Wanneer ben je switch?
Re: Wanneer ben je switch?
Ik zou zeggen dat je aan de ene kant Top/Dominant/sadist hebt en aan de andere kant bottom/sub of slavin/masochist. Wat mij betreft ben je dan switch als je uit beide groepjes iets hebt. De masochistische top, sadistische dom of de sub die soms ook dominant kan zijn vallen dus voor mij allemaal onder de switch. Daardoor zegt switch gelijk niet zo heel veel meer, omdat het nogal breed wordt zo. Maar ja BDSM is ook breed 

Om nog maar te zwijgen van de Top die ook subt, de Dom die ook bottomt en de masochist die ook Domt maar geen sadist is. Je preferentie hoeft ooknog eens niet aan beide kanten hetzelfde te zijn.Lucifer Morningstar schreef:De masochistische top, sadistische dom of de sub die soms ook dominant kan zijn vallen dus voor mij allemaal onder de switch.
- Mack
Yupzzz,
Hier nog een D/Sadist die af en toe maso trekjes heeft.
Anders zou ik het met Laura ook niet echt uithouden.
Hier nog een D/Sadist die af en toe maso trekjes heeft.

Anders zou ik het met Laura ook niet echt uithouden.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Mack schreef:Hier nog een D/Sadist die af en toe maso trekjes heeft.

toch noem ik mezelf geen switch en ga dat voorlopig ook niet doen. Voor mij (mijn menig dus he, niet dat het voor iedereen zo is) heeft het wel degelijk met controle te maken. Ik kan er enorm van genieten als tawnoS zijn nagels in mn rug zet als we sex hebben, als ik lekker aan het knuffelen ben met tommie en hij mij in mn nek bijt, ook helemaal geweldig. MAAR als het teveel wordt, het doet te veel pijn, dan zeg ik dat het teveel wordt en wordt ernaar geluisterd, en wordt er soms zelfs nog sorry gezegd

Oooooh masochistische tops! Ik weet niet waarom, maar ik vind het een extreem geil concept. Misschien omdat ik het zo niet ben - ben masochist, maar kan absoluut niet slaan. (In een BDSM setting dan.)
Yum!
Yum!
- Crownless
Het heeft voor mij toch wel met controle te maken. Zeker als ik kijk naar de tijd voor ik wist dat wat we in de slaapkamer deden onder de noemer bdsm viel.
Ik denk dat niet zozeer handelingen tellen, maar de gedachte erachter. En de controle erover.
Als iemand op z'n rug ligt en er wordt in de tepels gebeten, kan dat zijn omdat diegene die onderop ligt er niks over te zeggen heeft. Maar kan ook dat de ander het heeft opgedragen aan de ander.
Gevraagd vind ik een moeilijk woord in deze, aangezien iedereen wel vraagt. En iedereen bepaalt hoeveel daarmee gebeurt.
Misschien is het ook niet zozeer controle, maar hoezeer je de mogelijkheid hebt om te weigeren zonder dat de ander daar consequenties aan verbindt. Denk aan het verzoek 'pijp me' waarbij subs eigenlijk niet zouden weigeren (afhankelijk van grenzen) en een dominant niet.
Ik denk wel dat ik een andere definitie van top en bottom heb dan guilty. Ik denk dat in zijn optiek iemand die op z'n rug ligt en gepijpt/gebeten/geslagen wordt altijd een bottom is.
Hoe dan ook, ik denk dat je een switch bent als je jezelf zowel in een controle-lose als controle-volle positie wil zetten.
@ranting: een masochistische dominant is idd geil. En gemeen. Kun je je voorstellen hoe vernederend het is als je ligt te piepen bij een nare klem, en de dominant zet m met vage glimlach op zichzelf en vraagt zich hardop af waarom je er zoveel moeite mee hebt?
Ik denk dat niet zozeer handelingen tellen, maar de gedachte erachter. En de controle erover.
Als iemand op z'n rug ligt en er wordt in de tepels gebeten, kan dat zijn omdat diegene die onderop ligt er niks over te zeggen heeft. Maar kan ook dat de ander het heeft opgedragen aan de ander.
Gevraagd vind ik een moeilijk woord in deze, aangezien iedereen wel vraagt. En iedereen bepaalt hoeveel daarmee gebeurt.
Misschien is het ook niet zozeer controle, maar hoezeer je de mogelijkheid hebt om te weigeren zonder dat de ander daar consequenties aan verbindt. Denk aan het verzoek 'pijp me' waarbij subs eigenlijk niet zouden weigeren (afhankelijk van grenzen) en een dominant niet.
Ik denk wel dat ik een andere definitie van top en bottom heb dan guilty. Ik denk dat in zijn optiek iemand die op z'n rug ligt en gepijpt/gebeten/geslagen wordt altijd een bottom is.
Hoe dan ook, ik denk dat je een switch bent als je jezelf zowel in een controle-lose als controle-volle positie wil zetten.
@ranting: een masochistische dominant is idd geil. En gemeen. Kun je je voorstellen hoe vernederend het is als je ligt te piepen bij een nare klem, en de dominant zet m met vage glimlach op zichzelf en vraagt zich hardop af waarom je er zoveel moeite mee hebt?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Mack
Jij snapt 'm!

