Oprichting nieuwe SM-club omgeving Eindhoven

Gesloten

Oprichting nieuwe SM- parenclub omgeving Eindhoven

Goed idee!
25
78%
Ik weet het niet.
2
6%
Liever niet.
1
3%
Anders.... (plaats een post)
4
13%

Totaal aantal stemmen: 32

Bitemarks

Re: Oprichting nieuwe SM-club omgeving Eindhoven

Bericht door Bitemarks »

Oeh, spannend! *duimt voor positief antwoord*
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dus onze real life knuffel komt dichterbij :P
mej.s

Bericht door mej.s »

Mr.Castor schreef:Nou ... Theoretisch zou ik ergens deze week een oordeel moeten krijgen van de gemeente.
Is je voorstel dan al besproken in de gemeenteraad en besloten? Ik hoop voor je dat je snel antwoord krijgt, maar houd rekening met het zomerreces.
Lilith

Bericht door Lilith »

Oh, Castor, goed bezig! Ik duim ook voor je :D
tijgermeisje

Bericht door tijgermeisje »

Lang leve niet- meer zo ver hoeven reizen - en hopelijk word de entree lekker betaalbaar :mrgreen: ;) als ut zover is
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Nog niks vernomen helaas, maandag even een belletje plegen.
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Zo.
De gemeente is gebeld en ik heb ze meteen weer aan het werk gezet.
Er was nog geen definitief uitsluitsel op mijn principeverzoek, maar de afdeling verkeer had al wel hun besluit vermeld.
Afdeling verkeer gaf een "Niet akkoord".
De reden.....
Er zijn minimaal 15 parkeerplaatsen nodig voor de onderneming.
Die zijn niet aanwezig op het eigen terrein en omdat men per definitie niet wil dat er gebruik gemaakt wordt van de openbare parkeerruimte waren ze niet akkoord.
Ontzettend krom zoals men wel kan verwachten van een bureaucratische instelling.
Maar....
Er kan een uitzondering gemaakt worden mits er toch genoeg ruimte blijkt te zijn in de nabije omgeving van het pand zonder dat daarmee de parkeermogelijkheden van de omliggende bewoners in gevaar komt.
In mijn geval is dat laatste van toepassing, want mijn pand ligt op een industrieterrein en die is 's avonds dicht en hoofdzakelijk verlaten, waardoor er ruim voldoende parkeergelegenheid is.
En nu....
Word er navraag gedaan naar hoe er precies met deze info omgegaan word door afdeling verkeer en wordt er een procedure gestart om te bepalen of er inderdaad voldoende vrije parkeerruimte is om van de bovenstaande 15 parkeerplaatsen regel af te zien.

Dus ... dat word weer een paar dagen wachten op de uitkomst daarvan.
Zoals al eerder vermeld .... geduld is hard nodig als je met gemeentelijke instanties te maken krijgt.
JerryM

Bericht door JerryM »

Lijkt mij helemaal niet zo krom in principe.

Ga zelf op onderzoek uit en maak foto's van parkeerruimte 's nachts, toon actief aan op verschillende dagen dat er na 7u genoeg plek is.

Grote kans namelijk dat zij gewoon op tekeningen gaan kijken, en niet op de plaats zelf.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Paar dagen ... ambtenaren rekenen in weken hoor :mrgreen:
Een dag is voor hen iets wat zo snel mogelijk weer over moet zijn, het liefst voor twaalven ;)

Afwachten dus maar weer ... toi toi
Guilty

Bericht door Guilty »

Guardian_s schreef:Paar dagen ... ambtenaren rekenen in weken hoor :mrgreen:
Een dag is voor hen iets wat zo snel mogelijk weer over moet zijn, het liefst voor twaalven ;)
Nou, om dat beeld even te corrigeren: ambtenaren werken gewoon normale wekdagen, maar waar iedereen altijd het liefst binnen 1 dag antwoord zouden willen hebben, roept iedereen ook elke vier jaar dat er maar weer op het aantal ambtenaren bezuinigd moet worden. Kijk, die dingen gaan dus niet zo goed samen. Dus ja, ambtenaren rekenen in weken, onder andere omdat veel dingen nu eenmaal een zorgvuldige afweging van belangen en onderzoek vereist. Want als de gemeente ten onrechte die vergunning geeft, gaan daar ook weer mensen over zeiken.

Overigens zie ik hier twee mogelijkheden: ofwel de gemeente is keurig aan het doen wat ze hoort te doen, namelijk alle belangen tegen elkaar afwegen (dus ook die van huidige bewoners bij voldoende parkeerplek en afwezigheid van overlast), of de gemeente probeert door het zoeken van dit soort technische redenen te voorkomen dat ze die principeuitspraak hoeven te doen. Als je immers wilt, is er doorgaans altijd wel een regeltje te vinden waarom iets niet mag. Kan dus ook zijn dat ze via die weg de club proberen tegen te houden, zonder dat rechtstreeks te hoeven zeggen.
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

guilty^ schreef: Overigens zie ik hier twee mogelijkheden: ofwel de gemeente is keurig aan het doen wat ze hoort te doen, namelijk alle belangen tegen elkaar afwegen (dus ook die van huidige bewoners bij voldoende parkeerplek en afwezigheid van overlast), of de gemeente probeert door het zoeken van dit soort technische redenen te voorkomen dat ze die principeuitspraak hoeven te doen. Als je immers wilt, is er doorgaans altijd wel een regeltje te vinden waarom iets niet mag. Kan dus ook zijn dat ze via die weg de club proberen tegen te houden, zonder dat rechtstreeks te hoeven zeggen.
Ja, op elk regeltje dat zegt dat iets niet mag zijn er weer 10 uitzonderingen dat het wel weer mag. Raad eens waar ik al al die tijd mee loop te klooien. :)

gemeente: Ja maar we moeten ook denken aan...
ik: Misschien wel, maar als je het nou eens zo zo bekijkt...
gemeente: Ja, dat klopt, maar in deze regelgeving staat dat...
ik: Ja, maar dat klopt niet want het is hier heel duidelijk aangegeven dat...

