Uit spel gehaald door Dungeon Monitors?

Guilty

Re: Uit spel gehaald door Dungeon Monitors?

Bericht door Guilty »

Yara schreef:Als Di-Marco het goed vind willen we best meer toelichten, maar niet voordat hij dit hier even bevestigd heeft. Dus: Di-Marco, kunnen we onze normale privacyregels overboord gooien en het hele verhaal zoals wij dit ervaren hebben hier vertellen?
Goeie zaak, en mijn vraag naar de algemenere kant van het DM-beleid, waar je het zelf over wilde hebben?
Yara

Bericht door Yara »

Ik ben wel benieuwd hoe jullie het dmen het liefst zien. Daarnaast is het probleem op de jongerenfeesten voor ons dat we geen duidelijke speelruimte hebben. Afstand houden tot een spel kan nauwelijks en er zijn vaak veel spellen dicht op elkaar. Hoe zouden jullie dat op kunnen lossen? We hebben al geprobeerd op verschillende manieren spelmateriaal anders neerzetten, vooral veel ruimte te maken qua bezoekers, maar de ruimte is voor veel spellen gewoon niet echt handig. Ik ben wel benieuwd naar ideeen van anderen daarover.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
phedre

Bericht door phedre »

niet meer spelplekken maken als dat er goed te overzien is? dan maar wat minder spelende mensen tegelijk, maar wel veilig en zonder teveel ingrijpen.
AET

Bericht door AET »

Yara schreef: Afstand houden tot een spel kan nauwelijks en er zijn vaak veel spellen dicht op elkaar. Hoe zouden jullie dat op kunnen lossen? Ik ben wel benieuwd naar ideeen van anderen daarover.
Ach, als de sfeer maar goed blijft. Ik ben blij met de leuke mensen en de vrijwilligers.
Ik sloeg een Domina in een terugslag van mijn arabische zweepje (ja Andreaskruis & dat bed zijn erg dicht bij elkaar)
Ik kreeg de leukste opmerking ever...na mijn excuus.
Quote andere D:" Ik ben geen Switch hoor".

Die sfeer, die is belangrijk. De rest is voor mij bijzaak.
Guilty

Bericht door Guilty »

Yara schreef:Ik ben wel benieuwd hoe jullie het dmen het liefst zien.
Volgens hebben anderen en ik dat eerder al wel een beetje aangegeven. Een DM is er primair om te zorgen dat spelers veilig hun gang kunnen gaan. Dat vereist een beetje dienstbare opstelling. Zeker in jullie geval is zorgen voor ruimte denk ik een belangrijke prio. Verder zorgen dat er geen glaswerk in de buurt is, gevaarlijke voorwerpen die niet worden gebruikt effe aan de kant zetten. Checken of mensen een naaldencontainer hebben als ze met naalden aan de gang gaan. Het publiek opvangen als ze schrikken van heftig spel. Zorgen dat er dettol beschikbaar is, dat soort dingen. Verder is het natuurlijk wenselijk dat je de huisregels enigszins handhaaft, maar ook daarbij zou ik niet bij elk wissewasje er gelijk bovenop springen.

Wat ingrijpen betreft zou ik je aanraden een onderscheid te maken tussen direct gevaar, beetje risico en onhandig. Bij direct gevaar grijp je gewoon zo discreet als mogelijk in. Bij onhandig doe je dat niet maar kun je na afloop vragen of iemand een paar tips wil. Bij beetje risico moet je het afwegen, maar ik zou er zelf voor pleiten om dat ook zoveel mogelijk na afloop van het spel te doen. Je stoort mensen dan niet in hun spel, en geeft ze toch iets mee voor de volgende keer.

Kortom, bij een ingreep zou ik me vooral heel hard afvragen: "Moet dit echt NU of het kan het wachten".

