vanaf wanneer spreek je van 'je begin'

JJV

vanaf wanneer spreek je van 'je begin'

Bericht door JJV »

net als't andere topic dat ik net open.. was gespreks en soulsearch technisch een goed weekend blijkbaar
ik blijf namelijk stotteren als mensen me vragen "hoelang ik er al mee bezig ben"

m'n eerste seksvriendin.. hing met een vergrootglas boven mn kruis zo ergens halverwege een aangename bezigheid. ..hebben we't gehad over shawltjes en (haar) vastbinden.. had'ze't over plotseling zwaarden in matrassen willen rammen tussen iemands benen (zie die maar eens voor je geestesoog vrienden) .. en had ze me een (roze)herenbody willen aantrekken..
toch zie/zag ik haar absoluut niet als 'dominant', en merk ik haar ook niet aan als 'mn eerste bdsm' ervaring. al heeft ze op z'n minst zaadjes geplant.

latere frutsels met touwtjes.. eerste via een webshop/postorder gekochte leren riempjes..
was ook allemaal èrg vrijblijvend. 'was' ik toen begonnen..

'begin je als je zelf vindt dat't dan nu dan toch wel 'echt' is' ?
'als iemand je(of jij iemand) Mr(s) noemt of vindt?

ik speel'm door naar't panel
~\v/~
Sabrina

Re: vanaf wanneer spreek je van 'je begin'

Bericht door Sabrina »

Misschien heeft mijn antwoord een ginormous duh-gehalte, maar ik post 't toch maar. Voor mij kreeg het de sticker BDSM toen ik de onschuldige spelletjes niet meer alleen als onschuldige spelletjes zag, maar ik ook een ongelijke machtsverhouding voelde op die momenten. Als het D/s-deel je ding niet is, blijft er al weinig van mijn definitie over, maar enfin: dit is hoe ik 't onderscheid maak en dus hoe ik aan kan geven wanneer ik begon...

Wat trouwens, nu ik er over nadenk, voor mij al best lang geleden voelt... 4 jaar is toch best veel op mijn nog maar 19 jaar oude leventje... Maar dat terzijde.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
JJV

Bericht door JJV »

nou
dat 'duh'gehalte vind ik dus best meevallen

als ik zo naar die eerste relatie van mij terugkijk dan herken ik allemaal dingen waarvan je achteraf zegt.. hallllo
maar omdat je't op dat moment niet als zodanig beleefd heet't dan toch anders

(net zoals je in vanille relaties waarbij 1 partner duidelijk de boel domineert ook niet van d/s spreekt)
~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

Voor mij was het wel een helder, aanwijsbaar punt. 8 juli 2006... ongeveer. :lol: Maar ik kan me voorstellen dat dat lastiger aan te wijzen is als het geleidelijker gaat.
JJV

Bericht door JJV »

:confused: eeh.. ja.. en waarom 8 juli 2006? :confused:
~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

Toen vond ik BDSM. De term, de mensen, een chatroom, de website van WS. Dat was de dag dat mijn wereld op de kop kwam te staan. De herkenning, thuiskomen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

de eerste waarmee ik iets meer deed dan een beetje gefrutsel
is nog altijd mijn huidige man en dominant ik was toen 30
en hij had veel meer ervaring dan ik

maar t echte begin zin zat in mijn hoofd met fantasieen toen was ik misschien een jaar of 10
dus tsja wat is het begin he ?

oepzz
colet

Bericht door colet »

Geacht panel,

graag sluit ik mij aan bij de vragen van topicstarter. Al enige tijd wissel ik in beantwoorden van soortgelijke vraag tussen
- de ontdekking van eigen gevoelens(puber, maar vond mijzelf gek 1984)
- eerste keer op internet vragen hoe 'vreemd' het was wat ik wilde (2000)
- de be'labelling' ervan(2000),
- eerste keer een echte Dominant (Frodo ;)) live aan de telefoon (2001)
- thuiszijn op WS, mijn naam er zien staan :) (2001)
- de eerste dingetjes kopen (2001)
- de eerste BDSM-ers ontmoeten(2001),
- eerste keer WS-ers ontmoeten op een meet (2008)
- eerste gefföbel op spelgebied(begin 2009) en de
- eerste keer écht spelen en weten dat dit het is (mei-juni 2009).
Als ik nu ter plekke, onder dwang en met uitzicht op kruisverhoor en marteling iets zou moeten bekennen....(hahaha dan koos ik eerst héél lang niets, want ik wil kruisverhoor en marteling niet mislopen :mrgreen: ) dan noem ik in één adem zowel het 'labellen' als half 2009 gaan spelen. Als de vraag dan nog niet genoeg beantwoordt is dan noem ik, denk ik, half 2009 als begin....of toch toen in 2000...nee half 2009....mag het toch niet allebei?*smeekt* Oke, dan half 2009! :amen:
Is het dan ook nog van belang waarom je het één wel écht spelen vindt en het andere niet?
En toch.....als ik bedenk wat ik mijzelf 'eigen' heb gemaakt aan lezen en bestuderen in de afgelopen jaren...eigenlijk telt dat toch ook wel mee. Als ik in 2001 écht was begonnen met een Dominant had ik er zó compleet anders ingestaan. Dan was er nog zoveel onbekend geweest. Nu, mede door lezen, kijk ik van weinig dingen nog echt heel erg op.
Het lijkt natuurlijk niks, geacht panel, als iemand pas een ruim half jaar speelt. Toch heb ik niet het gevoel dat ik er pas zo kort mee bezig ben. Kan het panel overwegen om er een theoretisch en praktizerend begin van te maken?
Zover mijn aandeel.

