Ok ik ben er ook achter, reizen met de OVchipkaart is in de Rotterdamse metro een stuk duurder geworden dan met de strippenkaart. Ik moest vandaag van de ene kant van Rotterdam naar de andere kant en was zeker 6 euro kwijt en dan heb ik voor de bus waar je tot en met morgen nog het oude stukje papier kan gebruiken ook nog 3 strippen gebruikt. Dat is dus zeker een 15 strippenkaart als je het omrekent. (Geen idee hoe en wat toen het nog zones waren trouwens). Dat lijkt mij absurt veel meer dan het was.
Ik heb het even uitgezocht en de routes die ik meestal moet afleggen zijn allemaal goedkoper geworden!!! scheelt me 1,00 tot 1,50 euro per enkele rit tot nu toe gebruikte ik altijd nog gewoon strippen maar ga toch maar snel overstappen geloof ik.
Ik ben ook duurder uit. Normaal kost heen en terug €1,40 (strippenkaart met korting), met de OV chipkaart heen en terug kost €2,20! Hmm, dacht dat het voordeel van de OV studentenkaart zou zijn dat je met korting reist, maar ik ben dus blijkbaar goedkoper uit met een normale strippenkaart. Iets klopt hier niet...
tsja moet je wel een auto hebben. Niet naar elk dorp is het hier goedkoper hoor maar toevallig waar ik heen moet wel. En echt flexibel is het ov hier ook niet hoor je mag blij zijn als je hier weg komt in het weekend met het ov. Maar het zou dus goedkoper moeten zijn praktijk heb ik nog niet geprobeerd
In de trein betaal je voor een enkeltje altijd de helft van de retourprijs met de OV chip.
Aangezien ik vrijwel uitsluitend enkele reizen koop (ik blijf nogal eens slapen) scheelt me dat bakken met geld
Hetzelfde geldt als ik onderweg bedenk dat ik toch beter op een ander station de stad binnen kan komen.
Met een treinkaartje ligt je reis vast, met de OV chip kun je tijdens je reis nog bedenken dat je ergens anders heen wil.
En m'n vaste busroute kost ook net ff minder. Lang leve de OV chip!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses? Therapy?
de roze buskaarten zijn ook duurder geworden... toeval of niet?
verder heb ik door half nederland gereisd en nog nergens in kunnen checken... in bussen moesten we ook gewoon doorlopen
helemaal eens, ik had er poosje terug in mijn posting ook al over geschreven.. de ellende en rijen in de bus elke morgen opnieuw als er massa's scholieren naar school moeten.
bitemarks schreef:In de trein betaal je voor een enkeltje altijd de helft van de retourprijs met de OV chip.
Aangezien ik vrijwel uitsluitend enkele reizen koop (ik blijf nogal eens slapen) scheelt me dat bakken met geld
Hetzelfde geldt als ik onderweg bedenk dat ik toch beter op een ander station de stad binnen kan komen.
Met een treinkaartje ligt je reis vast, met de OV chip kun je tijdens je reis nog bedenken dat je ergens anders heen wil.
En m'n vaste busroute kost ook net ff minder. Lang leve de OV chip!
Das met papieren kaartjes ook zo hoor. Of binnenkort althans, ik weet niet of het al heelemaal aangepast is. De papieren enkeltjes zijn wat goedkoper en de retourtjes duurder. Om zo alvast de treintarieven aan te passen op de chip.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de situatie waar bij een universiteitsgebouw honderden mensen in de bus stappen en inchecken. Dat als zij bij het station aankomen, de apparatuur in de bus in storing is gegaan, waardoor ze niet uit kunnen checken en dus allemaal de borg kwijt zijn. Kassa voor het OV.
Ik weet niet hoe het zit met een abonnement, maar bij de OV jaarkaart werd er bij mij nooit borg afgeschreven... Die borg kunnen OV jaarkaarthouders volgens mij dus niet kwijt zijn.