Ach ... Het houd ons allen bezig. :)
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

JerryM schreef:Lijkt mij helemaal niet zo krom in principe.

Ga zelf op onderzoek uit en maak foto's van parkeerruimte 's nachts, toon actief aan op verschillende dagen dat er na 7u genoeg plek is.

Grote kans namelijk dat zij gewoon op tekeningen gaan kijken, en niet op de plaats zelf.
Da's een hele goeie Jerry. :)
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Lang leve de gemeente en de bureaucratie.

Net weer even met de gemeente gebeld.
Het is echt te slap voor woorden dat je er bijna de slappe lach van krijgt. :P
Zoals al eerder vermeld had de afdeling verkeer al een negatief besluit wegens die parkeerplekken..... bullshit.
Ze gingen na mijn verweer nog eens overleggen.
Nu is tussendoor het algemeen besluit ook negatief uitgevallen.
Waarom?

=================================================================================================
Gemeente: "Meneer ... het is een bedrijven terrein en dat willen wij graag zou houden."

Ik: "Ja, het klopt dat het een bedrijven terrein is, maar ... Naast mijn pand zit een growshop. Verder zitten er een paar garages en een dierenbescherming en wat lege panden.

Gemeente: "Een growshop?"

Ik: "Ja, een growshop. Ik weet niet hoe dat werkt maar goed."

Gemeente: "Oh. Dat wisten wij niet."

Ik: "Naja, ik probeer zoveel mogelijk met jullie mee te denken en een locatie uit te zoeken wat zo min mogelijk overlast bezorgt in twee richtingen. Zowel van mij naar buiten als van buiten naar mij. Nu leek mij dit best geschikt gezien er ruim voldoende parkeergelegenheid heeft en er vrijwel geen overlast veroorzaakt kan worden. Het is ook maar een heel klein bedrijven terreintje."

Gemeente: "Ja dat is ook heel erg fijn dat u mee denkt en zoveel mogelijk aan onze voorschriften denkt en zo. Dat werkt ook wel met u mee. U had nog een ander pand op het oog? Kunt u het adres daarvan geven, want donderdag hebben we nog een overleg en dan nemen we dat meteen mee. Dat scheelt u natuurlijk ook steeds de moeite om principe verzoeken in te zenden. En we hebben ook al nagedacht hoe we u tegemoet kunnen komen door u een locatie of locaties te geven waar uw slagingskans wel reëel is met uw onderneming."

Ik: "Dat ander pand is <insert 2e adres>. Maar dat sluit direct aan aan een woonwijk en er is bijna geen parkeergelegenheid, vandaar dat ik het eerste pand de voorkeur gaf. Maar ik hoor het besluit graag. Ik hoop natuurlijk dat er een positief resultaat uit komt. Zoals ik al zei. Ik probeer in ieders belang mee te denken en ik hoop dat daar ook rekening mee gehouden wordt."

Gemeente: "Ja, dat is ook zo. Ik neem het 2e adres mee en donderdag hebben ik en mijn collega's nog een gesprek en dan hoort u dat van ons."

Ik: "Dan hoop ik snel wat te horen over het gesprek. Bedankt voor alle moeite alvast."
=================================================================================================

Dus met andere woorden....
Het algemeen besluit is Nee, omdat het een bedrijven terrein betreft wat ze graag zo willen houden.
Maar gezien mijn nieuw verweer tegen hun besluit moeten ze toch maar weer een keertje babbelen.
En zo duurt het getouwtrek voort.
Dusssss ... Na donderdag meer nieuwe.
Let wel. Ik verwacht niet dat ze nu ineens ja gaan zeggen, maar ik geef ze wel te kennen dat ik echt wel mijn plannen door ga zetten, of dat nou dit pand is of een ander.
En geloof me .... dat hebben ze ondertussen ook wel door hoor.
Ik hoef niet eens mijn akte nummer door te geven. Als ik mijn naam noem weten ze al meteen waar het over gaat en zo. :)
We zullen zien.
Bij een nee, zoeken we weer vrolijk verder, want opgeven ... nog ff-ing way.
Niet omdat er een puriteinse kwal bij de gemeente dwars ligt.
mej.s

Bericht door mej.s »

Tja, de parkeerplaatsen zal wel een dekmantel zijn voor de echte reden. Het blijft en is een sexinrichting en daar zijn bestemmingsplannen en verordeningen voor. Als je echt door wil zetten zul je naar een raadslid moeten gaan of langs de fractievergaderingen van de politieke partijen. Dat is de enige weg.
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Neuj, zo ver hoeft dat niet te gaan, maar als je daar vriendjes hebt zou het dat allemaal wel makkelijker maken.
We gaan vrolijk verder.
Ik krijg ze nog wel! :devilish:
Gesloten