Speel-o-theek

faery

Re: Speel-o-theek

Bericht door faery »

Hmmm, met verzendkosten lopen de kosten ook nogal op, heb ik het idee (6 euro nog wat per keer+speelotheek abonnement). Dan is het het voor een elektro-set wel waard, maar voor het uittesten van een zweep al veel minder (in mijn ogen dan).
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Afhaalpunten op populaire feesten :)
**Self Rescuing Princess**
YOY

Bericht door YOY »

Bekijk het eens vanuit autolease systemen; full operational , fanancial lease en danbedoel ik hoe het qua constructie in elkaar zit , snappie ?

Dan kun je afschrijven en ben je sneller uit kosten e.d. Krijg het niet goed op papier maar denk maar buiten kaders dan snap je wel wat ik bedoel.......
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wat een gaaf idee, anne!!

De vormgeving is nog wel iets om over na te denken, maar het idee is briljant! :static:
MILF :grin_ani:
DomBosch

Bericht door DomBosch »

ja Anne, wat een briljant idee :geek:
zo kun je nog es wat uitproberen :hypocrite:
kitten

Bericht door kitten »

Speaking of which Smorph, ik ben vanavond vanaf een uur of 8-9 wel weer thuis. Hoe laat krijg ik mijn zwepen terug? :schater:
Wever

Bericht door Wever »

Hmm...noem me gerust sceptisch, maar ik vind een idee pas briljant als het praktisch uitvoerbaar is. Momenteel hou ik het nog gewoon op een "aardig" idee. :)

Om even de vergelijking met een bibliotheek te maken:
-bibliotheken krijgen subsidies van de overheid. Voor een BDSM-speel-o-theek...ik geloof niet dat iemand dat verwacht.
-bibliotheken hebben een grote 'fanbase'. BDSM-ers zijn al een beperktere doelgroep -> lidmaatschap zou al een heel stuk hoger zijn.
-boeken kunnen zonder moeite honderd keer uitgeleend/binnengebracht worden. Voor BDSM...de meeste speeltjes moeten na zowat elk gebruik schoongemaakt/ontsmet worden.
-boeken verslijten of breken niet zo snel. BDSM-speeltjes zullen, zeker als ze vaak uitgeleend worden, sneller stukgaan.
-boeken zijn vrij goedkoop. BDSM-speeltjes zijn qua aankoop doorgaans een prijsklasse hoger.
-boeken zijn one-size-fits-all. Heel wat BDSM-speeltjes (hoods, gags, ...) moeten op maat gemaakt worden.
-bij een bieb is het normaal dat je je inschrijft. Bij een BDSM speel-o-theek vermoed ik dat minstens de helft niet zomaar z'n identiteitskaart op tafel wil leggen voordat 'ie een speeltje mag uitlenen.

Logistiek lijkt het me ook een nachtmerrie. Vraag maar aan phedre wat voor moeite je moet doen om iets commercieels op poten te zetten dat ook maar vaagweg met seks gerelateerd is, dus voor alle moeite die je moet doen om opslagruimte, medewerkers, reclame en autorisaties te krijgen geloof ik niet dat iemand 't voor de non-profit wil doen.
...en dan heb je nog geen speeltjes in de aanbieding, dus zonder een beginkapitaal red je het ook niet.

Ik weet niet in welke mate de post korting geeft bij het uitwisselen van grote hoeveelheden BDSM-speeltjes, maar (ook weer omwille van de content) ik geloof niet dat dat erg veel zal zijn.
Kortom: voordat je als klant überhaupt een paar zwepen hebt geleend zit je al aan zowat de halve prijs die je ervoor zou betaald hebben als je het kocht.

Dus...spijtig voor dit mooie idee, maar ik geloof dat 't altijd een droom zal blijven. :(
kitten

Bericht door kitten »

Lekker negatief weer Wever. ;) Het hoeft niet commercieel. Het kan ook een vriendenclub dingetje zijn. Smorph heeft al wat van mij geleend. Extra goed te doen omdat hij niet ver weg woont. Plak het in een iets meer georganiseerd verband en je bent er feitelijk al.
puppysjors

Bericht door puppysjors »

Een maandelijkse ruilbeurs dan? Of halfjaarlijks.. tis maar een woordje.

