Wie bepaalt de straf...

Gesloten
Ms. M

Re: Wie bepaalt de straf...

Bericht door Ms. M »

Crownless schreef:Nu is er een meningsverschil over hoe je als buitenstaander om moet gaan met een onderdanig persoon en dat maakt dat ik me ongemakkelijk voel.
Ik zocht naar de persoon die zou zeggen: Alleen met iemand waar ik een speelrelatie mee heb, op het moment dat die speelsituatie gáánde is, zou ik als dom(me) reageren. Alle overige mensen zijn gewoon mensen. Geen doms, geen subs.

En ik zou het verschrikkelijk irritant vinden als ik door een willekeurig iemand waar ik geen spelrelatie mee heb als domme benaderd zou worden. Dat wordt ongeveer net zo op prijs gesteld als een willekeurig iemand die me vol in mijn kruis zou grijpen. Trouble is bound to happen, maar dan wél op een gelijkwaardige manier. Heeft niks met d/s te maken op dat moment.

Dus: niet 'Dom B zet sub a op d'r plek', maar 'persoon B reageert op persoon A'.
ericadventure

Bericht door ericadventure »

Waarom plaagt/flirt de sub naar een andere dominant? Is dat omdat zij reactie zoekt/vraagt? En hoe ziet dat plagen er dan uit. Ik heb een context nodig om daar goed antwoord op te geven. Zie verhaal fantasche en Toran die reageren op elkaar zoals het hun goed dunkt. Dat klinkt als okee en heb ik geen problemen mee.

Ben ik als mens op een speelfeest samen met mijn vriendin en zij maakt grapjes en geintjes en is bijdehand in een gesprek dat wij hebben met andere mensen dan is daar geen enkele reden voor om door wie dan ook "dominanten" wijze op in te grijpen. Ik zie geen reden daarvoor! We zijn in mijn beleving mensen in welke setting dan ook dat daar ook nog andere spelregels zijn tussen mensen dat is aan hun. In een wederzijds gesprek gelden de "gewone" normen en waarden hoe je met elkaar omgaat.

Zijn we op een verjaardag met sm'ers dan worden er plaagstootjes over en weer gegeven en daar heb ik geen moeite mee. De meeste kennen elkaar al wat langer en weten dat plagen en reactie kan opleveren. Binnen deze setting is dat mogelijk maar dan ligt het ook nog aan de personen onderling en de relatie die zij met elkaar hebben waardoor het kan zijn dat ik vanuit mijn dominatie "plagerig" ingrijp. Dat heeft niets met straffen te maken. Dat blijft iets tussen twee mensen.

Tjeemie ben ik nog een beetje duidelijk.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

fantashe schreef:
eireann schreef:Na twee pagina's letters (a/A/B) in meerdere varianten, heb ik het opgegeven. Als iemand de eindconlusie wil doorgeven tzt dan hoor ik het wel :)

Is het leuke van een discussie als deze juist niet, dat er niet 1 eindconclusie is? Behalve misschien dat het inderdaad afhangt van de interactie tussen de 2 of 3 betrokkenen? Ik vind het in elk geval erg leuk de diverse zienswijzen van iedereen te lezen.
Sorry, ik zal er volgende keer 'humor/sarcasme' hokjes om heen zetten... dat het niet eenduidig is snap ik ook wel. Laatste pagina's met persoonlijke voorbeelden waar wel al veel makkelijker en leuker om te lezen dan de a/A/B situaties.
**Self Rescuing Princess**
oda

Bericht door oda »

Ik voel me eerlijk gezegd ook ongemakkelijk bij deze vraag. Want ik kom net om het hoekje kijken, vanuit een DD/s (Developping... :icon_biggrin: ). Ik ben zijn subje aan het worden, hij mijn Dom. Dat groeit en en voelt als thuiskomen, en in dat thuiskomen kan ik mijzelf meer zijn dan ik ooit heb kunnen zijn. Dat houdt me op het pad, dat gevoel dat ik thuiskom, dat ik mijzelf kan zijn.

Bij deze discussie voelt het net alsof die vrijheid die je verwerft in de wereld waar je terechtkomt op een andere manier wordt afgenomen. Want zijn subje zijn breekt mijn wereld als het ware open, maar als dat betekent dat ik in die wereld door mensen die dominant zijn aangesproken word, gecorrigeerd word of zelfs gestraft word vanwege het feit dat ik een sub ben, dan is die wereld ineens heeeel klein!

