bdsm-voorkeuren een kwestie van seksuele geaardheid?

puppysjors

Re: bdsm-voorkeuren een kwestie van seksuele geaardheid?

Bericht door puppysjors »

In theorie wel ja. Al denk ik dat dat in de praktijk wel mee zal vallen.
Tofenaar

Bericht door Tofenaar »

Vraag dat degenen die bijvoorbeeld uit ouderlijke macht zijn ontzegd omdat "ze" aan bdsm deden, of die hun baan verloren ... Dat gebeurt (in theorie althans) niet bij homo's/lesbo's omdat dat een geaardheid is en geen afwijking.
Naar mijn mening is het "dat zal wel meevallen" een zware onderschatting van dat fenomeen.
puppysjors

Heb je daar concrete voorbeelden van?
Ouders raken hun kinderen namelijk niet zomaar kwijt.
Ik kan me echter voorstellen dat wanneer kinderen geconfronteerd worden met hun ouders geaardheid, dit niet de bedoeling kan zijn. Dat daarom beschermend naar de kinderen gereageerd word kan ik alleen maar toejuichen.
Daarmee bedoel ik niet het feit dat ouders BDSM'rs zijn, maar meer de visuele situaties. Een kind kan de situatie niet begrijpen, hell dat is voor volwassenen nog moeilijk zat.

Je baan verloren... dat gebeurd ook als je een relatie met een collega begint op zovelen bedrijven, je kunt er voor kiezen ermee te koop te lopen, je kunt er voor kiezen om het voor jezelf te houden.
Natuurlijk zijn er excessen, maar dit is niet typerend voor de manier waarop bdsm'rs behandeld worden in de maatschappij lijkt me. Het is heel makkelijk om er vanuit te gaan dat iemand puur vanwege zijn geaardheid word ontslagen, terwijl er vaak toch wel wat meer factoren mee spelen.
cruciare

Bericht door cruciare »

Hij kan hierop geen antwoord geven omdat er een ban is zonder reden. :cry:
puppysjors

@cruciare: lukt aardig volgens mij ;)

Voorvallen in NL?
Waar dus enkel en alleen het feit geaardheid deze narigheid opleverde?
kitten

Bericht door kitten »

Ik ken er ook eentje, uit de 1e hand. Je kunt er niet op ingaan he... privacy. Maar ze bestaan echt.
puppysjors

Ok.... jeetje ik vind het gewoon zo moeilijk te geloven... zoveel kinderen in probleemgezinnen, zoveel kindermishandeling, etc... en dan... mja tzal mijn naïviteit wel zijn die wil geloven dat er nog recht is.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik hoorde laatst van een bdsm beoefenaar een theorie. Volgens hem kwam zijn voorkeur om met een riem geslagen te worden/masochist te zijn voort uit een vorig leven. Hij had in de tijd van de inquisitie geleefd. Daar was hij opgepakt, mishandeld, en tenslotte op de brandstapel terecht gekomen. Als hij nu over zijn buik wrijft, doet dat enorm veel pijn. Volgens hem nog een gevolg van de brandwonden.

Dit is niet hoe ik (Peter) er tegen aan kijk.
JerryM

Bericht door JerryM »

Vorige levens zijn nooit eens simpele boeren of ambachtslieden die gewoon door een infectieziekte op 58 jarige leeftijd overleden zijn..
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Nadia

Bericht door Nadia »

JerryM schreef:Vorige levens zijn nooit eens simpele boeren of ambachtslieden die gewoon door een infectieziekte op 58 jarige leeftijd overleden zijn..

Die zijn er echt wel hoor. Maar net als met het nieuws, niemand zit op dat soort "gewone" details te wachten.
Gesloten