Los Spelen
- eireann
- Site Admin
Los Spelen
Dit is vanuit de subkant natuurlijk, ben ook benieuwd hoe het evt voor D's is. De termen die ik ga gebruiken:
Dom = in een vaste relatie met een sub waar Dom de -spel-dienst uitmaakt
sub = in een vaste relatie met een Dom waar sub geen -spel- inspraak heeft -exc evt stopwoord en sublijst etc
Top = een iemand die met een bottom speelt, het spel hoofdzakelijk bepaalt maar geen D/s macht over de bottom heeft
bottom = die met de Top speelt zonder macht te hebben overgegeven
Tijdens de kampeermeet hadden we het over spelen buiten een relatie en hoe dat werkt voor mensen. Ik ben wel benieuwd naar meer meningen.
Als ik in een D/s zit -tenminste die keer dat ik het zat, vermoed dat dat bij volgende ook zo is- is een spel voor mij veel emotioneler, persoonlijker en dieper. Kan ik meer pijn hebben omdat ik weet dat Hij dat wil. Dan heb ik ook wel behoefte om eens na te praten en dingen te bespreken die goed/slecht gingen. Dan sub ik ook echt en gruwel ik van topping from the bottom, probeer dat echt niet te doen. Hier heb ik ook graag alle mogelijke sex bij.
Als ik regelmatig met iemand speel terwijl we verder alleen vrienden zijn kan ik elke keer iets meer hebben, vind ik het ook leuk om te pleasen, maar zijn sommige dingen die ik bij een D/s wel zou doen -omdat het net geen harde grens is bijv- ineens WEL een harde grens. Dan word ik wel wat subbig maar zak ik nooit helemaal weg. Hier bottom ik meer met af en toe en 'topping from the bottom', lekker zoenen en frunniken mag, maar niet met iedereen.
Als ik me voor de humor wat laat slaan, of omdat ik echt even zin heb in lekkere au -dat is meestal op feestjes- dan kan ik zonder hoe dan ook subbig te worden best wat hebben, maar dan doe ik ernstig aan toppen from the bottom en kan ik ook bijdehand de ander vertellen wat te doen. Hier is het echt alleen pijnspel, geen gefrunnik en gezoen!
Hoe doen andere single sub/Dom's dit? ervaren die ook zo'n verschil afhankelijk van met wie en in welke setting je speelt? Of speel je dan gewoon niet?
Dom = in een vaste relatie met een sub waar Dom de -spel-dienst uitmaakt
sub = in een vaste relatie met een Dom waar sub geen -spel- inspraak heeft -exc evt stopwoord en sublijst etc
Top = een iemand die met een bottom speelt, het spel hoofdzakelijk bepaalt maar geen D/s macht over de bottom heeft
bottom = die met de Top speelt zonder macht te hebben overgegeven
Tijdens de kampeermeet hadden we het over spelen buiten een relatie en hoe dat werkt voor mensen. Ik ben wel benieuwd naar meer meningen.
Als ik in een D/s zit -tenminste die keer dat ik het zat, vermoed dat dat bij volgende ook zo is- is een spel voor mij veel emotioneler, persoonlijker en dieper. Kan ik meer pijn hebben omdat ik weet dat Hij dat wil. Dan heb ik ook wel behoefte om eens na te praten en dingen te bespreken die goed/slecht gingen. Dan sub ik ook echt en gruwel ik van topping from the bottom, probeer dat echt niet te doen. Hier heb ik ook graag alle mogelijke sex bij.
Als ik regelmatig met iemand speel terwijl we verder alleen vrienden zijn kan ik elke keer iets meer hebben, vind ik het ook leuk om te pleasen, maar zijn sommige dingen die ik bij een D/s wel zou doen -omdat het net geen harde grens is bijv- ineens WEL een harde grens. Dan word ik wel wat subbig maar zak ik nooit helemaal weg. Hier bottom ik meer met af en toe en 'topping from the bottom', lekker zoenen en frunniken mag, maar niet met iedereen.
Als ik me voor de humor wat laat slaan, of omdat ik echt even zin heb in lekkere au -dat is meestal op feestjes- dan kan ik zonder hoe dan ook subbig te worden best wat hebben, maar dan doe ik ernstig aan toppen from the bottom en kan ik ook bijdehand de ander vertellen wat te doen. Hier is het echt alleen pijnspel, geen gefrunnik en gezoen!
Hoe doen andere single sub/Dom's dit? ervaren die ook zo'n verschil afhankelijk van met wie en in welke setting je speelt? Of speel je dan gewoon niet?
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Re: Los Spelen
Ik kon alleen maar heel erg instemmend knikken!eireanne schreef: Hoe doen andere single sub/Dom's dit? ervaren die ook zo'n verschil afhankelijk van met wie en in welke setting je speelt? Of speel je dan gewoon niet?
Ik heb weleens gespeeld met iemand, gewoon, zomaar. Omdat we daar zin in hadden, maar geen (D/s) relatie hadden. Feit is voor mij dan wel dat ik iemand wel iets meer dan 'gewoon leuk of aardig' moet vinden. Immers, je laat iemand wel vrij intiem toe tot je lichaam, ook al komen er geen seksuele handelingen aan te pas.
Mijn ervaring is hierin dan ook dat het spel veel minder diepgang krijgt dan wanneer je met iemand speelt waarvoor je ook diepere gevoelens hebt. Hoeft niet perse relatie of verliefdheid te zijn, maar meer toewijding ofzo.
Nu met CraZaay ervaar ik een ander soort sub-modus. Voorbeeld was bijvoorbeeld het eerste KKV dat hij me oplegde. Ik accepteerde het zonder meer, ging er niet over in discussie en heb me er ook keurig aan gehouden. Gewoon, omdat hij het zei en ik het van hem wilde krijgen. Voor hem ga ik ook makkelijker door mijn grenzen, alhoewel hij erg lief en nog aftastend is. Maar omdat ik me voor hem groot wil houden, wil ik het nog even doorzetten.
Bij een ander zou ik misschien allang 'oranje' gebruikt hebben.
Met een vaste partner, zoals ik nu met CraZaay, zijn seks en seksuele handelingen een groot onderdeel van het spel. Dit zou ik niet zomaar even met iemand doen.
Dus, eigenlijk, herken ik me heel erg in jouw verhaal anne!
MILF 