Om een voorbeeldje te geven, we hebben op Next eens een bezoekster gehad die wat ruig op iemands nieren stond te meppen met een op het oog redelijk zware plak. Ik heb toen even snel met een collega overlegd, en besloten het heel even aan te zien. Was de Domme doorgegaan, had ik ingegrepen, maar ze stopte er vrij snel alweer mee, waarop we haar na afloop even hebben aangesproken.
Daarnaast is het probleem op de jongerenfeesten voor ons dat we geen duidelijke speelruimte hebben. Afstand houden tot een spel kan nauwelijks en er zijn vaak veel spellen dicht op elkaar. Hoe zouden jullie dat op kunnen lossen? We hebben al geprobeerd op verschillende manieren spelmateriaal anders neerzetten, vooral veel ruimte te maken qua bezoekers, maar de ruimte is voor veel spellen gewoon niet echt handig. Ik ben wel benieuwd naar ideeen van anderen daarover.
Jullie ruimte is verschrikkelijk onhandig, en ik sluit niet uit dat dat een van de factoren is waarom jullie zoveel ingrepen moeten doen. Ik heb er geen pasklare oplossing voor, maar ik denk dat ik toch zou proberen om twee gebieden te reserveren voor spel, het podium en het speelruimtetje boven achterin. Daar zou ik op zijn minst "spel gaat voor" ruimtes van maken. Dan weet je ook dat als je ruimte nodig hebt als speler, dat je daar heen moet gaan. En zodra er mensen gaan spelen voor iets meer ruimte zorgen dan nu vaak het geval is.

Overigens, ook als spelers dicht op elkaar zitten is het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid, als er niet echt direct gevaar dreigt, moet je je misschien toch afvragen of je er wel jouw probleem van wil laten maken. Mensen kunnen dat meestal ook prima onderling oplossen.

Maar zelfs met een zee van ruimte denk ik toch dat de kern van jullie probleem eerst ligt in eens goed kritisch kijken naar wanneer grijp je in, en hoe breng je dat. Jullie hebben een werkgroep met bij vlagen nogal onervaren mensen erin, en dat vereist best veel nadenken over je dm beleid en het inwerken van nieuwelingen.
Guilty

Bericht door Guilty »

phedre schreef:niet meer spelplekken maken als dat er goed te overzien is? dan maar wat minder spelende mensen tegelijk, maar wel veilig en zonder teveel ingrijpen.
Ook dat. Bij de avsh moest je soms ook gewoon even op je beurt wachten als de speelvloer vol was.
Yara

Bericht door Yara »

Dank jullie voor suggesties. Ik vind het prettig om allerlei suggesties te horen. Ik denk zelf overigens ook dat de indeling van de ruimte gewoon een erg belemmerende factor is. Nadeel van afgebakende speelruimtes maken zoals jij ze nu voorstelt is dat je geen plek meer hebt voor suspensions en dat is wel erg jammer. Ik lees met interesse mee in ieder geval en ik denk met medewerkgroepers ook.
Chris

Bericht door Chris »

Yara schreef:Nadeel van afgebakende speelruimtes maken zoals jij ze nu voorstelt is dat je geen plek meer hebt voor suspensions en dat is wel erg jammer.
Ik denk dat een eerder probleem is dat je het bezoekersaantal moet gaan verlagen (wat volgens mij ook niet de oplossing is); ik weet niet hoeveel mensen er het afgelopen JF waren maar het was best druk terwijl er veel mensen hutje mutje op elkaar stonden.