Dan is wat nu zo belangrijk is ineens een labeltje (dat is niet zo hoor, dat lees ik erin).

Zijn subje zijn maakt mij een beter, voller mens, en dat mens ben ik voor de wereld, en daarop wil ik worden aangesproken en zonodig gecorrigeerd. En daar hoeft mijn Dom niet tussen te komen. Het zegt niets over zijn dominantie.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Ik denk dat je het ook niet moet zien, van bij de minste geringste "misdraging" moet een sub op de vingers worden getikt, anders is de Dom een watje ofzo. Maar persoonlijk vind ik niet dat iemand zich moet verschuilen achter zijn/haar Dom als je duidelijk aan het uidagen bent.

Misschien een voorbeeldje... Ik heb een vanilla vriendin die heel wat tijd terug twijvelde of ze misschien into bdsm was. Ik nam haar mee naar een jongerenfeest en ze zat wat te geinen met een Dominant. Uiteindelijk was ze, als hij langs liep, haar been aan het uitsteken, vervelende/plagende opmerkingen aan het maken, en ook tegen zijn kont aan het tikken. Ik waarschuwde haar: " moet je niet doen, straks krijg je reactie en dat vind je dan niet leuk." Hier was zij het niet mee eens want: "ik ben zijn sub niet dus hij mag me lekker niets doen" . Anderen waarschuwden haar... Hij waarschuwde haar ook, ze ging weer door. Dit was dus niet in 1 feest, maar ging ook het volgende feest weer door. Hij deed overigens ook plagende opmerkingen haar kant uit, dus het was wel over en weer. Maar voor mijn gevoel ging ze steeds een stapje verder. Uiteindelijk pakte hij haar vast en duwde haar richting de grond, met de medeling dat ze los mocht als ze erom vroeg. Zij werd boos, kreeg een zweep te pakken en smeet die in zijn gezicht. In ieder geval, drama dus.
Tot op vandaag zijn we het er niet over eens, zij vind dat hij het recht niet had, want ze was niet zijn sub. Ik vind dat als je te lang doorgaat en overduidelijk uitdaagd, dat je het risico hebt dat iemand hapt. Overigens hebben we gezamelijk ervoor gekozen om het ermee eens te zijn dat we het er oneens over zijn.

Ik vind dat dat ook voor mezelf telt. Niet bij een plagende opmerking meteen berispt worden, maar na lang bewust uitdagen vind ik dat er een kans is dat je reactie krijgt. En dan vind ik niet dat je je achter je Dom moet verschuilen of achter het feit dat je niet onderdanig naar die persoon bent.
Ben nooit uitgeweest in het vanilla wezen, maar ik denk dat als je steeds je kont in iemand zijn gezicht duwt, of je borsten, dat er dan ook een kans is dat iemand ze uiteindelijk aanraakt, ongeacht of je erom gevraagd hebt.

En voordat ik nu iedereen over me heen krijg. Ja, nee is nee, ook na uitdagen. En ik vind ook dat iemand dan meteen moet stoppen. Maar dat er eerst een reactie komt.... nee, dat vind ik dan niet raar.

edit: Dit voorval is dus wel hoe het mij bijstaat. Ik kan me voorstellen dat zij het verhaal anders zou vertellen of anders in haar hoofd heeft. Ik verwacht niet dat ze hier reageert daar ze hier geen account heeft. De Dominant is kwestie is er niet meer dus die kan ook geen aanvulling geven. Het is dus alleen een voorbeeld om mijn standpunt beter toe te lichten.
phedre

Bericht door phedre »