- eireann
- Site Admin
Ik vind een beetje leuk zwepen spel op de rug/kont/bovenbeen niet intiem ofzo, maar dan wil ik wel graag weten dat hij/zij met een zweep om kan gaan, daar zijn feesten handig voor, dan kan je observeren en ook er voor zorgen dat er anderen kijken die je vertrouwt om in te grijpen mocht dat nodig zijn.
twee ps-en
bij gewoon spel in optie twee of drie vind ik het ook leuk om vrouwen te spelen -afhankelijk van af de vrouw Dominant voor mij over komt, in een D/s heb ik daar dan weer niks mee.
Als ik vrijblijvend met iemand speel, dat vraag of dus heb geaccepteerd laat ik me liever niet vastzetten. Dat gedeelte van spel vind ik dan niet interesant, en ik heb toch al gezegd dat ik wou? dan blijf ik wel staan ook
twee ps-en
bij gewoon spel in optie twee of drie vind ik het ook leuk om vrouwen te spelen -afhankelijk van af de vrouw Dominant voor mij over komt, in een D/s heb ik daar dan weer niks mee.
Als ik vrijblijvend met iemand speel, dat vraag of dus heb geaccepteerd laat ik me liever niet vastzetten. Dat gedeelte van spel vind ik dan niet interesant, en ik heb toch al gezegd dat ik wou? dan blijf ik wel staan ook