Die plek is overigens sowieso niet ideaal; je hangt dan eigenlijk in de loop naar het toilet, je moet er maar van houden denk ik dan.
Guilty

Bericht door Guilty »

Yara schreef:Dank jullie voor suggesties. Ik vind het prettig om allerlei suggesties te horen. Ik denk zelf overigens ook dat de indeling van de ruimte gewoon een erg belemmerende factor is. Nadeel van afgebakende speelruimtes maken zoals jij ze nu voorstelt is dat je geen plek meer hebt voor suspensions en dat is wel erg jammer. Ik lees met interesse mee in ieder geval en ik denk met medewerkgroepers ook.
Dan neem je in de regels op dat als iemand suspension wil doen, hij/zij even vooraf een dm moet inseinen. De DM kan dan even ruimte maken bij het suspensionpoint. Face it, als er iemand een suspension gaat doen willen jullie er toch een DM bij in de buurt hebben, dus dat is een kleine moeite, en in feite is dit wat Fragile Tension toch al deed als wij aan de gang gingen (en dat werkte wat mij betreft prima).
Yara

Bericht door Yara »

Anouk schreef:De locatie leende zich er niet voor om zomaar even bij je sub weg te wandelen, en hoewel ik niemand wil beschuldigen van foutief gedrag of gedachten ben ik daarbij ook enigszins bekend met het verleden van DiMarco en zijn aanwezigheid op de meeting had daarbij ook wat opgetrokken wenkbrauwen tot gevolg. Wellicht dat er daardoor iets anders ingegrepen is dan veelal verwacht zou worden, maar ingrijpen in zo'n situatie, leek mij niet geheel onverstandig. Er werd dicht op elkaar gespeeld en daarbij betekent dat in mijn ogen dat je een vastgebonden sub dus niet eventjes alleen laat. Het eerder opgegooide balletje van een DMer waarschuwen als je even weg wil wandelen lijkt mij dan ook niet onverstandig.
Het verleden van Di-Marco speelt geen rol bij wel of niet ingrijpen. Ingrijpen doen we op basis van wat er gebeurt, niet op basis van de persoon die speelt.
Di-Marco

Bericht door Di-Marco »

Sorry voor de lange post alvast, heb enkele drukke dagen achter de rug, nu een reactie dan:

Allereerst dank naar de reacties, maar ik zeg er gelijk bij dat ik het een beetje jammer vind dat gelijk bekend wordt gemaakt om welk feest het ging.
Daarom wil ik beginnen met sterk te benadrukken dat ik mijn handen af trek van het feit dat SamariuM, de feesten ervan en de werkgroep en dus de Dungeon Monitors in een kwaad daglicht gesteld kunnen worden.
Ik moet ook benadrukken dat ik geen namen heb willen noemen, maar dat de werkgroepers van de betreffende organisatie hier zelf mee naar buiten is getreden.
Voorop staat wel dat ik het nog altijd niet met de ingreep eens ben en ook de manier waarop het nu wordt aangepakt als onjuist wil bestempelen, echter wens ik het voorval zelf via e-mail met de betrokkenen op te lossen.
Samarium heeft lang genoeg gelachen en gedold met mijn naam en persoon.
Tevens zeg ik er bij dat een enkel vervelend voorval voor mij geen reden is om de feesten te vermijden, dat ik hoop dat het gezien wordt als opbouwende kritiek, zoals het is bedoeld en dat de mensen in kwestie hier iets mee doen en er lering uit trekken.

Om even antwoord te geven op gestelde vragen en feiten:

Ja ik heb redenen om aan te nemen waarom het lachen, wat geen vrolijke lach maar eerder een evil smile was, aan mij gericht was. Zeker ook omdat deze niet van een van hen afkomstig was, maar van meerderen, van hen. Opvallend.

Verder heb ik niet gezegd dat mijn Domme niet meer binnen gehoorsafstand stond, maar dat andere omstanders dat wel waren en dat als ik los wilde ik dit gerust aan een van hen had kunnen vragen, wat tevens is gebeurd. Daar komt bij dat ik met enige stemverheffing mijn meisje nog makkelijk kon bereiken.

