Wie bepaalt de straf...

Gesloten
Triskelis

Re: Wie bepaalt de straf...

Bericht door Triskelis »

neemt niet weg dat als alle PSV-hooligans me een lelijk wijf vinden, ik dat rot zou vinden
Maar, in hemelsnaam:
waarom ?

Wat kunnen jou die hooligans schelen ?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

t gaat om de (negatieve) mening, dat die er is, maakt niet uit van wie maar wel in die hoeveelheid (denk ik?)
**Self Rescuing Princess**
Triskelis

Bericht door Triskelis »

Het zou moeten gaan om de basis, kennis, het inzicht dat tot een mening leidt.
Aan de hand daarvan moet een mening op haar waarde beoordeeld worden.

Als de hoeveelheid bepalend zou zijn voor de waarde van een mening was de aarde nu nog plat.
Crownless

Bericht door Crownless »

Offtopic: ik heb meegemaakt dat iemand door een groep werd zwartgemaakt. Die persoon moest ik maar negeren. Dikke onzin, ze is nog steeds een goede vriendin maar het zorgde er wel voor dat ik later met haar kennis maakte dan normaal. En dat gedoe bleef wel iets dat meespeelde. Het is niet zozeer dat een iemand me x of y vindt. Of een groep. Maar menen houden dat zelden voor zichzelf. En dat beïnvloed weer anderen. En ja, dan kun je wel denken dat die personen daar zelf een oordeel over kunnen hebben, maar toch, het gaat invloed hebben.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Misschien is het een vrouwending? Kan jij niks bedenken waarvan je in de verdediging zou schieten als duizenden mensen het allemaal stom vinden?
Triskelis

Bericht door Triskelis »

Iets bedenken ?

Ik ben me nu al aan het verdedigen.
Maar ik vind het dan ook belangrijk om te weten wat jullie er van vinden.
Uit nieuwsgierigheid, om te sparren, om te overweegen en om nog zoveel redenen meer.

Maar, ik weet wel, dat de oren laten hangen naar de massa niet tot de mooiste ontwikkelingen leidt.
Bedenk maar eens wat het meeste verkocht wordt, het meeste bekeken, het meeste geconsumeerd.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

T antwoord mag ook gewoon 'nee, ik kan niks bedenken' zijn :)

Ik vind het moeilijk om het me voor te stellen, maar goed daar hoef jij geen 'bewijslast' voor aan te leveren natuurlijk.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik geef ook best veel om de mening van mensen die ik respecteer op het gebied waar ze die mening over geven, of om de personen die ze zijn. Als een wildvreemde iets van me vindt, doet me dat minder. Als iemand die ik niet zo interessant vind iets van me vindt, doet me dat bijna niets.

En als alle PSV hooligans Crownless een lelijk wijf vinden, bevestigd dat hun gebrek aan smaak alleen maar ;)

On topic denk ik dat er maar een paar mensen zijn die tippi zo aan zouden kunnen pakken waar ik bij ben. Net zoals er maar een enkeling is die mij aan zou hoeven pakken. Maar dat soort dingen gaat volgens mij vanzelf wel goed, zolang je allemaal de relatie die je tot elkaar hebt aanvoelt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Crownless

Bericht door Crownless »

Dat is geen vrouwending, maar een individuending. Toch zijn er veel dingen. Kijk maar naar hoeveel mensen gaan steigeren als een politieke mening niet overeen komt en je daarom 'stom' wordt gevonden.

Overigens heeft t mijns inziens nietsmet behaagziek te maken als je ngemakkelijke gevoelens wilt vermijden. Meer een manier om ermee om te gaan. Sommige mensen doen een kwetsende mening af als onbelangrijk, anderen voelen zich rot en gaan kijken in hoeverre die mening waar is. Whatever floats your boat.

Ik snap trouwens niet helemaal de link van je iets aantrekken van meningen van anderen en je oren laten hangen naar de massa.
Triskelis

Bericht door Triskelis »

Ach,

het gaat niet om het aantal, er zullen miljoenen mensen op deze aarde zijn die iets dat ik doe stom vinden.
Het gaat, natuurlijk, om wie het stom vinden.