**Self Rescuing Princess**
ik speel met Mr.. met goede vrienden, met volslagen vreemden....
of nee.... ik laat met me spelen.. maar allemaal brengen ze verschillende emoties met zich mee
Met Mr is het intiem.. diepgaand.... bevredigen van alle behoeftes
met goede vrienden is het meestal vooral bevredigen van maso behoeftes.... de hunkering naar pijn, naar diep gaan in de pijngevoelens, maar met aantal kan ik best heel diep gaan, met anderen minder diep
met volslagen vreemden is het afhankelijk van de setting en de persoon.
is het gewoon een playdate tijdens een meeting ga ik lekker voor het lichamelijke genot, ik kan me dn lichamelijk wel overgeven, mentaal niet.
Binnen de studio is het heel wisselend. Soms is de klik er wel, soms ook niet. Is de klik er wel, dan geniet ik van het lichamelijke spel en mijn overgave naar Mr toe. Is de klik er niet, lijkt er soms een knopje om te gaan, waardoor ik juist extra geniet van mijn overgave naar Mr. Ligt er ook aan of het echt beginners zijn of al meer ervaren mensen.
of nee.... ik laat met me spelen.. maar allemaal brengen ze verschillende emoties met zich mee
Met Mr is het intiem.. diepgaand.... bevredigen van alle behoeftes
met goede vrienden is het meestal vooral bevredigen van maso behoeftes.... de hunkering naar pijn, naar diep gaan in de pijngevoelens, maar met aantal kan ik best heel diep gaan, met anderen minder diep
met volslagen vreemden is het afhankelijk van de setting en de persoon.
is het gewoon een playdate tijdens een meeting ga ik lekker voor het lichamelijke genot, ik kan me dn lichamelijk wel overgeven, mentaal niet.
Binnen de studio is het heel wisselend. Soms is de klik er wel, soms ook niet. Is de klik er wel, dan geniet ik van het lichamelijke spel en mijn overgave naar Mr toe. Is de klik er niet, lijkt er soms een knopje om te gaan, waardoor ik juist extra geniet van mijn overgave naar Mr. Ligt er ook aan of het echt beginners zijn of al meer ervaren mensen.
Volledig met eireanne eens, inclusief de benamingen.
Eigenlijk waren mijn eerste ervaringen als sub allemaal "bottoming" ervaringen, al geloof ik niet dat dat voor mijn gevoel veel uitmaakte (eerste spellen kwamen nogal heftig binnen). Bewust bottoming heb ik alleen een keer bij Eric, en een paar keer bij Boefje (dat is gradueel overgegaan in subben).
De paar spellen die ik als D meegemaakt heb waren eveneens gevallen van topping.
Als bottom heb ik er eerlijk gezegd geen idee van of aangeven wat je wil en bepalen wat de Domin...sorry: de top mag doen onder "topping from the bottom" valt. Dat hangt, denk ik, van de toon af.
Eigenlijk waren mijn eerste ervaringen als sub allemaal "bottoming" ervaringen, al geloof ik niet dat dat voor mijn gevoel veel uitmaakte (eerste spellen kwamen nogal heftig binnen). Bewust bottoming heb ik alleen een keer bij Eric, en een paar keer bij Boefje (dat is gradueel overgegaan in subben).
De paar spellen die ik als D meegemaakt heb waren eveneens gevallen van topping.
Als bottom heb ik er eerlijk gezegd geen idee van of aangeven wat je wil en bepalen wat de Domin...sorry: de top mag doen onder "topping from the bottom" valt. Dat hangt, denk ik, van de toon af.
Mijn ervaring met "los" spelen is wel heel beperkt. Er is wel een verschil, spelen met iemand waarmee je ook een liefdesrelatie hebt is anders. Je kunt dan ook dingen idd opbouwen en vooraf hints krijgen enzo. Die paar keren dat ik los gespeeld heb was eigenlijk nooit vantevoren gepland ofzo. Dus kwam spontaan, was altijd pijnspel (wat erg lekker kan zijn trouwens) en absoluut vrij van seksuele handelingen. Dat WIL ik op dat moment ook helemaal niet.
Is trouwens ook nog wel voer voor een topic. Is BDSM per definitie seksueel?
*gaat een leuke topic-titel verzinnen*
Is trouwens ook nog wel voer voor een topic. Is BDSM per definitie seksueel?
*gaat een leuke topic-titel verzinnen*
Wel geprobeerd in het verleden, toen ik nog ontdekkende en zoekende was..
maar inmiddels weet ik heel goed dat ik het niet kan.
Wél als het gebeurt vanuit een D/s situatie, dus uitgeleend/verhuurd/geveild worden, maar dan speel ik eigenlijk evengoed met de D/s D in mijn hoofd en niet met de gast-mepper.
In D/s loze situatie doe ik het niet meer ... ik heb het ooit geprobeerd als anti stuiter therapie, maar het gevolg was dat ik daarna nog harder ging stuiteren omdat ik door dat spel ook weer wist wat ik miste. Dus ik raakte achteraf juist heel gefrustreerd van los spel.
(komt ook vast omdat ik geen typische spel sub ben, ik vind alles auw en veel eng en word nergens geil van
)
maar inmiddels weet ik heel goed dat ik het niet kan.
Wél als het gebeurt vanuit een D/s situatie, dus uitgeleend/verhuurd/geveild worden, maar dan speel ik eigenlijk evengoed met de D/s D in mijn hoofd en niet met de gast-mepper.
In D/s loze situatie doe ik het niet meer ... ik heb het ooit geprobeerd als anti stuiter therapie, maar het gevolg was dat ik daarna nog harder ging stuiteren omdat ik door dat spel ook weer wist wat ik miste. Dus ik raakte achteraf juist heel gefrustreerd van los spel.
(komt ook vast omdat ik geen typische spel sub ben, ik vind alles auw en veel eng en word nergens geil van