Verder heb ik in mijn OP ook duidelijk aangegeven dat ik de aanwezigheid van Dungeon Monitors erg waardeer, zij waarborgen de veiligheid van spelende BDSM-ers, in dit geval ook jonge mensen, in sommige gevallen ook mensen die voor het eerst naar een feest komen.
Dat waardeer ik zeer zeker, het grote aantal is dan ook eerder een zegen te noemen dan een plaag, echter val ik over het feit dat dit met drie man tegelijk is gebeurd, op een manier die niet als prettig werd ervaren, niet gezien werd als opbouwende kritiek, maar als storende factor.
De vraag was niet of de werkgroep van SamariuM hier openbaar blijk van wilde geven of uitleg over wilde verschaffen, sterker nog, de vraag was naar ervaringen van anderen in deze zaak, waarvan mijn eerste, enige en hopelijk laatste slechte ervaring enkel en alleen de aanleiding was en niet het grote probleem an sich.

Tevens vind ik het niet netjes dat van een ander forum, waarin ik feitelijk precies hetzelfde zeg, zelfs een copy-paste heb uitgevoerd, wordt geciteerd en er op allebei de forums een andere draai wordt gegeven door dezelfde personen aan een vraag naar ervaringen van anderen en er weer mijn geval als grootste issue wordt uitgelicht. Zoals gezegd is het niet de bedoeling om SamariuM in een kwaad daglicht te stellen, zijn anderen beter in dan ik en mijn Samarium-forum-tijdperk ligt nu achter me, niet vanwege de leeftijd inderdaad. Dat heb ik geaccepteerd en daarmee is de kous af wat mij betreft. Al lijken sommigen er nogal vol van te zijn, maar daar denk ik simpel over. By keep talking about me, they keep me alive.

Ik ga dan ook niet in op verzoeken om dit openbaar op een forum op te lossen, dat regel ik met de mensen in kwestie wel, de vraag was of er meerdere mensen een slechte, vervelende of mindere ervaring hebben met Dungeon Monitors en hoe zij daar mee omgaan, om denken te gaan mocht hen dit overkomen en hoe ze er mee zijn om gegaan. Meer niet.

Ik moet inderdaad bekennen dat het voor omstanders van een spel ongewenst kan zijn als zij onwillig en onwetend bij een spel worden betrokken, maar met oog op de veiligheid speelt dit in mijn ogen een mindere rol dan het begrip privacy.
De suspencion die werd gegeven was op verdere afstand dan het spel wat ik heb gepoogd te spelen, dat weten de mensen die aanwezig waren zelf ook donders goed en dat weten de Dungeon Monitors van dien zelf ook heel erg goed. Zeker omdat op de locatie waar ik lag daarvoor ook al een spel gaande was, een redelijk heftig spel welke ook veel bekijks heeft getrokken en ik kan me een ingrijpen daarin niet herinneren, omdat ik zelf ook aandachtig toeschouwer was bij beiden van deze spellen. Bij het spel tussen mijn en mijn Domme (en vriendin) is later door externe dame gebruik gemaakt van het Andreas kruis, met als doel mijn Domme wat lessen te geven in hoe om te gaan met zwepen, ook dit feit behoeft op een forum geen openbare aandacht mijnerzijds.

Ik ben het dus in verre geen zins eens met de argumenten dat de locatie niet geschikt was om 2 à 3 meter bij een vastgebonden sub vandaan te lopen met als doel speeltjes te pakken en daarmee rekening te houden op de veiligheid van de sub. Thuis doet mijn meisje ook niet anders, al is die omgeving goddank een stuk rustiger, voor de veiligheid maakt het geen enkel verschil, ik had alle macht om te roepen dat ik los wilde en dat ik me er niet goed bij voelde, mochten de Dungeon Monitors hier aan hebben getwijfeld was het een logischere en betere aanpak geweest om dichterbij mij te komen staan, een oogje op mij te houden in plaats van mijn Domme zo hard te benaderen en te benadrukken dat zij fout bezig was.

