Sorry hoor, maar dit lijkt mij haast een overbodige opmerkingIk ben blij met een draadje als deze, waar uit blijkt dat er fakers bestaan. Dan kan ieder voor zich bepalen wie hij wel en niet vertrouwt

En dan ga ik er al vanuit dat wij hier met zijn allen volwassen mensen zijn, die weten dat er fakers zijn. En dat is niet alleen op fora en chats maar op heel internet. En zelfs in het 'gewone' leven.
Zelfs kinderen wordt al zo jong mogelijk bij gebruik van computer en internet gewaarschuwd voor fakers en dergelijke.
Eigen mening/ervaring:
Verder kun je niemand waarschuwen voor leugens.... Dat moet je helaas proefondervindelijk ervaren. De meest grote leugenaars worden door het grootste gedeelte van de mensen niet als leugenaar gezien, pas als die mensen 'bewijs' krijgen of herhaaldelijk hun neus stoten neemt men het aan.
De mensen die voor zo'n leugenaar dan ook nog gevoelens van liefde/genegenheid oid voelen zullen nog meer gekwetst worden, al is het maar omdat zij vaak langer die persoon blijven geloven en vertrouwen.
Gevolg is kippevel bij gelijk gedrag, signaalrode knipperlichten achter oogleden en belletjes die klinken als kerkklokken, zodra er later in je leven iemand écht bewust de boel verdraait of zelfs als imand iets een beetje probeert te verdoezelen....
Vertrouwen wordt dan een ware strijd met je binnenste-ik. Plus een leven waarin je vaak op de toppen van alertheid zit. :icon_sad:
Ik klink wel alsof ik het als wijsheid breng, als stelling....is foute schrijfwijze, want is eigen ervaring, maar als ik heel erg -ik-verhaal ervan maak, komt het te dichtbij. Dus bedenk dat er zelf maar bij. Ik weet het...iets met kop-in-het-zand en vandaag geen zin hebben in oude herinneringen.