*al dat gepost over spelen, beginnen, piercings en nouja..sowieso WS, doen me nog meer tegen de muren opstuiteren*
Laatst gewijzigd door colet op 01 feb 2010, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
kitten

Bericht door kitten »

Had je niet een moment van thuiskomen? Ik kan dat heel duidelijk aanwijzen, het moment dat alles voor mij op zijn plek viel. Dat ik thuiskwam.
colet

Bericht door colet »

Vind je bovenstaande niet bewijzen dat ik een twijfelkont ben? En dan ga je mij zo'n vraag stellen? :clown:
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dat had ik al voor ik wist welke naam het had... enkele minuten later viel die naam en begon ik te protesteren. Want ik had er ook een heel euhm verkeerd beeld bij. Daarna zowat nieuwsgierigen op internet om te zien of mijn beeld klopte of verhaal van vriendje klopte. En op WS blijven hangen!
En ja soms denk ik van: goh ben ik wel ECHT begonnen, ik heb nog steeds heel weinig ervaring. Vooral door gezondheid maar toch.
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

ik bond mijn eerste vriendje op mijn 16de al vast alleen had ik geen idee dat dat bdsm heten.
ik had toen helemaal nog geen internet
pas jaren later, zo rond mijn 20ste jaar en ik een keer op het inet las over bdsm en dacht ik he verhip das wat ik doe.
dus voor mij ligt het echte begin op dat moment, maar eigenlijk was het begin op mijn 16de..

damn das al 21 jaar geleden :shock:
phedre

Bericht door phedre »

bij mij ligt het begin ergens in 1985 denk ik...... lag ik bed met mijn ex.. en die was eens wat harder dan normaal en ik vond het heerlijk. Niet dat ik het toen meteen de term bdsm gaf.. denk dat he tnog wel jaar of anderhalf twee duurde voordat we die term hadden ontdekt, maar vanaf dat moment is het gaan groeien tot waar ik nu ben...
colet

Bericht door colet »

Oke oke...als we het zo bekijken...
dan kwam ik in 2000 al thuis! Als ik teruglees wat ik toen schreef, hoe het ging en alles....Ja daar viel alles op zijn plek, mijn dromen, fantasiën, mijn 'foute' mannen-voorkeur, beseffen en wéten dat je vanaf dát wil, mijn...ja alles.
De tranen die ik toen huilde waren van opluchting, herkenning en geluk.
Door allerlei onstandigheden heb ik die sleutel bewaard, gekoesterd en soms even in mijn hand gehouden...zo dichtbij...
Er bleef opluchting, herkenning, er kwamen tranen van gemis en er kwam berusting/acceptatie van wat ik ben/wil zijn.

Pas dus, laten we zeggen, mei-juni 2009 stak ik hem letterlijk in het slot. Ik nam zelf die sleutel in mijn hand en opende de deur, besefte en wist toen dat ik vanaf toen niet meer zonder wilde en kon ....

Toch als ik nadenk zijn er veel mooie momenten ervoor geweest, de eerste keer dat ik iemand aankeek en voelde dat diegene mij enorm triggerde, dat was ook weer een stukje wéten. De eerste keer dat ik tegen mijn vader vertelde dat ik sub was en wilde zijn/dat BDSM mijn ding was.
Misschien is mijn begin en thuiskomen wel het beste te omschrijven als een adventskalender. Er zijn zoveel deurtjes en raampjes, alles telt mee. Mijn tranen nu wisselen van gemis/verlangen naar trotszijn op eigen gekozen weg.

Ik heb nu een sleutel, gewoon eentje die in mijn hand ligt. Die sleutel houdt mij op de weg.... Soms zijn jullie WS-ers mijn sleutelmakers en bespreek ik waar ik tegenaan loop. De deur piept en kraakt, zulen we maar zeggen. En voorlopig lijkt dat goed, toch hoop ik dat er een sleutel is die precies gaat passen in mijn hand en in het slot, dat die sleutel zonder horten of stoten de deur doet openzwaaien!!
Tári

Bericht door Tári »

Mijn "begin", mijn "thuiskomen" was eigenlijk toen ik voor het eerst keiharde sex had. Het viel dan weliswaar niet onder BDSM (geen bondage, geen pijniging) maar ik voelde me zo ontzettend klein, nederig en heel erg vrij. Voor het eerst kon ik me gewoon helemaal laten gaan, helemaal mezelf zijn.
Misschien denken jullie hier heel anders over maar voor mij was dat gewoon echt het "thuiskomen", het "begin" van mijn ontwikkelingen in de BDSM.
Gesloten