Maar om niet verder af te dwalen naar die ene gebeurtenis, dit topic is off-topic geraakt omdat velen zijn gefascineerd door mijn ene slechte ervaring en niet ingaan op de vraag over de ervaringen die zij er zelf mee hebben.
Al vind ik het verbijsterend om te zien dat de werkgroep van SamariuM hier zelf net zo hard aan meedoet. Dat kan inderdaad met mijn (zeer vertekende) verleden hebben welke ik volgens sommige leden van het forum van de betrokken organisatie heb, ook hierover doe ik verder geen uitspraken omdat ik dit zelf heb afgesloten en het wat mij betreft geen verdere aandacht behoeft.
Of mijn verleden op het forum van de betreffende organisatie wel of niet een rol speelt weet ik niet, ik heb mijn eigen gedachten daarover en deze wens ik dan ook niet openbaar met anderen te delen, omdat ik tevens vind dat dit er niet toe doet.

Al staat het de werkgroep van SamariuM natuurlijk vrij om hun beleid van Dungeon Monitoring openbaar te maken, ik weiger pertinent toestemming te geven om dit voorval met mij openbar te bespreken.
Zoals elders ook al en hier nu ook leesbaar is, is het een zaak tussen de betrokken werkgroep, de betrokken Monitors en mijzelf en niet tussen SamariuM en een ander BDSM-forum.
Hiervoor begrip gevraagd.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

@Di-Marco, Erg jammer. Uit de OP was mij direct duidelijk om welk feest het ging, terwijl ik er zelf niet bij was. Blijkbaar konden meer mensen op dit forum één plus één optellen. Ook jammer dat jij in je laatste post weer inhoudelijk op het voorval in gaat, maar SamariuM het weerwoord ontzegt. Dat had je netter aan kunnen (en ik denk moeten) pakken.

Back on topic:

Ik denk dat je het als DM maar zelden voor alle partijen goed kunt doen. Je bent als een scheidsrechter, die besluiten moet nemen die voor de één positief uitvallen en voor de ander negatief. Als je ruimte voor een spel maakt, stuur je ook mensen weg. Als je ingrijpt, kan daar lacherig over gedaan worden en als je niet ingrijpt, dan ben je onverantwoordelijk bezig. Ik hoor wel vaker negatieve klanken over een DM. Toch hoor ik meestal niets over de DM's, wat volgens mij zegt dat ze hun werk prima hebben gedaan.

Tot nu toe is er in vrijwel al mijn spellen foutloos geDM'd, waarvoor hulde :worshippy:
Eén keer is het misgegaan op een meer-fetisj-dan-BDSM-feest. Daar was de DM niet te vinden toen anderen het spel nogal ruw verstoorden. Mijn spel en mijn avond waren verpest. Ik vind dat de DM daar in had moeten grijpen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Guilty

Bericht door Guilty »

bitemarks schreef:@Di-Marco, Erg jammer. Uit de OP was mij direct duidelijk om welk feest het ging, terwijl ik er zelf niet bij was. Blijkbaar konden meer mensen op dit forum één plus één optellen. Ook jammer dat jij in je laatste post weer inhoudelijk op het voorval in gaat, maar SamariuM het weerwoord ontzegt. Dat had je netter aan kunnen (en ik denk moeten) pakken.
Niet dat samarium m.i. toestemming nodig zou hebben, maar goed. Ik hoop dat Di-Marco beseft dat andere dm's wellicht gewoon zouden reageren. Ik zou mijn visie in ieder geval neergezet hebben, of ie het nou leuk vind of niet. Hij opent zelf de discussie, van mij zou ie ook best gewoon he feest mogen noemen.
Crownless

Bericht door Crownless »

Wacht, ik haal even je openingspost erbij.
In zijn openingspost, Di-Marco schreef: (...)
Na die dag heb ik de mensen in kwestie een mail gestuurd over wat me dwars zat, maar heb ik tot op heden geen antwoord gekregen. Is dit respect en is dit normaal?

