Sadist/Top, Masochist/Bottom
Sadist/Top, Masochist/Bottom
Ik kom op allerlei websites nogal eens de termen Sadist, Top, Masochist en Bottom tegen, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen een masichist en een bottom, of een sadist en een top? Is er verschil, of zijn het gewoon andere woorden voor hetzelfde?
- JJV
Re: Sadist/Top, Masochist/Bottom
probeer deze slangekuil eens *klikkerdieklik*
.. terminologie ontaard hier nogal eens in.. doffe ellende
.. terminologie ontaard hier nogal eens in.. doffe ellende
~\v/~
- pluis
Terminologie ontaard overal vaak in ellende, JJ
Komt doordat n hele hoop mensen emoties investeren in de labeltjes. Enfin..
Top & bottom zijn rollen in een spel waarbij de Top de baas is en de bottom niet (of waarbij de Top actief is en de bottom passief, afhankelijk van of er al dan niet met onderdanigheid wordt gespeeld).
Sadist en masochist hebben te maken met pijn. Je kunt dus een masochistische top zijn.. dan draag je je bottom op om jou te slaan (gebeurt niet vaak, kan wel). Sadistische bottoms heb je ongetwijfeld ook

Top & bottom zijn rollen in een spel waarbij de Top de baas is en de bottom niet (of waarbij de Top actief is en de bottom passief, afhankelijk van of er al dan niet met onderdanigheid wordt gespeeld).
Sadist en masochist hebben te maken met pijn. Je kunt dus een masochistische top zijn.. dan draag je je bottom op om jou te slaan (gebeurt niet vaak, kan wel). Sadistische bottoms heb je ongetwijfeld ook

Niet iedereen gebruikt de woorden top, bottom, sadist en masochist op dezelfde manier, dus het is onmogelijk om een algemeen geldend antwoord te geven.
Vanuit mijn perspectief betekenen die woorden het volgende (en dan neem ik Dom en sub er gelijk ook bij voor de duidelijkheid):
Vanuit mijn perspectief betekenen die woorden het volgende (en dan neem ik Dom en sub er gelijk ook bij voor de duidelijkheid):
- Dom/dominant: Iemand die leid in een spel/relatie waar sprake is van ongelijke machtsverhoudingen
- sub/onderdanige: Iemand die volgt in een spel/relatie waar sprake is van ongelijke machtsverhoudingen
- sadist: Iemand die er plezier aan beleeft om (gewillige) anderen te vernederen of pijn te doen.
- Masochist: Iemand die er plezier aan beleeft om pijn en/of vernederingen te ontvangen (met instemming en van een vertrouwde ander)
- Top: Degene met de actieve rol in een spel
- Bottom: Degene met de ontvangende rol in een spel
Jij bent gewoon chippie :icon_biggrin:chippie_ schreef:Ben ik dan een masochistische bottom of top![]()
of een masoschistische bottom die af en toe topt ?
Heet dat dan niet gewoon sadomasochist?chippie_ schreef:Hier dan een masochistische die ook wel wat sadistisch is..
ik laat me graag slaan maar ik sla ook wel graag![]()
Ben ik dan een masochistische bottom of top![]()
of een masoschistische bottom die af en toe topt ?
Of voetbalhooligan?

- kitten
Ik zie het net zoals pluis!pluis schreef:Terminologie ontaard overal vaak in ellende, JJKomt doordat n hele hoop mensen emoties investeren in de labeltjes. Enfin..

Oh nice ff Rinneke pesten. Oh Rinneke, we gaan het binnenkort helemaal anders doen....pluis schreef: Sadist en masochist hebben te maken met pijn. Je kunt dus een masochistische top zijn.. dan draag je je bottom op om jou te slaan (
Hier dit is een zweep en daar en daar kan je allemaal slaan. *pats* Harder kreng!
Dit topic wordt per bericht leuker:static:
Nou sla je even een belangrijke stap over AET. Ik ben dan misschien wel 'jouw' masochist, maar niet jouw bottom. Ik ben een masochistische masochist. Mij opdragen jou te slaan werkt dus net niet.AET schreef:Oh nice ff Rinneke pesten. Oh Rinneke, we gaan het binnenkort helemaal anders doen....pluis schreef: Sadist en masochist hebben te maken met pijn. Je kunt dus een masochistische top zijn.. dan draag je je bottom op om jou te slaan (
Hier dit is een zweep en daar en daar kan je allemaal slaan. *pats* Harder kreng!
Dit topic wordt per bericht leuker:static:
(Maar ik denk dat we daar allebei wel erg blij mee zijn. Of had je graag de cane onder je voetjes?

*zucht*
neemt zaterdag een slagwerktuig voor Rinneke mee.
neemt zaterdag een slagwerktuig voor Rinneke mee.
Yay!
Wacht.
Slagwerk voor mij om jou te slaan, of slagwerk voor mij om mij te slaan?
Wacht.
Slagwerk voor mij om jou te slaan, of slagwerk voor mij om mij te slaan?
Voor jou om mij mee te slaan...
volgens mij vind je dat "rete" moeilijk....& loop je rood aan. Wedden?
volgens mij vind je dat "rete" moeilijk....& loop je rood aan. Wedden?