spelen en een stoornis?

Zou jij spelen met iemand die een stoornis heeft?

Ja
10
48%
Nee
11
52%

Totaal aantal stemmen: 21

eireann
Site Admin

Re: spelen en een stoornis?

Bericht door eireann »

is dyslectisch ook een stoornis dan? een handycap zeker, maar toch geen stoornis? Stoornissen zijn toch altijd van psychische aard?

Voor mij hangt het van de stoornis af, van de persoon, hoe de persoon er mee omgaat, en ook de intensiteit van de stoornis. Zou het eigenlijk alleen hoeven weten als het tijdens een spel tot uiting kan komen. Voor een relatie zou ik het zeker willen weten. Verliefdheid laat zich niet sturen, (dus als er iets komt tijdens een relatie is het weer anders) Maar een relatie met iemand met een heftige stoornis (die gedrag in dagelijks leven beinvloed), dat ga ik zelf niet trekken, dus dat wordt niks.
**Self Rescuing Princess**
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik ben lichamelijk gehandicapt en heb een chronische ziekte en ik heb een vriendje/Dominant die daar helemaal geen problemen mee heef en daar in onze D/s een prima flow in hebben gevonden.

Is stoor me best wel aan de zwart-wit heid van de poll en de veronderstelling dat iemand met een beperking niet de moeite waard is om mee te spelen.
david^

Bericht door david^ »

bambi schreef:Is stoor me best wel aan de zwart-wit heid van de poll en de veronderstelling dat iemand met een beperking niet de moeite waard is om mee te spelen.
Hola het was totaal mijn bedoeling niet om iemand te kwetsen.
En zoals ik al zij ik maak er geen probleem van om met iemand met een stoornis te spelen hoor echt niet.
Ik hoop dat je je niet gekwetst voeld wand dat was echt niet de bedoeling.(moest je je wel gewest voelen bied ik je bij deze mijn oprechte excuses sorry het was niet min bedoeling)

Gr
mej.s

Bericht door mej.s »

Gekwetst is niet aan de orde david. Het ligt alleen niet zo zwart wit. Don't worry, no hard feelings :)
tijgermeisje

Bericht door tijgermeisje »

*pakt paraplu*

ik vind het eigenlijk ook wel een beetje .... >.>
<.< ...hoe zeg ik dit zonder alle shit over me heen te krijgen..

een beetje gemeen om het zo te vergelijken...en weet het, je bedoeld het niet zo.. maar zoals eerder is gezegd is elk persoon anders of ze nu een stoornis hebben of niet.

'anders' is niet altijd 'stoornis' en 'stoornis' is niet altijd 'anders'

Bijvoorbeeld: mijn broertje van 10 heeft asperger, maar t is juist een super lief manneke en ik kan er zeer goed mee opschieten.

ik heb een persoonlijkheidsstoornis, maar dat weerhoudt mij er niet van om aan BDSM te doen..
vode

Bericht door vode »

Ik heb er geen problemen mee. Ik zie een 'stoornis' vooral als een extra karaktereigenschap. Zo heb ik een tijdje gespeeld met een zware ADHD'er. Natuurlijk functioneert die anders, maar iedereen heeft zo een eigen handleiding. Momenteel heb ik een vanillie/bdsm relatie en hij heeft OCD gecombineerd met angsstoornis en hypochondrie. Nou is het tegenwoordig gelukkig wat minder, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik vind dat die trekjes net maken hoe hij is en waarom ik van hem hou.
{petwolfie}bliebje^

Bericht door {petwolfie}bliebje^ »

de Ja stemknop werkt niet :lol:
tijgermeisje

idd..."foutje" mischien?
phedre

Bericht door phedre »

nee, polls werken niet bij bepaalde forumstylen. Dus forumstyle aanpassen en dan doet ie het wel waarschijnlijk
nimueh

Bericht door nimueh »

Ik zou NOOIT spelen met een adhd'er!

Ow... wacht... :nopompom: te laat.
tijgermeisje

mensen met een stoornis zijn niet minder dan normale mensen hoor.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Nee, maar als iemand een stoornis heeft. OK, ik zal praten over de dingen die ik uit ervaring ken. Als iemand Borderline heeft, of leid aan een zware depressie. Dan kan dat wel veroorzaken dat iemand minder goed kan inschatten wat er gebeurd, hoe de omgeving werkt. Hoe de persoon zelf werkt en hoe de relaties met anderen zijn.

En dat zijn dingen die ik zou willen weten als ik zou spelen met iemand die daat last van heeft.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

bliebje schreef:mensen met een stoornis zijn niet minder dan normale mensen hoor.
Dat hoor ik toch ook niemand zeggen? Een stoornis maakt je alleen een tikkeltje anders, maar zeker niet minder :).

Voor mij is het afhankelijk van de stoornis. Als onderdanige zijnde heb ik het nodig dat de persoon aan de andere kant van de zweep heel stabiel is en geen enorme moodswings heeft, want daar kan ik niet mee omgaan. Spelen met een borderliner lijkt mij daarom (in theorie!!!) geen goed idee, dus daar zal ik terughoudender in zijn.

Zelf heb ik ook een stoornis, maar dat beperkt mij niet zodanig dat ik geen BDSM-beleving zou kunnen hebben. Hij is alleen een beetje... anders :mrgreen:.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
tijgermeisje

tippi schreef:Nee, maar als iemand een stoornis heeft. OK, ik zal praten over de dingen die ik uit ervaring ken. Als iemand Borderline heeft, of leid aan een zware depressie. Dan kan dat wel veroorzaken dat iemand minder goed kan inschatten wat er gebeurd, hoe de omgeving werkt. Hoe de persoon zelf werkt en hoe de relaties met anderen zijn.

En dat zijn dingen die ik zou willen weten als ik zou spelen met iemand die daat last van heeft.

het is gewoon een kwestie van tolerantie, begrip, en geduld.
ook niet alle vrouwen of mannen zijn hetzelfde wat betreft gedrag\

vind ut een beetje discriminerend overkomen
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Het is helemaal niet discriminerend bedoelt.. en mocht je dat zo voelen (of iemand anders) dan vind ik dat heel vervelend.

Ik wilde alleen maar zeggen: ik heb gewoond/geleefd met mensen (meerdere dus!) met dergelijke problemen. Met eigen ogen gezien hoe ze veranderend. Hoe hun beleving en inschattingsvermogen vervaagde. Ik wil dat dus vooraf weten en daarover praten met de betreffende persoon.
Gesloten