Mijn vraag is of meer mensen dit herkennen en hoe het mogelijk is.
Als er mensen zijn die wel eens de Dungeon Monitor zijn, dat ik op openbare locatie, met meer dan 60 bezoekers, waar ik ten overstaan van (vrijwel) iedereen voor heel even alleen lig, niet alleen gelaten mag worden en mijn D geen toestemming krijgt om speeltjes te pakken?

(...)

Waar doen die DM`s dan zo moeilijk over?
Herkent iemand dit, wat zijn jullie ervaringen en moeten Dungeon Monitors zich niet meer op de achterhoede houden zonder de veiligheid te verwaarlozen?
En nu:
Di-Marco schreef: (..)
Voorop staat wel dat ik het nog altijd niet met de ingreep eens ben en ook de manier waarop het nu wordt aangepakt als onjuist wil bestempelen, echter wens ik het voorval zelf via e-mail met de betrokkenen op te lossen.

(...)

Dat waardeer ik zeer zeker, het grote aantal is dan ook eerder een zegen te noemen dan een plaag, echter val ik over het feit dat dit met drie man tegelijk is gebeurd, op een manier die niet als prettig werd ervaren, niet gezien werd als opbouwende kritiek, maar als storende factor.
De vraag was niet of de werkgroep van SamariuM hier openbaar blijk van wilde geven of uitleg over wilde verschaffen, sterker nog, de vraag was naar ervaringen van anderen in deze zaak, waarvan mijn eerste, enige en hopelijk laatste slechte ervaring enkel en alleen de aanleiding was en niet het grote probleem an sich.
(...)
Ik ga dan ook niet in op verzoeken om dit openbaar op een forum op te lossen, dat regel ik met de mensen in kwestie wel, de vraag was of er meerdere mensen een slechte, vervelende of mindere ervaring hebben met Dungeon Monitors en hoe zij daar mee omgaan, om denken te gaan mocht hen dit overkomen en hoe ze er mee zijn om gegaan. Meer niet.
(...)

Maar om niet verder af te dwalen naar die ene gebeurtenis, dit topic is off-topic geraakt omdat velen zijn gefascineerd door mijn ene slechte ervaring en niet ingaan op de vraag over de ervaringen die zij er zelf mee hebben.
Al vind ik het verbijsterend om te zien dat de werkgroep van SamariuM hier zelf net zo hard aan meedoet. Dat kan inderdaad met mijn (zeer vertekende) verleden hebben welke ik volgens sommige leden van het forum van de betrokken organisatie heb, ook hierover doe ik verder geen uitspraken omdat ik dit zelf heb afgesloten en het wat mij betreft geen verdere aandacht behoeft.
Of mijn verleden op het forum van de betreffende organisatie wel of niet een rol speelt weet ik niet, ik heb mijn eigen gedachten daarover en deze wens ik dan ook niet openbaar met anderen te delen, omdat ik tevens vind dat dit er niet toe doet.

Al staat het de werkgroep van SamariuM natuurlijk vrij om hun beleid van Dungeon Monitoring openbaar te maken, ik weiger pertinent toestemming te geven om dit voorval met mij openbar te bespreken.
Zoals elders ook al en hier nu ook leesbaar is, is het een zaak tussen de betrokken werkgroep, de betrokken Monitors en mijzelf en niet tussen SamariuM en een ander BDSM-forum.
Hiervoor begrip gevraagd.
Dus... In je openingstopic begin je met te vragen: goh, ik heb dit en dit meegemaakt, is dit normaal? En eindig je met een algemene vraag. En vervolgens ga je bitchen omdat mensen in gaan op je vraag of het normaal is, en ga je daarover lopen bitchen omdat je het eigenlijk bedoelde in z'n algemeenheid? Joh, dan had je beter iets kunnen zeggen als 'Ik zat laatst in een spel en dat werd onderbroken door een DM. Dat vond ik vervelend. Hebben meer mensen dat meegemaakt en hoe gingen jullie ermee om?'. Maar ja, het is geen ideale wereld enzo. Ik vind het in ieder geval nogal stom dat je nu zelfs zegt dat wij off-topic zijn gegaan. Je vraagt nota bene zelf of het normaal is! Hoe hadden we er dan op moeten reageren? En dan vind ik het vooral stom dat je wel van derden wilt horen of het normaal is, maar niet van de betreffende DM-ers zelf? Joh. Nou breekt me de klomp.