Zo kun je zien wat je wilt ruilen en er voor terug wil. Dan heb je het probleem van het retourneren en kapotmaken of niet schoonmaken niet meer, en toch de mogelijkheid nieuwe dingetjes uit te proberen. Ik denk dat iedereen die met BDSM begint toch wel zelf eerst wat spulletjes aanschaft. Dus heb je wel wat te ruilen. Tijdens een meeting bijvoorbeeld?
Wever

Bericht door Wever »

kitten schreef:Lekker negatief weer Wever. ;) Het hoeft niet commercieel. Het kan ook een vriendenclub dingetje zijn. Smorph heeft al wat van mij geleend. Extra goed te doen omdat hij niet ver weg woont. Plak het in een iets meer georganiseerd verband en je bent er feitelijk al.
Sceptisch is nog niet negatief, meid. Ik merk alleen op dat Anne het veel te groots ziet. Dingen uitlenen onder vrienden is iets helemaal anders, en werkt prima. Ik heb trouwens ook jouw überkinky "Het verhaal van O" nog liggen. ;)
colet

Bericht door colet »

Lenen aan vrienden...dat gaat vaak vanzelf...toen ik pas mijn knutselwerkje neerpostte kreeg ik ook al zulke reacties.

Uitlenen aan bekenden is vaak wat anders omdat je diegene kent. Natuurlijk zijn er ook producten die door de één anders gebruikt zullen worden dan de ander.
En kun je altijd zien of iets door slijtage kapot is gegaan, of door verkeerd gebruik, of domweg pech?
En denk je dan juist eerder aan grote artikelen als een kruis, bondagebank, sling oid??
Hihi, "jahoor wij versturen uw pakketje discreet en in onherkenbare verpakking. Alsof die postbode die alwéér dat kruis terug komt bezorgen niet eens wat zal denken :) En ik ben even de maten kwijt, maar of de post dat voor €6,20 verzend, vraag ik me af.

Ik ben niet zo bedreven he ;) maar heb wel gehoord van mensen die hun zwepen niet uitlenen, of die juist hun zwepen regelmatig reinigen omdat ze op verschillende mensen worden gebruikt. Zeker als je ook op vochtige delen slaat. (bv tot bloedens toe ;) of op geslachtsdelen)
Aangezien ik toen hoorde wat een werk dat was... Hoe zou dat moeten met leen-zwepen??

Verder kwam de naam Castor ook direct in mij op :)
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

ik heb voor mijn paardje eens een test-zadel gehad. Dat kwam van een bedrijf dat verschillende zadel had om uit te proberen. Je betaalde geloof ik 15 euro en 1x verzendkosten. Dan kon je een week proberen.

Je geeft natuurlijk je gegevens door, dus als je niet terugstuurd kunnen ze je darmee wel vinden. Dat geeft wel veel werk natuurlijk.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, t zou ideaal zijn als een bestaand bedrijf dat speeltjes maakt/verkoopt het gaat doen. Dan kan je als het bevalt gelijk daarna je eigen bestellen :)
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

De Shine staat te koop! :)
perman

Bericht door perman »

Wij hebben twee keer zaken gedaan met een babyartikelen winkel waarbij je eerst iets soort van huurde, en als het beviel kon je het kopen, maar als het niet beviel kon je het weer inleveren. En dat was eigenlijk wel prettig, want we bij bij het een product echt het idee van dat is het helemaal, maar dat viel in de praktijk wel tegen, maar bij het andere product kwam het precies andersom uit.
(Nou gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat die zaak niet meer bestaat, maar ik heb niet het idee dat dat komt door dat het financieel tegen viel omdat ze toch een aantal jaar bestaan hebben.)

Ook heb ik wel eens duur gereedschap gekocht samen met vader en zwager. Op zich een goed idee, het enige nadeel is dat als je het nodig hebt het uiteindelijk net bij een ander ligt.
.
Gesloten