OV-chipkaart (geen gezwets)
Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
@felicia: Heb je een "gewone" OV-jaarkaart? Of een studentenkaart of een voordeelurenkaart? Als je gratis reist, gaat er namelijk volgens mij inderdaad geen borg af.
-
Sorry, ik had de OV studenten jaarkaart...
Dan wordt er niks afgeschreven als je gratis reist, maar wel als je met korting reist, volgens mij.
-
Klopt, als je met korting reist, wordt er gewoon geld afgeschreven.
Onterecht afgeschreven geld kun je natuurlijk gewoon terugvragen, net zoals je een stickertje op je strippenkaart kreeg als er per ongeluk een strip teveel werd gestempeld.
Ik merk trouwens dat er sinds de ov chip juist veel sneller ingestapt wordt en niet veel langzamer uitgestapt. Per saldo werkt dit dus efficiënter dan voorheen.
En om even terug te komen op de prijzen van enkele reizen en retourtjes: kijk zelf eens op 9292ov.nl naar de uitgebreide prijsinfo bij je reis. Dan zie je dat er op dit moment wel degelijk verschil is.
Onterecht afgeschreven geld kun je natuurlijk gewoon terugvragen, net zoals je een stickertje op je strippenkaart kreeg als er per ongeluk een strip teveel werd gestempeld.
Ik merk trouwens dat er sinds de ov chip juist veel sneller ingestapt wordt en niet veel langzamer uitgestapt. Per saldo werkt dit dus efficiënter dan voorheen.
En om even terug te komen op de prijzen van enkele reizen en retourtjes: kijk zelf eens op 9292ov.nl naar de uitgebreide prijsinfo bij je reis. Dan zie je dat er op dit moment wel degelijk verschil is.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
-
9292 geeft bij mij alleen geen ritprijzen voor de OV chipkaart, hoe zie jij dat dan? Wist serieus niet van die optie af, alleen voor het openbaar vervoer in Rotterdam kende ik die optie...
-
bij de uitgebreidee priijsinfo staan een paar tabblladen. een daarvan is de ov-chip prijs.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
-
En bij mijn reis die ik met allebei de kaarten kan maken, staat er dus geen ritprijs voor de OV chip vermeld... Vandaar 

Och... een ieder die kan rekenen had dat al lang berekend...phedre schreef:http://www.nu.nl/politiek/2182689/ov-ch ... s-uit.html
en de soap wordt weer vervolgd:)
Net zoals minister van Eurling's idee van de kilometerheffing - die ook veel duurder uitvalt ...
Ben benieuwd wanneer de subsidie verhoogt word om thuiswerken meer te stimuleren - dat zou een hoop problemen oplossen:
- minder files
- minder volgestampt ov
- mensen mogelijk meer gemotiveerd (werken wanneer ze kunnen/zin hebben -> efficienter)
- voor ouders en kinderen ook idealer: altijd de mogelijkheid dat een ouder thuis kan zijn/een oogje in het zeil kan houden (en er dus meer/beter/effectiever opgevoed kan worden)
Of draaf ik nu door?

Laatst gewijzigd door Marcuw op 12 feb 2010, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- kitten
Waarna iedereen het OV weer in vlucht?Marcuw schreef:Och... een ieder die kan rekenen had dat al lang berekend...
Net zoals minister van Eurling's idee van de kilometerheffing - die ook veel duurder uitvalt ...

Nope - het OV zal tegen die tijd ook al weer duurder zijn. Relatief gezien zou er dan weinig verschil zijn.kitten schreef:Waarna iedereen het OV weer in vlucht?Marcuw schreef:Och... een ieder die kan rekenen had dat al lang berekend...
- kitten
Dus het leven wordt duurder? Schokkend. 