Los spelen...
yep... guilty
Ik heb een hele batterij aan 'DomVriendjes' waar ik door getriggerd kan worden. Van die hele rits is er eigenlijk maar 1 waar ik me niet onderdanig aan voel, maar waarmee het gewoon heel lekker spelen is, om de simpele reden dat ie onwijs lekker slaat, zo gek is als een deur, zo creatief als ik weet niet wat, en net zo graag nieuwe gekke dingen doet als ik. Ik zeg dan ook altijd dat hij de enige is waarvoor ik het jasje 'spelsubbie' aantrek
Daarnaast heb ik nog een waanzinnig goeie vriend, een jongen die me onwijs dierbaar is. Wat wij hebben, speelt zich op een heel ander vlak af. Is eigenlijk alleen mentaal, maar wel HEEL heftig. Hij is zo'n beetje mijn steun en toeverlaat, als het niet lekker met me gaat, als ik niet stevig in een D/s zit, als ik wel stevig in een D/s zit maar er spelen factoren waardoor het even wat minder gaat. Maar ook gewoon omdat we heel goed matchen op een bepaald vlak. Heeeeeeel af en toe gebeurt er wel wat fysiek, maar die keren zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Dus ja... los spelen... ik kan er onwijs van genieten. Maar daar moet 1 ding bij. Het is eigenlijk altijd alleen maar genieten voor dat moment. Want het hele stuk daarna, wat ik OOK zo belangrijk vind, dat gebeurt eigenlijk niet. Date voorbij? Dan weer over tot de orde van de dag. En dat is in een D/s relatie toch heel anders...
Vind ik dan he
yep... guilty
Ik heb een hele batterij aan 'DomVriendjes' waar ik door getriggerd kan worden. Van die hele rits is er eigenlijk maar 1 waar ik me niet onderdanig aan voel, maar waarmee het gewoon heel lekker spelen is, om de simpele reden dat ie onwijs lekker slaat, zo gek is als een deur, zo creatief als ik weet niet wat, en net zo graag nieuwe gekke dingen doet als ik. Ik zeg dan ook altijd dat hij de enige is waarvoor ik het jasje 'spelsubbie' aantrek

Daarnaast heb ik nog een waanzinnig goeie vriend, een jongen die me onwijs dierbaar is. Wat wij hebben, speelt zich op een heel ander vlak af. Is eigenlijk alleen mentaal, maar wel HEEL heftig. Hij is zo'n beetje mijn steun en toeverlaat, als het niet lekker met me gaat, als ik niet stevig in een D/s zit, als ik wel stevig in een D/s zit maar er spelen factoren waardoor het even wat minder gaat. Maar ook gewoon omdat we heel goed matchen op een bepaald vlak. Heeeeeeel af en toe gebeurt er wel wat fysiek, maar die keren zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Dus ja... los spelen... ik kan er onwijs van genieten. Maar daar moet 1 ding bij. Het is eigenlijk altijd alleen maar genieten voor dat moment. Want het hele stuk daarna, wat ik OOK zo belangrijk vind, dat gebeurt eigenlijk niet. Date voorbij? Dan weer over tot de orde van de dag. En dat is in een D/s relatie toch heel anders...
Vind ik dan he