miss_meeko schreef: Misschien een voorbeeldje... Ik heb een vanilla vriendin die heel wat tijd terug twijvelde of ze misschien into bdsm was. Ik nam haar mee naar een jongerenfeest en ze zat wat te geinen met een Dominant. Uiteindelijk was ze, als hij langs liep, haar been aan het uitsteken, vervelende/plagende opmerkingen aan het maken, en ook tegen zijn kont aan het tikken. Ik waarschuwde haar: " moet je niet doen, straks krijg je reactie en dat vind je dan niet leuk." Hier was zij het niet mee eens want: "ik ben zijn sub niet dus hij mag me lekker niets doen" . Anderen waarschuwden haar... Hij waarschuwde haar ook, ze ging weer door. Dit was dus niet in 1 feest, maar ging ook het volgende feest weer door. Hij deed overigens ook plagende opmerkingen haar kant uit, dus het was wel over en weer. Maar voor mijn gevoel ging ze steeds een stapje verder. Uiteindelijk pakte hij haar vast en duwde haar richting de grond, met de medeling dat ze los mocht als ze erom vroeg. Zij werd boos, kreeg een zweep te pakken en smeet die in zijn gezicht. In ieder geval, drama dus.
Dit is idd een rl-voorbeeld van wat ik daarnet als gebeurtenis in chatroom noemde, de dominant zou dan dus onbeperkt geplaagd en getreiterd mogen worden door de persoon in kwestie, omdat die haar Dom niet is?? denk toch dat jongedame ook de grenzen van fatsoen niet kent.

Trek dit eens terug of door naar de vanillawereld.. je zit in een kroeg, als man en er zit vlak naast je een vrouw, die je continu plagerige opmerkingen toegooit, die je ook lichamelijk plaagt, door je steeds aan te tikken, benen uit te steken als je langskomt, wat zou je dan doen als man? Ik denk dat als je het maar lang genoeg volhoudt, de man ook wel ingrijpt en je een rotschp tegen dat k*tbeen aangeeft of dat been vastpakt en zo hoog optilt dat je van kruk af flikkert.. kortom.. dan grijpt de man ook in.. lijkt me?
miss_meeko

phedre schreef: Dit is idd een rl-voorbeeld van wat ik daarnet als gebeurtenis in chatroom noemde, de dominant zou dan dus onbeperkt geplaagd en getreiterd mogen worden door de persoon in kwestie, omdat die haar Dom niet is?? denk toch dat jongedame ook de grenzen van fatsoen niet kent.
Even mijn beste vriendinnetje hierin verdedigen hoor. Die jongedame kent wel degelijk de grenzen van fatsoen, was alleen toendertijd nog niet helemaal uitgepuberd (net als ik als ik er nu op terug kijk) en had moeite met de grenzen te herkennen. We waren nog jong, net 18 (en ja, er zijn er die met 18 wel uitgepuberd zijn bla bla bla) maar ook die het nog niet helemaal zijn. Ze zou denk ik nu niet meer zo reageren, al blijft ze stug van mening dat een man altijd netjes moet blijven tegen de vrouw, ongeacht wat er gebeurd, totdat er toestemming is om niet zo netjes te zijn.
kitten

Bericht door kitten »

de dominant zou dan dus onbeperkt geplaagd en getreiterd mogen worden door de persoon in kwestie, omdat die haar Dom niet is?? denk toch dat jongedame ook de grenzen van fatsoen niet kent.
Wat is er mis mee om haar als gelijkwaardige aan te spreken op haar gebrek aan fatsoen ALS MENS? Waarom moet ze als sub "op haar plek" gewezen worden? Wat nou haar plek!? Zij is sub, dús moet ze worden gecorrigeerd? Als hij het echt zo vervelend vond, had ie haar ook kunnen negeren, een sneer geven dat ze moet opzouten enz enz.

En wat ook al gezegd is: nee is nee. Of is sexy kleding een excuus voor verkrachting? "Als je maar lang genoeg doorgaat met je sexy kleden, ja dan vraag je er ook om."?

Jouw vergelijking, phedre, iemand van de barkruk laten sodemieteren, is strafbaar! Natuurlijk doe je dat niet en ik zou het ook niet goedkeuren vanwege dat de dader vindt dat ze erom vroeg.
miss_meeko

Nee, sexy kleding is geen reden voor verkrachting. Maar als iemand practisch bovenop je gaat liggen kan iemand wel het idee krijgen dat je zin hebt. Dan vind ik alsnog dat iemand direct moet stoppen als blijkt dat het niet zo is en ze niet wil.

Op een speelfeest iemand bewust uitdagen, kan de Dominant het idee geven dat ze wil klooien. Hij kan dat reageren. Als blijkt dat ze dat niet wil moet hij stoppen. Maar dan kan je niet alleen de Dominant helemaal de schuld geven dat hij het verkeerd begrepen heeft.
kitten

Bericht door kitten »

Marijke schreef:Heeft niets met Ds te maken. Dat heeft te maken met elkaar aanspreken op vervelend gedrag.
Juist! Dát vind ik de essentie.