Ehm... alles word duurder, natuurlijk. Waar ik op doel is juist de onredelijke verhouding van het duurder worden.
Arnhem: OV Chipkaart gemiddeld 20% duurder dan oude strippenkaart.
Waarom? De benzineprijzen zijn ook niet met 20% gestegen, de loonkosten van chauffeurs ook niet. Maar misschien moet er wel achterstallig onderhoud gepleegd gaan worden. Of moet de klant (lees: gebruikers van het OV) maar betalen omdat er een systeem door de strot word gedrukt waar niet om gevraagd is? Wat is er ook al weer gebeurd met "De klant is koning"?
Volgens mij werkt ondernemen nog zodanig dat je iets bedenkt waar klanten wat aan hebben en je daar zelf ook het grootste deel van de kosten voor R&D voor rekening neemt en een deel mogelijk doorberekend aan de klanten die het ook willen.
Dat de regering het weer doordrukt is van de zotte, zeker als ook nog eens word gezegd dat veel gemeenten nog steeds niet klaar zijn voor de invoering: http://www.nu.nl/politiek/2176175/ov-ch ... drukt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometerheffing: ook daar een verwachting van een stijging van 15-25%, afhankelijk hoe/waar/wanneer iemand rijd. Maar het zakelijke verkeer zal duurder worden (lease). Prive bezit/gebruik van een auto mogelijk niet zo veel.
Kortom: hoe krijg je mensen toch weer in de *eigen* auto ipv OV.
En niet te vergeten, dat ook prijzen stijgen van verzekeringen, nutsbedrijven etc.
Mag ik nu ook een 20% hoger inkomen gaan eisen om ook aan al die rekeningen tegemoet te komen?
Relatief gezien is dus die prijsstijging absurd.
Arnhem: OV Chipkaart gemiddeld 20% duurder dan oude strippenkaart.
Waarom? De benzineprijzen zijn ook niet met 20% gestegen, de loonkosten van chauffeurs ook niet. Maar misschien moet er wel achterstallig onderhoud gepleegd gaan worden. Of moet de klant (lees: gebruikers van het OV) maar betalen omdat er een systeem door de strot word gedrukt waar niet om gevraagd is? Wat is er ook al weer gebeurd met "De klant is koning"?
Volgens mij werkt ondernemen nog zodanig dat je iets bedenkt waar klanten wat aan hebben en je daar zelf ook het grootste deel van de kosten voor R&D voor rekening neemt en een deel mogelijk doorberekend aan de klanten die het ook willen.
Dat de regering het weer doordrukt is van de zotte, zeker als ook nog eens word gezegd dat veel gemeenten nog steeds niet klaar zijn voor de invoering: http://www.nu.nl/politiek/2176175/ov-ch ... drukt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometerheffing: ook daar een verwachting van een stijging van 15-25%, afhankelijk hoe/waar/wanneer iemand rijd. Maar het zakelijke verkeer zal duurder worden (lease). Prive bezit/gebruik van een auto mogelijk niet zo veel.
Kortom: hoe krijg je mensen toch weer in de *eigen* auto ipv OV.
En niet te vergeten, dat ook prijzen stijgen van verzekeringen, nutsbedrijven etc.
Mag ik nu ook een 20% hoger inkomen gaan eisen om ook aan al die rekeningen tegemoet te komen?
Relatief gezien is dus die prijsstijging absurd.
ja pciesMarcuw schreef:Of moet de klant (lees: gebruikers van het OV) maar betalen omdat er een systeem door de strot word gedrukt waar niet om gevraagd is? Wat is er ook al weer gebeurd met "De klant is koning"?
als klant kan je in de supermarkt ook kiezen welk merk je wil nemen !
en dat is nou precies waar het om draait!! het wordt ons gewoon door de strot gedrukt !
en dat terwijl het bedrijf ahum ff de naam vergeten

(vergeten uit te loggen) en t ov de rest van ons geld glimlachend van de giro/bank automatisch afhaald !!
lijkt wel of we gek zijn of zo .. ja tuurlijk doe maar automatisch..( jaaa sjoerrrrrr

ik weiger nog altijd een ov chip kaart .. ben al half jaar niet in de metro geweest

bus gaat prima .. scheelt mij 3 euro op een retourtje

ov chip ... weg ermee !
Alleen nu dus jammer dat het in de rotterdamse bus dus nu ook niet meer anders kan oeps.