Wat doe jij met mijn vriendje dat ik niet weet??fantashe schreef:Los spelen...
yep... guilty
*geeft pluu een brilletje*
Er staat toch niet "yep... MET guilty^"???

Er staat toch niet "yep... MET guilty^"???

niet elke sub komt in subspace, maar dat hoeft niks te maken te hebben met hoe sterk je sub gevoel is of niet.chippie_ schreef: misschien dat ik daarom nooit in een subspace kom ??
*ik ben een lastige sub... of ben ik een Sub *
john en ik zijn nu zo'n 2 en half jaar samen en die heeft alleen nog maar tegen subspace aangezeten maar nooit zo heftig in space gezeten als ik bij anderen heb meegemaakt.
is hij daarom minder sub? nee
want al heeft hij een hele grote mond en heeft hij een beresterk karakter, hij doet toch wat ik wil, ook dingen die hij minder leuk vind.
mar in john zijn geval kan ik het denk wel verklaren, zijn herssenen maken zelf niet genoeg endorfines aan en daarvoor heeft hij medicijnen.
en daar zal het ook wel mee te maken hebben.
opzich is dat helemaal geen probleem want hij blijft vrij helder en dat heeft ook zo zijn voordelen.
al is een sub in space ook leuk, ik vind het geen probleem want de voordelen zijn veel groter waardoor ik ook langer met hem door kan gaan .
back ontopic
opzich ben ik het wel met de termen eens.
ik domineer mijn lief maar speel ook wel eens met anderen en dat zie ik dan niet als echt domineren.
nee meer hun een pak rammel ofzo bezorgen omdat ik ze graag mag en ze het gun, ook wel uit liefde in de vorm van houden van een vriend of vriendin.
maar met een totaal andere beleving dan de diepgang die ik bij john ervaar.
ik vind beide erg leuk om te doen maar als ik moest kiezen was het spelen met anderen zo over

ikke mazzel dat ik niet hoef te kiezen

- madeleine
Mooi onderwerp. Precies mijn vraag sinds het uit is met mijn D. Ben erg nieuwsgierig naar 'los' spelen. Wel met een bepaalde klik en vanuit vriendschap, inderdaad als stuitertherapie (hard nodig, al lees ik dat het misschien niet zo goed gaat werken). Vooral ook om eens te ontdekken wat eigenlijk mijn grenzen zijn, die ik in de vorige D/s zo ruimschoots heb overschreden. 

Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Ik kan best snel getriggerd worden door een D.
En ja, ik kan dus ook zeker van een los spel genieten, geen probleem mee.
Maar het is zoals fantashe het ook al zei:
die tijd ervoor en erna.
Dat is leeg, hol en zelfs wat eenzaam.
Tijdens een vaste D/s zit daar toch veel tijd aan vast,
aandacht, praten, om dingen lachen, enz.
Zonder dat kan ik reuze van het spel genieten,
maar daarna is het gemis van een vaste D/s nog duidelijker aanwezig...
Kortstondig genieten, en daarna weer hard werken om mezelf op te vangen dus.
En ja, ik kan dus ook zeker van een los spel genieten, geen probleem mee.
Maar het is zoals fantashe het ook al zei:
die tijd ervoor en erna.
Dat is leeg, hol en zelfs wat eenzaam.
Tijdens een vaste D/s zit daar toch veel tijd aan vast,
aandacht, praten, om dingen lachen, enz.
Zonder dat kan ik reuze van het spel genieten,
maar daarna is het gemis van een vaste D/s nog duidelijker aanwezig...
Kortstondig genieten, en daarna weer hard werken om mezelf op te vangen dus.