Sadist/Top, Masochist/Bottom

dutshy

Re: Sadist/Top, Masochist/Bottom

Bericht door dutshy »

Goed, dan ben ik dus een masochistisch-dominante bottom.

:?:

Knijp me! Nee hier! Harder verd*me! Ja, zo doe het goed. Brave meid.
AET

Bericht door AET »

@dutshy...lekker toch? What ever works 4 you & the other person
dutshy

Bericht door dutshy »

O, voor mij zou dat prima werken. :yes:
iezje

Bericht door iezje »

rinneke schreef:Ik heb evengoed nagedacht. En volgens mij ben ik dan toch een bottom.
Plaatje met dank aan Annabel_Joseph
als ik dit plaatje mag geloven ben ik bottom met een overlap naar sub:)
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

en laat ik nou denken dat "Top" en "bottom" termen uit de homo-scene zijn.

Heb er met een paar gewerkt en die termen vlogen me om de oren en op mijn vraag waar dit op sloeg vertelde ze me dat de "nemer" de Top is en de "ontvanger" de bottom, dit omdat niet iedere homo anale sex ook lekker vindt om te "geven" maar liever genomen wordt.
(eigenlijk een beetje de rolverdeling in man/vrouw relatie)

Maar.... ik kan het volledig mishebben omdat het maar vanuit 1 hoek belicht is.
JerryM

Bericht door JerryM »

wordt in beide scenes gebruikt.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

wat een dag..., weer iets geleerd;-)

Thanks Jerry
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Mr.Blue schreef:en laat ik nou denken dat "Top" en "bottom" termen uit de homo-scene zijn.

Heb er met een paar gewerkt en die termen vlogen me om de oren en op mijn vraag waar dit op sloeg vertelde ze me dat de "nemer" de Top is en de "ontvanger" de bottom, dit omdat niet iedere homo anale sex ook lekker vindt om te "geven" maar liever genomen wordt.
(eigenlijk een beetje de rolverdeling in man/vrouw relatie)
En homo's die beide rollen doen zeg maar noem je 'Versa'.
MILF :grin_ani:
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

En volgens mij ben ik een Sadist van "Top to bottom", grinn
Voleuse

Bericht door Voleuse »

chippie_ schreef:ik snap er helemaal niets meer van :confused:
Dat plaatje is ook verwarrend :P Het is volgensmij mee grappig bedoeld dan verklarend. Volgensmij (samenvattend) is het zo:

Een Dom in diegene met de macht in een machsverhouding (D/s), de leidende.
Een sub heeft geen macht in een machtsverhouding, de volgende
Een sadist heeft er plezier in iemand pijn te doen, diegene die spankt
Een masochist vindt pijn lekker, diegene die gespankt wordt.
Een Top is diegene met de actieve rol
Een Bottom is diegene met de passieve rol

Als je binnen een D/s aan pijnspel doet (en ze genieten ervan), dan gaat het om een verhouding tussen een Dom/sadist/Top en een sub/masochist/bottom.
Als diezelfde sub een keer (voor de lol ofzo :P) gaat zwepen, is ze nog steeds sub/masochist, maar dan dus Top.

Ik hoop dat dit het verduidelijkt (als ik het zo overlees ben ik daar nog niet zo zeker van :mrgreen:)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

Voleuse:
kleine reactie op jouw tekst: "Als diezelfde sub een keer (voor de lol ofzo ) gaat zwepen, is ze nog steeds sub/masochist, maar dan dus Top. "

Volgens de regelen van het spel sla je de zweep, ehh plank hier dus mis:
Diegene die slaat is D, de geslagene is s.
En als een sub voor de lol wil zwepen zal ze toch echt in haar D "huid" moeten kruipen en is ze dus nooit "s" en ook geen maso maar Sado (juist als ze het voor de lol doet, grinn)

Het is en blijft een boeiend topic en uiterst verwarrend af en toe.

Voor het makkelijke heb ik Top/bottom maar uit mijn gedachten gebannen, ik ben te oud voor die shit;-), mijn sub is sub en ik ben haar D, in alles: geven of ontvangen.

Cheers,

Mr.Blue
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Dus als jij je sub beveelt om jou te zwepen (niet dat ik wil beweren dat dat ooit gaat gebeuren, maar stel dat :P), dan is het je subje niet meer?

*Is nu ook in de war*
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

Voleuse schreef:Dus als jij je sub beveelt om jou te zwepen (niet dat ik wil beweren dat dat ooit gaat gebeuren, maar stel dat :P), dan is het je subje niet meer?

*Is nu ook in de war*
In mijn ogen en beleving, het is alleen mijn mening hoor, kan een sub alleen een sub zijn, of een S/switch maar dan zou ik ook S/switch moeten zijn.

Goddank ben ik wat ik ben: een D in hart en nieren en zelfs als ik meisje opdracht geef om iets te doen wil ze dat ik de D ben en haar onder controle houdt.
p.s. en zwepen en dominantie hoeft ze niet aan te beginnen, zij zou het psychish niet kunnen want ze is een echte sub en ik zou het licht uit haar ogen meppen, figuurlijk dan;-) want er is er maar 1 de baas en dat ben ik.
(en dat mag ik van haar zeggen, grinn)
AndereBart

Bericht door AndereBart »

[edit: reagerend op Voleuse]

Dit is wat ik aan het begin van dit topic bedoelde met de opmerking dat niet iedereen de termen op dezelfde manier gebruikt.
Volgens mijn interpretatie is het heel goed mogelijk dat de ene partner op een bepaald moment in een spel Dom, masochist en bottom is terwijl de andere partner sub, sadist en top is. Precies het voorbeeld van de Dom die zijn/haar sub opdracht geeft om hem/haar te slaan en beide beleven daar plezier aan, zonder dat de machtsverhoudingen gaan schuiven.
kitten

Bericht door kitten »

Mr Blue zegt nu dat Voleuse geen gelijk heeft. Maar feitelijk hebben beiden gelijk... het is voor elk van hen hoe zij het zien. Ik zie het meer zoals Voleuse.
Gesloten