een relatie vreemdgaan. Anderen zien dat bij orale seks. Weer anderen vinden orale seks ok, maar penetratie weer niet. En sommigen vinden bdsm al vreemdgaan, anderen niet, of bepaalde handelingen binnen een bdsmcontext...
Het is allemaal zo verschillend voor iedereen.
Je kunt een heel open relatie hebben, waarin er zo'n soort 'vrijbrief' situatie ontstaat, dat alle partners het ermee eens zijn dat de ander ten alle tijden vanalles mag doen met een persoon die geen deel uitmaakt van de relatie op dat moment. Dat kan. Maar ik denk niet dat alle poly relaties er zo uitzien.
En dan is er ook nog het hele 'welke handeling is wel erg'? Sommigen vinden zoenen met iemand die geen deel uit maakt van een relatie vreemdgaan. Anderen zien dat bij orale seks. Weer anderen vinden orale seks ok, maar penetratie weer niet. En sommigen vinden bdsm al vreemdgaan, anderen niet, of bepaalde handelingen binnen een bdsmcontext...
Het is allemaal zo verschillend voor iedereen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Pardon? Die slavin a gaat net zo hard vreemd toch? Een relatie tussen SM en polydingessen misschien wel, maar een relatie tussen D zijn en vreemdgaan zie ik er niet in.angelique schreef:slavin a is dus ook getrouwd en die man is ook Den jawel ook hij heeft sex met z'n s
![]()
dus soms lijkt het D zijn idd best een vrijbriefje om vreemd te gaan
verder lezenguilty^ schreef:Pardon? Die slavin a gaat net zo hard vreemd toch? Een relatie tussen SM en polydingessen misschien wel, maar een relatie tussen D zijn en vreemdgaan zie ik er niet in.angelique schreef:slavin a is dus ook getrouwd en die man is ook Den jawel ook hij heeft sex met z'n s
![]()
dus soms lijkt het D zijn idd best een vrijbriefje om vreemd te gaan

angelique schreef:Wever: ja nee ik had het dus eigenlijk meer over polyamorie ipv vreemdgaan aangezien allen ervan af weten
Het ging me meer om het feit dat de sub net zo hard vreemd gaat danwel polydingest.angelique schreef: verder lezen![]()
angelique schreef:Wever: ja nee ik had het dus eigenlijk meer over polyamorie ipv vreemdgaan aangezien allen ervan af weten
Het lijkt wel of de hele wereld polydingest tegenwoordig... en... *zwijgt*