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Niet helemaal. En ik begrijp niet wat gepijpt worden in dat rijtje doet.Crownless schreef:Ik denk wel dat ik een andere definitie van top en bottom heb dan guilty. Ik denk dat in zijn optiek iemand die op z'n rug ligt en gepijpt/gebeten/geslagen wordt altijd een bottom is.
@Crownless: Dat ook, maar ik bedoelde meer, je bent sub, en je top draagt je op hem/haar te slaan, omdat hij/zij dat geil vindt. Ik zou daar ontzettende moeite mee hebben, wat me dan weer ontzettend klein maakt, wat ik... ehm ja. Je begrijpt me wel. 

Wanneer ben je switch?
Hangt ervan af of je switch op identiteitsniveau bekijkt is of als je switch op handelingsniveau bekijkt.
Op handelingsniveau ben je swicht als je je de ene keer laat slaan en als je de andere keer slaat. (slaat kan vervangen worden door elke gewenste BDSM activiteit)
Op identiteitsniveau ben je switch als je jezelf zo definieer/ervaart.
Ik zou dus zeggen dat je op handelingsniveau switch maar niet op identiteitsniveau.
Hangt ervan af of je switch op identiteitsniveau bekijkt is of als je switch op handelingsniveau bekijkt.
Op handelingsniveau ben je swicht als je je de ene keer laat slaan en als je de andere keer slaat. (slaat kan vervangen worden door elke gewenste BDSM activiteit)
Op identiteitsniveau ben je switch als je jezelf zo definieer/ervaart.
Ik zou dus zeggen dat je op handelingsniveau switch maar niet op identiteitsniveau.
- Crownless
@ guilty: waarom niet? Iemand pijpen hoeft niet per definitie een top/bottom handeling te zijn. Maar goed.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Ik ben wel switch. Ik kan domineren en sub zijn. Maar mijn hart ligt bij sub. Domineren is leuk en spannend en geil. Maar als sub kan ik nog veel meer kwijt en me nog beter geven. Daar haal ik voor mijn gevoel meer voldoening uit. Eens in de zoveel tijd kriebelt het wel om iemand onder het kaarsvet te druppelen of op z'n knietjes te zetten of een opdracht te geven. Maar na een half uur is de lol er vanaf voor mij. En dan is het voor een sub pas echt leuk aan het worden. Ik kan mijn sadistische trekjes wel kwijt in mijn relatie maar mijn vriend blijft wel de touwtjes in handen houden en bepaalt tot hoever ik mag. En wie weet komt er op termijn weer een nieuw vriendje bij die ook wat heeft met BDSM die ik dan soms kan domineren. Op dit moment is de behoefte er niet.
Ik kreeg vandaag nog van een vriend de opmerking naar me toe geworpen dat ik wel degelijk dominant was. En hij heeft gelijk. Ik kan enorm domineren, zeker als het gaat om projecten en evenementen die opgezet moeten worden en de rest maar wat aankloot (heb te vaak gezien wat de gevolgen daarvan zijn). Dus ja, dan neem ik de touwtjes in handen. Maar ik beleef er geen plezier aan ofzo. En in mijn ogen ben je een switch als je zowel geniet van het domineren als van het subben.
Inside the bedroom the same story: ik kan domineren maar ik beleef er totaal geen plezier of lol aan en ben het eigenlijk ook heel snel zat. Terwijl als ik sub... dat is bijna niet te beschrijven hoe intens ik dat beleef.
Inside the bedroom the same story: ik kan domineren maar ik beleef er totaal geen plezier of lol aan en ben het eigenlijk ook heel snel zat. Terwijl als ik sub... dat is bijna niet te beschrijven hoe intens ik dat beleef.
Laatst een klein experiment: Ik had een floggertje gemaakt, was er best tevreden over, mooi dingetje
Toen mijn (vanilla) man en ik 's avonds gingen slapen, vertelde ik wat ik gemaakt had en ik legde de flogger op bed. Neutraal dus.
Denk ik.
Wat gebeurde er? Mijn man ging liggen en keek verbaasd, wat geschrokken, maar ook vol verwachting
Dus wat blijft er anders over dan dat îk die flogger pak en hem laat voelen wat dat is. Terwijl ik eigenlijk had verwacht (en gehoopt) dat hij die flogger zou pakken en zou uitproberen op mij
Ik vraag me nog steeds af of het nou mijn uitdagende blik was waardoor hÃj besloot zich te laten slaan ipv omgekeerd
Maar het was leuk hoor!

Toen mijn (vanilla) man en ik 's avonds gingen slapen, vertelde ik wat ik gemaakt had en ik legde de flogger op bed. Neutraal dus.
Denk ik.
Wat gebeurde er? Mijn man ging liggen en keek verbaasd, wat geschrokken, maar ook vol verwachting

Ik vraag me nog steeds af of het nou mijn uitdagende blik was waardoor hÃj besloot zich te laten slaan ipv omgekeerd

Maar het was leuk hoor!
LOL!cmeermin schreef:Dus wat blijft er anders over dan dat îk die flogger pak en hem laat voelen wat dat is. Terwijl ik eigenlijk had verwacht (en gehoopt) dat hij die flogger zou pakken en zou uitproberen op mij![]()