wanneer is vernederen nog vernederen...

colet

Re: wanneer is vernederen nog vernederen...

Bericht door colet »

kitten schreef:
colet schreef:
kitten schreef: Damn, wat ben ik goed in zulke zaken helder op een rijtje zetten... en er zelf niet naar luisteren... :frusty:
Dat is toch heel erg vaak? Ik kan ook heel goed iets tegen een ander zeggen, maar het bij mijzelf weer van een ander nodig hebben.
Maargoed: Vertel 'ns... ;) In welk opzicht luister je niet naar jezelf?
Hier klonk je best overtuigd van je eigen woorden namelijk!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik snap niet dat mensen in dit topic posten dat vernedering voor hen een harde grens is (Dat komt er een beetje lomp uit zo, maar ik leg het uit :P )

Ik hou de definitie van Zarath aan (letterlijk: ver-neder-en (lager maken))
Een D/s is toch per definitie vernederend voor de sub? Alleen al dat je moet knielen, een slet genoemd wordt, lager moet zitten, al dat soort kleine dingen die toch heel vaak voorkomen, is allemaal vernederend. Een D/s verhouding is er toch sowieso op gericht dat de sub 'lager' is dan de D?

Ik snap dat het hier waarschijnlijk om een verschil in definite gaat, maar ik vraag me af wat er dan wel en niet onder vernedering valt. Als je een slet genoemd word? Als je zelf moet zeggen dat je een slet bent? Of alleen als er een jeugdtrauma wordt aangesproken?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb er zelf nog eens over nagedacht, ik denk nu dat schaamte EN vernedering ok zijn. Alleen bewust kwetsen ben ik niet van gedient.

En dat lijkt me best te vermijden :)
**Self Rescuing Princess**
Gesloten