Ongecontroleerde rant topic!
- Mack
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Leg hem maar eens uit dat "vrijheid van godsdienst" ook betekend dat jij gevrijwaard mag blijven van zijn godsdienst. 

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Sabrina
Been there, done that. Considered buying the t-shirt, but decided to burn it in the endMack schreef:Leg hem maar eens uit dat "vrijheid van godsdienst" ook betekend dat jij gevrijwaard mag blijven van zijn godsdienst.

Dergelijke dingen heb ik allemaal al gezegd, maar 't kwartje valt gewoon niet (en 't duppie, 't 10-eurocentje en zelfs de 2 euro-munt ook niet) bij die gozer. Zelfs mijn extreem politiek correcte klasgenoot die nooit iets negatiefs zegt, zegt nu dat die gast vervelend doet tegen me!
Ik overweeg nog wel om hem erop te wijzen dat zijn geloof bij mijn weten toch echt respect voor alle medemensen predikt, en dat ik dat respect bij hem tot op heden nog niet heb gevonden, maar ik betwijfel of 't zal helpen...
SLB'er is inderdaad studieloopbaanbegeleider, btw. Het hogeschool-equivalent van een mentor.
Oh, en ranting: You made me grin

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- juffie
- Site Admin
Ik ken het Sabrina, ik heb zo'n familie...
Als je er wat van zegt dan is het: 'Ja, maar in de bijbel staat nu eenmaal dat je de afgedwaalde schapen weer bij de kudde moet zien te krijgen, dus vanuit mijn geloof moet ik er iets van zeggen...'
Zoooo vermoeiend!
Als je er wat van zegt dan is het: 'Ja, maar in de bijbel staat nu eenmaal dat je de afgedwaalde schapen weer bij de kudde moet zien te krijgen, dus vanuit mijn geloof moet ik er iets van zeggen...'

Zoooo vermoeiend!
MILF 

@juffie: Oooohhh, ik word al kwaad als ik het lees! Ik neem aan dat ze er de beste bedoelingen bijhebben, maar dat ze niet doorhebben dat wat ze zeggen zo respectloos is...
Tja Sabrina, god doesn't discriminate only religions do...
Dan is ze gewoon dom... want er is zelfs christelijke metal. Morphia is er vorig jaar mee gekapt maar dat was een christelijke doom metal band (uit nederland, heb er een keer naastgestaan op de camping, aardige gasten!).. en je hebt zelfs de stroming 'white metal' en 'unblack metal' enzo.Sabrina schreef:Oh, en dat ik metal luister, kan dan helemaal niet meer, want dat is de muziek van de duivel.
Wacht.. ik ga linkje doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ch ... etal_bands" onclick="window.open(this.href);return false;
There ya go.. je klasgenoot is een doos.

- Sabrina
Ik ken 't inderdaadasti schreef:Dan is ze gewoon dom... want er is zelfs christelijke metal. Morphia is er vorig jaar mee gekapt maar dat was een christelijke doom metal band (uit nederland, heb er een keer naastgestaan op de camping, aardige gasten!).. en je hebt zelfs de stroming 'white metal' en 'unblack metal' enzo.Sabrina schreef:Oh, en dat ik metal luister, kan dan helemaal niet meer, want dat is de muziek van de duivel.
Wacht.. ik ga linkje doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ch ... etal_bands" onclick="window.open(this.href);return false;
There ya go.. je klasgenoot is een doos.

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
tja.. vroeger dachten ze dat een trichord de duivel opriep enzo.. en die klank wordt wel met metal geassocieerd.. maar goed, met zo iemand is toch geen fatsoenlijk gesprek te houden verder lijkt meSabrina schreef:Ik ken 't inderdaad. M'n klasgenoot is een hij trouwens, 't is dus een lul i.p.v. een doos
. Maar dan nog. Ik heb ook gezegd dat er christelijke metal bestaat, maar dat weigert hij simpelweg te geloven omdat een goede christen geen metal maakt. Metal is de muziek van de duivel

- Mack
Dus hij is een eikel, kloothommel, droplul, zaktabak & wat dies meer zij...
Dat iemand christen is, prima. Maar dat evangeliseren...
Mag ik een keertje met jou mee? En hem dan bible-bashen met citaten uit zijn favoriete boekje?

Dat iemand christen is, prima. Maar dat evangeliseren...

Mag ik een keertje met jou mee? En hem dan bible-bashen met citaten uit zijn favoriete boekje?

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
iets over die pratende ezel... of de stukjes over incest.. of je dochters uithoeren omdat je toevallig bezoek hebt en niet lastig gevallen wilt worden.. enzo
Selectief lezen zijn veel christenen errrrg goed in 

Heh ja.. heerlijk ook die ophef erover terwijl er geen woord in verzonnen is voor zover ik begrepen heb.
Maar goed.. breek me de bek niet open over religie, daar kunnen we een hele sub-rant-thread over maken!
Maar goed.. breek me de bek niet open over religie, daar kunnen we een hele sub-rant-thread over maken!

- kitten
En dat is weer niet leuk voor de wél lieve Christenen die ook niet zitten te wachten op de mensen die hun geloof anderen zonodig moeten opdringen... Die zijn er namelijk ook en gelukkig in de meerderheid t.o.v. zulke iiri gasten!
true.. maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik religie-an-sich hoef te respecteren. Dat ik aardig en beleefd doe tegen mensen in het algemeen is heel wat anders dan dat ik me soms ook even wil laten gaan wanneer het aankomt op mijn visie op religie. Als een religieus iemand hier op het forum wil ranten over zijn/haar geloofsbelijdenis ofzo dan staat het diegene ook vrij hoor, is niet alsof ik me aangevallen voel in m'n atheisme dankitten schreef:En dat is weer niet leuk voor de wél lieve Christenen die ook niet zitten te wachten op de mensen die hun geloof anderen zonodig moeten opdringen... Die zijn er namelijk ook en gelukkig in de meerderheid t.o.v. zulke iiri gasten!