Een D heeft zéker geen recht een sub die uitdaagt op haar plek te zetten/straffen/corrigeren.
miss_meeko

Marijke schreef:@ Miss-meeko - Vindt ze dat vrouwen niet netjes hoeven te blijven tegen een man, totdat er instemming is bereikt? Stel dat een man haar aan haar kont zou zitten, zou zij dan passief moeten ondergaan wat hij doet totdat ze instemming heeft van hem om hem te vertellen waar hij die rotpoten van hem kan steken?
Jawel, en dat doet ze gelukkig ook meestal wel :) Maar in een ruzie ofzo vind ze niet dat een man mag terugslaan als een vrouw hem een klap in het gezicht geeft ofzo. Ze vind dat de man altijd met zijn handen van de vrouw moet afblijven. Maar dat ook wel een beeld wat je wel meer hoort. Waar ik persoonlijk niet achter sta. Maar zij kan haar mening hier niet verdedigen, dus ver inhoudelijk op haar mening ingaan heeft geen nut m.i.
Hij had aangegeven dat hij zou reageren als ze doorging. Hij had ook haar moeten negeren, en dan was ze vast wel opgehouden, maar das nu eenmaal niet gebeurd.
Mijn punt is gewoon dat sommige subs bewust uitdagen, en dat ik het dan flauw vind als ze daarna hoog van de toren blazen omdat een Dominant reageert. En dan heb ik het dus niet over 1 kleine opmerking ofzo.

En ja, natuurlijk voorkomt het een hoop gedoe als iedereen als mensen met elkaar omgaat en niet als Doms en subs, maar persoonlijk... zou ik het dan niet meer leuk vinden. Ik vind het heerlijk als ik wel iemand kan uitdagen (en niet jan en alleman waarvan ik weet dat zij en ik het niet leuk vinden) en als daar dan ook op gereageerd kan worden, zonder mijn Dom die meteen loopt te flippen: das mijn sub, afblijven! Maar gelukkig heb ik dan ook afspraken die me daarin vrijlaten in mijn relatie.
Wever

Bericht door Wever »

*negeert even 8 bladzijden aan antwoorden*
fantashe schreef:Stel je de volgende situatie voor.

Ik, sub a, ben eigendom van Dom A. We zijn op een meeting. Ik misdraag me daag naar Dom B uit.

Wat zou voor jou het gevolg moeten zijn? Mag Dom B zelfstandig ingrijpen? Moet Dom A ingrijpen? Moet Dom B toestemming aan Dom A vragen om in te grijpen?

Ben erg benieuwd naar de reacties...
Wat mij betreft: Dom A en Dom B overleggen wat en proberen iets te bereiken waar beiden mee leven. Komen ze er niet uit, dan leggen ze het aan een objectieve omstaander voor; bij voorkeur de DM of de organisator. In dat laatste geval kan het zijn dat er eerder een lesje in "hoe gedraag ik me op een BDSM-feest" gegeven wordt dan straf, maar dat zal wel van het soort feest afhangen.

O ja...en uiteraard hangt het af van het soort relatie dat a en A hebben. Door dat "ben eigendom van" in de openingspost ga ik ervan uit dat A zonder inmenging van a mag beslissen of deze door anderen mag aangepakt worden.

(edit om fantashe's edit van de eerste post te verwerken)
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat kan ook nog, de DM laten beslissen. Ik gok dat mensen die volgens het "eigendom"-idee spelen dat niet zullen doen, maar dat is ook nog een idee als een sub blijft door etteren.
miss_meeko

kitten schreef:Ja, dat kan ook nog, de DM laten beslissen. Ik gok dat mensen die volgens het "eigendom"-idee spelen dat niet zullen doen, maar dat is ook nog een idee als een sub blijft door etteren.
Moeten we het dan niet hebben over de persoon die door blijft etteren. Immers werd er eerder gesteld dat het niets met D-s te maken aangezien een sub niet iedereens sub is en een Dom niet iedereens Dom. Dan denk ik als je de DM erbij haalt dat je het ook over de persoon die ettert moet hebben en niet over de sub. Anders zit je weer op die plek dat iemand bovenal mens is en niet automatisch Dom of sub
fantashe

Bericht door fantashe »

Ja maar... ja maar... het is zo leuk, Dominantjes plagen... :P
Gesloten