Oh en tot slot:
Di-marco schreef:Tevens vind ik het niet netjes dat van een ander forum, waarin ik feitelijk precies hetzelfde zeg, zelfs een copy-paste heb uitgevoerd, wordt geciteerd en er op allebei de forums een andere draai wordt gegeven door dezelfde personen aan een vraag naar ervaringen van anderen en er weer mijn geval als grootste issue wordt uitgelicht. Zoals gezegd is het niet de bedoeling om SamariuM in een kwaad daglicht te stellen, zijn anderen beter in dan ik en mijn Samarium-forum-tijdperk ligt nu achter me, niet vanwege de leeftijd inderdaad. Dat heb ik geaccepteerd en daarmee is de kous af wat mij betreft. Al lijken sommigen er nogal vol van te zijn, maar daar denk ik simpel over. By keep talking about me, they keep me alive.
WTF? Man, wat bedoel je hiermee? En waarom gooi je dat op dit forum? Zo schoon is jouw lei dus blijkbaar nog niet.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Wever

Bericht door Wever »

Di-Marco schreef:Allereerst dank naar de reacties, maar ik zeg er gelijk bij dat ik het een beetje jammer vind dat gelijk bekend wordt gemaakt om welk feest het ging.
Het is je misschien niet opgevallen, maar het Nederlandstalige BDSM-wereldje is klein. Als je het ook nog eens op twee fora gaat verkondigen is de kans al helemaal groot dat je anderen treft die erbij waren...en zich niet geremd voelen door jouw wens om het algemeen en anoniem af te handelen. Zeker doordat je zo scherp uithaalt is het ook niet meer dan logisch dat je weerwoord daarop krijgt.
Di-Marco schreef:Samarium heeft lang genoeg gelachen en gedold met mijn naam en persoon.
Correctie: in jouw perceptie heeft samarium lang genoeg gelachen en gedold me je naam en persoon. Namens feesten kan ik niet spreken, en de chat (alsmede de langere off-topic threads) volg ik er niet. Maar bij de draadjes die ik wel volgde reageerde je veel sneller aangebrand op de onschuldige plagerijtjes die naar iedereen toe gemaakt worden.
Di-Marco schreef:...dat ik hoop dat het gezien wordt als opbouwende kritiek, zoals het is bedoeld en dat de mensen in kwestie hier iets mee doen en er lering uit trekken.
Ik hoop dat je hier doelt op de antwoorden die anderen (guilty op kop) gegeven hebben, want jouw eerste post kan ik nogal moeilijk "opbouwend" noemen (m.a.w.: teveel de nadruk op wat er verkeerd zit, en te weinig - niets - om hoe het praktisch gezien beter kan).

@Yara: waar het algemeen geldende manieren om goed te DM'en betreft...is het een optie om de muziek in de speelruimtes zachter of uit te zetten? Ik ken de locatie natuurlijk niet, maar te luide muziek hoor ik regelmatig als "klacht" op een BDSM-feest (ik zet 't tussen aanhalingstekens omdat 't blijkbaar niemand hoog genoeg zat om er een opmerking over te gaan maken bij de organisators). Daarentegen heb ik nog niemand horen klagen (integendeel) als er geen muziek gespeeld werd.

Bovenstaande is natuurlijk alleen handig als het kan. Ik ken de jf's alleen maar van horen zeggen, en ken de locatie al helemaal niet.

EDIT: ook even melden dat ik me volledig bij Crownless aansluit (heb momenteel niet de tijd gelijkaardige bedenkingen uit te schrijven).
Gesloten