Ook ik heb mijn "peers", ook ik ben afhankelijk van de mening van sommige mensen om mij heen, ook ik ben daar gevoelig voor (gelukkig maar, want zonder zelfreflectie kom je bij de symptomen die Marijke noemde uit).
Maar, het is volgens mij niet onverstandig om een gepaste distantie te hebben tot de mening van anderen en er niet je gehele emotiionele hebben en houwen aan op te hangen.
Crownless

Bericht door Crownless »

Je hebt je rot voelen en je hebt je rot voelen natuurlijk ;) en mijn emotionele hebben en houwen beperkt zich niet tot me rot voelen. Gelukkig maar :)
fantashe

Bericht door fantashe »

eireann schreef:Na twee pagina's letters (a/A/B) in meerdere varianten, heb ik het opgegeven. Als iemand de eindconlusie wil doorgeven tzt dan hoor ik het wel :)

Is het leuke van een discussie als deze juist niet, dat er niet 1 eindconclusie is? Behalve misschien dat het inderdaad afhangt van de interactie tussen de 2 of 3 betrokkenen? Ik vind het in elk geval erg leuk de diverse zienswijzen van iedereen te lezen.
JJV

Bericht door JJV »

Crownless schreef:Hmm. Ik word hier wel een beetje ongemakkelijk van. Ik bedoel, het impliceerd wel dat sommige mensen conclusies trekken over mijn dominantie als ik niet op een 'dominante' manier reageer op hun plaagstootjes. Dat zou ik niet fijn vinden eigenlijk. Ik bedoel, ik zou wel met me laten sollen dan. En dan? Neemt zo'n persoon me niet meer serieus als Dom? En mijn sub? Die zich dan onderwerpt aan zo'n Dom die met zich laat sollen?
ik maak dit vrij regelmatig mee in oa chat.. eigenlijk (en dan bedoel ik met name chatplaza)

als je niet op een relsub ingaat dat mensen je dan..
tja

ik 'heb' niks met de meeste mensen daar
dus eigenlijk laat't me siberisch
maar zodra je dan mensen prive leert kennen krijg je wel ineens opmerkingen van "goh. je bent toch anders..."
dat ik denk.. wie z'n probleem is't nu eigenlijk
~\v/~
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik kan me alleen maar bij de 'het is afhankelijk van de personen'-conclusie aansluiten. Bij de meeste mensen zal ik ook geen grapjes maken die als uitdagen kunnen worden geïnterpreteerd, dus voor de paar personen waarbij ik dat wel doe, geldt wat ons (Romanticide en mij dus) betreft dat ze best mogen reageren tot op zekere hoogte. Een keer een tik geven of een boze blik/corrigerende opmerking o.i.d. mag dus wel, maar meer dan dat staat Romanticide niet toe. Ik blijf wél zijn meisje, en hij wil niet dat anderen zomaar aan zijn meisje gaan zitten. Ik dien het dus ook gewoon niet uit te lokken tot dat punt, anders ben ik héél erg fout. Als een andere D naar Romanticide moet om over mijn gedrag te klagen, dan ben ik veel te ver gegaan. Zolang dat niet hoeft, kan een beetje klieren en geinen best heel leuk zijn en mag ik het ook wel, als ik de consequenties maar accepteer :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
pluis

Bericht door pluis »

Vroegah, toen de lucht nog blauw was en de sex nog smerig, en toen JJV en ik nog samen waren, waren we eens in Same Place. Een vriend van mij / ons was daar ook, en ik ging op dezelfde, gezellige bijdehandte manier met hem om als anders.

Ik weet niet meer wat ik deed of zei, maar ineens zei die vriend tegen JJV: als ze dat nog eens doet, dan pak ik haar aan, hoor.. (ofzoiets).

k vond dat wel n mooie oplossing. Ik wist dat ik me te gedragen had, JJ kreeg dde kans zelf in te grijpen als ie dat had gewild en de betreffende vriend kon gewoon reageren op wat ik deed.
Gesloten