sounds/ plasbuis spel
Re: sounds/ plasbuis spel
*kijkt naar AET* someone is asking you for help, lady :icon_biggrin:
Ik heb alleen met catheters 'ervaring'. Waarvan de meesten zelf medisch gezien (en dus in ziekenhuis) aangebracht. Pas één keer in spel en dat was nmeteen laatste keer.
Iedere keer levert het mij een ontsteking op. Los van de pijn op moment zelf en dan praten we al over extra dunne catheters.
de beleving zal voor iedereen anders zijn. Ik vind het pijnlijk en écht niet leuk. Bij mij gebeurt het alleen nog maar als het medisch gezien noodzakelijk is.
Iedere keer levert het mij een ontsteking op. Los van de pijn op moment zelf en dan praten we al over extra dunne catheters.
de beleving zal voor iedereen anders zijn. Ik vind het pijnlijk en écht niet leuk. Bij mij gebeurt het alleen nog maar als het medisch gezien noodzakelijk is.
catheters ken ik ook alleen van de laatste operatie en dan ook alleen van het verwijderen, inzetten heb ik niks van gemerkt, Petruss heeft er niets mee, en dit is ook iets waar ik niet echt bij sta te juichen.....
ik heb wel gespeelt met dilators/ sounds en je neemt idd een flink risico, helemaal als je zoals mij je electro set aansluit op de dilator in de plasbuis, als ik dit doe en doe het zeker niet met regelmaat doe ik het heel voorzichtig met een niet te dikke dilator en een steriel glijmiddel en hou de stroom laag.
want je kan de plasbuis ernstig beschadigen ( verbranden) en deze kan onherstelbaar zijn.
ga het ook niet forceren ofzo als je de dilator/sound aanbrengt maar doe dit heel voorzichtg en met beleid.
en wees je bewust van welk risico je neemt als je hem plaatst of laat plaatsen.
wil je geen grote risico's nemen doe het dan gewoon niet!
want je kan de plasbuis ernstig beschadigen ( verbranden) en deze kan onherstelbaar zijn.
ga het ook niet forceren ofzo als je de dilator/sound aanbrengt maar doe dit heel voorzichtg en met beleid.
en wees je bewust van welk risico je neemt als je hem plaatst of laat plaatsen.
wil je geen grote risico's nemen doe het dan gewoon niet!
als ze dat in een ziekenhuis doen doen ze dat met STERILE handschoenen ontsmetten er eerst de plasbuis langs buiten.
Is de sonde ook steriel zelfs de pincet waarmee ze het watje vast nemen om te ontsmetten is steriel.
Dus ik zou dit echt afraden om dit thuis te gaan doen ze dit geeft echt een heeeeeeel groot risico op infecties.
Een klein wondje aan de binnen kant van de plasbuis is genoeg voor een infectie he.
En ga dat maar eens uitleggen tegen je dokter he.
Gr
Is de sonde ook steriel zelfs de pincet waarmee ze het watje vast nemen om te ontsmetten is steriel.
Dus ik zou dit echt afraden om dit thuis te gaan doen ze dit geeft echt een heeeeeeel groot risico op infecties.
Een klein wondje aan de binnen kant van de plasbuis is genoeg voor een infectie he.
En ga dat maar eens uitleggen tegen je dokter he.
Gr
eh.. gewoon tegen je dokter zeggen dat je aan sm doet? is niet zo moeilijk hoor!
ik vind da nu ook ni moeilijk maar er zullen wel mensen zijn die da wel moeilijk vinden denk ik ze
gr
gr
daarom moet je ook alleen spullen er voor gebruiken die daar voor gemaakt zijn.
mijn dilators zijn langwerpig maar rond en stom, dus de kans op een wondje is niet zo groot als je het met beleid in brengt.
maar zonder risico's is het zeker niet.
maar dat is een bull gebruiken ook niet.....
kortom wil je het gaan doen vertel je sub wat de risico's zijn en dan kan je samen bekijken of je bereid bent die te nemen of niet.
mijn dilators zijn langwerpig maar rond en stom, dus de kans op een wondje is niet zo groot als je het met beleid in brengt.
maar zonder risico's is het zeker niet.
maar dat is een bull gebruiken ook niet.....
kortom wil je het gaan doen vertel je sub wat de risico's zijn en dan kan je samen bekijken of je bereid bent die te nemen of niet.
Ach, ik doe het zo'n 8 keer per dag en ja ik heb soms blaasontsteking maar meestal niet, de laatste keer was in de zomer ergens, kan het me al bijna niet meer herinneren.
Catheteriseren is heel goed zelf veilig en schoon te doen!
Catheteriseren is heel goed zelf veilig en schoon te doen!